Skip to main content

Als ik een hotspot maak van mijn telefoon lukt het niet om die te gebruiken met mijn pc en ook mijn TomTom lukt het niet. Zet ik de data op mijn telefoon om naar Vodafone dan pakken beide apparaten de verbinding wèl op. De verschillen die ik zie:

het APN-protocol bij Vodafone op IPv4 staat, bij KPN op IPv4/IPv6. Dat heb ik proberen aan te passen, maar geen effect.

KPN geeft geen gebruikersnaam en wachtwoord mee, Vodafone wel (gebruikersnaam ‘Vodafone’, wachtwoord ‘Vodafone’).

 

Heb ik voor de hotspot een gebruikersnaam en wachtwoord nodig? En welke zijn dat dan?

 

Telefoon is een FairPhone 3+

Hi @Joost_Citroen! Wat goed te horen dat het nu toch gelukt is! Ik neem vandaag voor @Bart_Z waar, maar zal de bedankjes aan hem doorgeven. 😉


Het probleem is weer terug - na een update van mijn telefoon van Android 11 naar Android 13 begin augustus kan ik opnieuw geen werkende hotspot meer maken. De dag daarvoor nog wel. De eerder hier beschreven instelling (portalmmm.nl) werkt nu dus ook niet meer. Mijn zoektocht begint opnieuw 😐


Meen je. Wat gek en wat ontzettend balen zeg. 

Weet je wat de veranderingen zijn in Android 13 ten opzichte van 11. Ik ben daar als Apple gebruiker niet zo bekend mee. Maar het het zit dus in de software.


Dank voor je reactie, Bart. Mooi hè m te merken dat een oud topic nog steeds wordt gevolgd. Werkelijk geen idee wat de verschillen zijn tussen de Android versies. Betere beveiliging en meer grafische mogelijkheden. Voor de mail-app moest ik data verwijderen om de boel weer aan de gang te krijgen. Anyway, ik ga alle hier aangedragen opties gewoon weer opnieuw uitproberen.


Maar weer eens van alles uitgeprobeerd. Mijn eerdere combinatie van de instellingen (portalmmm.nl + een aantal aanvullende instellingen die kpn-zakelijk opgeeft) werkt niet meer. Maar wat nu opeens wel werkt: alleen de  APN veranderen in portalmmm.nl en alle andere instellingen laten staan op de standaardinstellingen. Dus Bart_Z, jouw eerdere tip is nu de oplossing👌

Ik kan mijn pc in elk geval weer koppelen aan de hotspot. Straks eens kijken of de navigatie in de auto het ook weer doet. 

Toch  intrigerend dat uitgerekend voor de Nederlandse FairPhone de basisinstellingen van KPN niet werken. 


Top dat je wederom de oplossing hebt gevonden. :)