Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik Samsung S24 Ultra automatisch verfijnen uitzetten?

  • 22 July 2024
  • 4 reacties
  • 90 keer bekeken

Zodra ik foto's in 50 of 200mp schiet ziet de foto er top uit maar dan gooit de galerij er automatisch een correctie overheen en ziet het er verschrikkelijk uit. De foto wordt totaal onbruikbaar. In 12mp doet de telefoon dit niet, maar ik schaf niet voor niets een telefoon aan met 200mp. In de kpn winkel werd deze aangeprezen als echt de beste van de beste. Misschien is dat zo, tot die automatische verfijning aan de slag gaat.... Is deze instelling uit te zetten?

Ha @Tinygreenmir, welkom! Dat lijkt me heel rot! Ik heb zelf geen idee hoe je dit in kunt stellen, wellicht is er iemand binnen de community die dit weet. Wel vond ik een topic op de community van Samsung, hopelijk heb je hier iets aan!


Zodra ik foto's in 50 of 200mp schiet ziet de foto er top uit maar dan gooit de galerij er automatisch een correctie overheen en ziet het er verschrikkelijk uit. De foto wordt totaal onbruikbaar. In 12mp doet de telefoon dit niet, maar ik schaf niet voor niets een telefoon aan met 200mp. In de kpn winkel werd deze aangeprezen als echt de beste van de beste. Misschien is dat zo, tot die automatische verfijning aan de slag gaat.... Is deze instelling uit te zetten?

Camera instellingen > intelligente optimalisatie > deze op minimum zetten.

Helemaal uit kan die helaas niet.


Ik heb ook ergens gelezen dat de camera in de pro stand hier minder last van heeft.

 


@Tinygreenmir Na het schieten van een foto, niet openen in Camera of Gallery maar ga naar Home Screen en open Google Photo, dan is jouw foto onbewerkt (niet verminkt door Samsung AI) en je kan het foto in cloud opslaan. In "Advanced picture options” kan je ook de instelling "High efficiency pictures” deactiveren. Om geheel het automatisch bewerken door Gallery te vermeiden, moet je de toestemming tot foto van Gallery App verbieden.


Reageer