Skip to main content
Antwoord

Hoe krijg ik de galerij app op de Samsung Galaxy A55 weer terug?

• December 5, 2024
  • 17 reacties
  • 468 keer bekeken

Ik heb per ongeluk de galerij-app verwijderd van mijn Samsung Galaxy A55. Hoe krijg ik deze weer terug?

Beste antwoord door PeterG

De Samsung Galerij zoals die op Samsung telefoons staat is in de Galaxy (!!) Store te vinden. Niet in de Play Store. 

Dit is de directe link om 'm te downloaden. 

https://apps.samsung.com/appquery/appDetail.as?appId=com.sec.android.gallery3d&cId=000007887618

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 5, 2024

Hallo ​@joop45 ,

Kun je die niet (opnieuw) downloaden vanuit de Playstore? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 5, 2024

Hallo ​@joop45 

Die kan je terugvinden in de Samsung "Galaxy Store”.
Dat is een aparte store, te vinden achter onderstaand Store logo.

Zoek in die store naar de app Samsung Gallery en installeer die opnieuw.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 5, 2024

Hallo Ruud,

Ik heb meerdere galery-apps gevonden maar niet de originele. Een van de gevonden apps loopt vast op een testadvertentie van Google Play en een andere heeft niet de mogelijkheid om beelden naar een ander apparaat te zenden.

Misschien kun je de originele app beter duiden.

Met vriendelijke groet,

Joop.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 5, 2024

Hallo ​Joop, zoals boven aangegeven ga ik naar de Samsung Store en niet de Google Play store.

Zie het scherm links. Dan opent het scherm rechts waar ik in de zoekbalk Samsung Gallery invul.
Dat is bij mij de standaard gallerij app al zolang ik mijn Samsung heb.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 5, 2024

Hallo Ruud,

Ja die heb ik geinstalleerd. Maar die is veel beperkter dan de originele die er eerst opzat. Onder de afbeelding staan maar 3 mogelijkheden: share, edit en delete. Maar ik wil ook beelden naar een ander apparaat kunnen zenden b.v. een televisie. Dat kon via de WiFi. En bij deze app zit ook reclame. Mijn Galaxy is van sept. dit jaar.

Groeten, Joop.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 5, 2024

Dan kan ik je helaas niet verder helpen. Mijn Samsung heb ik sinds begin vorig jaar.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 5, 2024

Hallo Ruud,

Jammer maar heel erg bedankt voor je moeite.

Met vr. gr., Joop.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • December 7, 2024

Hi ​@joop45 en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al wat tips hebt gehad en vreemd dat het niet de goede app is. 😕

Je zegt dat die van jou uitgebreider was, ik heb een wat oud artikel gevonden over de optie ‘Galery labs’ in de galerij app:
https://www.galaxyclub.nl/tips/samsung-galaxy-tip-geheim-galerij-menu-met-veel-meer-opties/

Is dat toevallig iets dat je aan hebt gezet? 

Zo niet, weet je zelf nog hoe de app eruit zag? Kun je het logo omschrijven? Misschien dat we hem dan op kunnen sporen. 

Lief dat je zo uitgebreid helpt ​@RBxx! 💚

Gewonnen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 7, 2024

Bedoel je dat je deze hebt verwijderd ? ​@joop45 

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 7, 2024

Weet niet of reset naar fabrieksinstelling dit oplost maar dat zou nog een optie kunnen zijn

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 9, 2024

Hallo Sanne, Peter en Speedmaster,

Op aanraden van Ruud ( zie hierboven) ben ik gaan kijken in de Galaxy Store. Maar daar staan meerdere galerij apps in. Twee daarvan die het meeste op het oorspronkelijke logo leken heb ik gedownload. Maar deze zijn veel simpeler en hebben reclame. Of is de galerij van de A55 zo nieuw dat die nog niet in de store te vinden is?

Speedmaster,bij reset naar fabrieksinstellingen ben ik bang dat ik de telefoon weer helemaal opnieuw moet installeren zoals de contacten enz.

Peter, ik weet niet meer hoe de originele galerij er uit zag maar het zou jouw afbeelding best kunnen zijn.

Ik heb wel een soortgelijke gedownload maar ik zie nu dat de blaadjes van het logo iets gedraaid zijn.

Sanne, dat artikel had ik ook al ontdekt.

Ik hoop dat iemand toch de oplossing weet.

Met vr. gr., Joop.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 9, 2024

Speedmaster,bij reset naar fabrieksinstellingen ben ik bang dat ik de telefoon weer helemaal opnieuw moet installeren zoals de contacten enz.

Bij Apple is dat in ieder geval niet zo. Dan zijn de contacten gekoppeld aan jouw Apple-ID in de cloud. Het lijkt mij dat bij Android er ook zoiets is. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • December 9, 2024

De Samsung Galerij zoals die op Samsung telefoons staat is in de Galaxy (!!) Store te vinden. Niet in de Play Store. 

Dit is de directe link om 'm te downloaden. 

https://apps.samsung.com/appquery/appDetail.as?appId=com.sec.android.gallery3d&cId=000007887618

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 9, 2024

Beste Peter,

Het is gelukt. Ik ben erg blij, de Galerij app zit weer op z'n oorspronkelijke plaats. Heel erg bedankt.

Ik wil verder iedereen die meegeholpen heeft hartelijk bedanken. Geweldig!!!

Met vr. gr., Joop.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • December 11, 2024

Fijn dat het gelukt is! 😁

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 11, 2024

Lief dat je zo uitgebreid helpt ​@RBxx! 💚

Gewonnen?

Eentje wel ​@Sanne van KPN , het andere spel loopt nog. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • December 13, 2024

Netjes! 😁 Ik duim voor je dat je de tweede ook wint. 🤜🏻🤛🏻