Skip to main content

Beste helper,

Van de week overgestapt van een Samsung naar een Iphone. Ik heb gebruik gemaakt van de app “Stap over op iOS”. Hierbij alleen de keuze gemaakt om What’s app eerst nog niet over te zetten. Dit met de gedachte: dat doe ik later nog wel even. Maar nu… Ik krijg het niet voor elkaar om de back-up van drive naar IOS over te zetten. Ik zie wel wat betaalde programma’s maar ook dit is lastig. Heeft iemand een goede tip? Mijn dank is groot. 

Groeten Jort 

Ik heb geen whatsapp, maar bij Signal kan je alleen net na de installatie een backup terugzetten of overzetten van je oude telefoon. Misschien gaat dat bij whatsapp ook zo.

 

Gevonden

https://faq.whatsapp.com/686469079565350


Hallo @JortO ,

Vaak kunnen telefoonwinkels dit wel voor jou overzetten. Bij een aankoop van een telefoon is dat normaliter een gratis service. Nu zal de winkel jou wat kosten berekenen. 


Ja, precies. Daar ben ik ook een beetje bang voor. Misschien heeft iemand nog een gouden tip! 


Heb ik al gegeven, daar staat precies hoe het moet


Heb ik al gegeven, daar staat precies hoe het moet

Hoi,

 

Bedankt! 

 

Die stappen heb ik al doorlopen en toen niet Whatsapp aangevinkt omdat ik deze later wou overzetten. Alleen heb ik het idee dat dit proces 1malig doorlopen kan worden. 


waarschijnlijk wel, dat is bij Signal ook. Je zal dan whatsapp op je iphone moeten deinstalleren / data verwijderen en weer opnieuw beginnen.


Met CX FileExplorer kunt u naar:

Main torage > Andriod > media > com.whatsapp > WhatsApp > Databases

toe gaan.

Dan ziet u een lijstje van backups van de laaste dagen. De laatste backup kunt u naar bijvoorbeeld Dropbox kopiëren. Hoe u hem vervolgens in een Appel er weer op krijgt weet ik niet.