Skip to main content

Hoi allen,

 

Hopelijk kan iemand me helpen. Op mijn android telefoon kan ik niet inloggen op de ICS app (app van international card services) wanneer ik verbonden ben met het mobiele netwerk. Geen internetverbinding geeft de app aan. Op wifi geen probleem en op mobiel netwerk heb ik gewoon internet en andere apps werken wel. Alle instellingen van de mobiel al nagekeken voor zover ik weet (databesparing etc staat allemaal uit en mobiel internet en roaming etc allemaal aan).

 

ICS zegt dat dit aan het KPN netwerk of hun firewall moet liggen. Heeft iemand anders deze problemen? Waar zou ik hiermee terecht kunnen bij KPN?

 

Alvast bedankt!

Tim

Oh ja, heb een motorola edge (XT2063-3) op android 11. 


Hoi @TimS86, dat is wel bijzonder. 1 app die niet werkt via mobiele data. 

Ik heb dit nog niet eerder gehoord. Je bent dus de eerste. Ik weet zo de oplossing niet, maar als het bij ons ligt, dan zou je verwachten dat er veel meer meldingen moeten zijn. Je hebt de app nodig om goedkeuringen te geven. 
Ik weet ook zo niet waar ik het moet zoeken eerlijk gezegd. Het is zo specifiek en ook geen app van ons. Maar het is wel duidelijk dat het op jouw toestel speelt met ons netwerk. 

Werkt het wel op een ander toestel? Heb je die mogelijkheid om dat te testen met jouw simkaart? Zo kun je toestel ook uitsluiten. 


Hoi @Bart_Z,

Ik heb vanmiddag nog wat geprobeerd en soms krijg ik hem aan de praat. Had de apn instellingen gecheckt en moest volgens mij bij apn type ",supl" toevoegen. Daarna herstart en deed de app het (herstarten lostte het voorheen niet op).

 

Vanavond deed de app het weer niet. Zelfde melding. Heb gewisseld van simkaart in mn huidige telefoon. Zit een tweede sim in van mn werk. Daar deed de app het wel op. En nu weer teruggewisseld naar kpn sim, app afgesloten en weer opgelost en doet hij het dus ook weer even op kpn netwerk. Maar voor hoe lang 😅.

 

Geeft dit iets meer richting in welke hoek ik het zou moeten zoeken? Alvast bedankt!

 

Groetjes,

Tim 

 


Ik moet zeggen dat ik nog geen idee heb waar het aan kan liggen. Of aan de apn instellingen of dat de app moeite heeft met DUO sim. 

Ik hoop dat deze nu gewoon blijft werken. Ik ben benieuwd.


Het werkt nog steeds niet helemaal zoals het hoort. Maar als ik nu mobiel netwerk even uitschakel kan ik daarna wel gewoon inloggen. Dat is voor mij nu voldoende 🙂. Toch bedankt voor de hulp @Bart_Z!


Ik kan het ook niet verklaren. Maar wel fijn dat je een manier hebt gevonden waarmee het werkt.