Skip to main content

Goedemorgen/middag/avond,

 

Ik probeer al geruime tijd (1 maand!!) in contact te komen met de klantenservice. Als ik eindelijk contact krijg via de chat word ik er na 45 wachtende voor mij, als de medewerker schrijft heeft u een ogenblik ik lees even mee zodat...eruit gegooid. Ik heb meerdere emails / herinneringsmails gestuurd (eerste email op 15 februari) waar ik tot op heden nog geen reactie op heb. 

 

Vraag: ik had 2 lijnen en 1 toestel. Ik heb 1 lijn laten vervallen maar heb nog wel 1 toestel en 1 sim die niet aan elkaar zijn gekoppeld. Ik wil het toestel afkopen en de sim bewaren. Hoe kan ik dit doen want in mijn account zie ik het toestel niet meer omdat deze gekoppeld was aan het sim nummer wat vervallen is. Is het toestel inmiddels vrij? Zo niet hoe krijg ik het vrij. Gaarne een reactie. Mijn klantennummer is: ***.

 

Met vriendelijke groet,

J.A. van den Herik

 

*Admin: klantnummer verwijderd en opgeslagen in je profiel

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @J.A. van den Herik, goed dat je ons gevonden hebt.

Je hebt dus vragen over jouw toestelkrediet. Je hebt geprobeerd hierover meerdere malen contact op te nemen, maar helaas. Ik lees dat je ook e-mails hebt verstuurd. Het klopt dat je hier geen reactie op hebt gekregen. Onze klantenservice is namelijk niet bereikbaar per e-mail. Maar je bent nu hier en hier kan ik je verder helpen.

Ik kijk graag even met je mee. Ik heb daarvoor wel iets meer informatie van je nodig. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met beide 06-nummers, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummers? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je even een seintje als je dit hebt gedaan?


Hallo Denise,

 

Ik heb de gegevens op mijn profiel ingevuld. Zoals je kunt zien, 1 toestel + nummer (nummer is opgezegd en dit is bevestigd) maar toestel staat als het goed is nog geregistreerd, kan ik alleen niet vinden op mijn profiel. En een los sim nummer maar daar moet niets mee gebeuren.

 

Bij voorbaat dank,

J.A. van den Herik


Bedankt voor de gegevens.

Ik zie dat het abonnement met toestel stopgezet is per 22-02-2022. Voor het vroegtijdig beëindigen van jouw abonnement wordt een afkoopsom in rekening gebracht. Mijn collega heeft voor de abonnementskosten een vergoeding van € 325,01 ingevoerd. Deze vergoeding heb je ontvangen met de factuur van 22-02-2022.

Je ontvangt van ons nog een slotnota. Op deze factuur zal het resterende toestelkrediet in 1 keer in rekening gebracht worden. Dat is € 206,52. Daarna betaal je niet meer maandelijks voor het toestel.

 

Het andere abonnement, de Kids Sim, blijft gewoon actief. Houd er wel rekening mee dat je met dit abonnement geen data bij kunt kopen. Je hebt 1 GB data en dat is het. Is dat voldoende? Dan heb ik niks gezegd. :blush:


Ik heb een nieuwe factuur ontvangen om het abonnement in een keer af te kopen tot eind december en abonnement kosten voor deze maand. Dit is niet juist want ik heb hiervoor al een afrekening ontvangen op 22 februari. Ik had een factuur voor het toestel moeten ontvangen en deze niet gekregen. Ik heb geprobeerd via chat contact op te nemen maar er zijn geen medewerkers op de chat beschikbaar?? Ik word echt super gefrustreerd hoe dit allemaal gaat. Gaarne laatste factuur laten vervallen ipv automatisch afschrijven, en een nieuwe factuur voor het toestel laten opmaken. Bedankt, J.A. van den Herik


Ik heb gelijk even voor je gekeken. Maar het klopt wel. Het klopt precies met wat ik hierboven ook al heb gezegd. Ik zal hieronder een korte samenvatting geven van de facturen.

 

Factuur van 22 februari:

  • Abonnementskosten 18 februari tot en met 17 maart, € 32,99
  • Toestelkrediet 18 februari tot en met 17 maart, € 22
  • Verbruik, € 11,55
  • Creditering afkoopsom, - € 325,01

Met deze factuur heb je van ons teruggekregen: € 280,47. Dit bedrag is rond 29 februari op jouw rekening gestort.

 

Factuur van 22 maart:

  • Toestelkrediet 18 maart tot en met 17 april, € 22
  • Abonnementskosten 21 februari tot en met 17 maart, - € 29,45
  • Verbruik, € 0,01
  • Afkoopsom, € 325,01

Met deze factuur betaal je de afkoopsom, waarvoor je vorige maand al een creditering hebt gekregen. Onder de streep betaal je dus 0 euro voor de afkoopsom.

 

Het lijkt er inderdaad op dat het toestelkrediet door blijft lopen. Ik had verwacht dat het toestelkrediet met deze slotnota afgekocht zou worden. Maar dat lijkt niet het geval. Ik denk ook dat je die niet meer gaat krijgen en dat je dus maandelijks 22 euro blijft betalen voor het toestel.

Je kunt eventueel kunnen overwegen om het toestelkrediet vervroegd af te lossen. Je kunt hiervoor online een formulier invullen. 


Bedankt voor het nakijken maar dan gaat het dus niet goed zoals ik al aangaf. De afkoopsom van het contract hoefde we niet te betalen omdat we juli 2021 naar het buitenland zijn verhuisd en via de opzeg afdeling na overleg van uitschrijven uit Nederland het contract kwam te vervallen en ik dus na de factuur van 22 februari overal vanaf was. Geen toekomstige bedragen meer verschuldigd was en niets verrekend hoeft te worden. Derhalve moet de factuur van 22 maart vervallen en moet ik alleen een factuur ontvangen voor afkoop toestel.


Ik denk dat er sprake is van miscommunicatie, @J.A. van den Herik.

Je hoeft inderdaad niet te betalen voor de afkoopsom bij een migratie. En onder de streep hoef jij ook niet voor de afkoopsom te betalen. Maar we kunnen een afkoopsom niet altijd kwijtschelden. Daarom lossen we het op een andere manier op, namelijk door middel van een vergoeding.

Normaal gesproken komen de vergoeding en de afkoopsom op dezelfde factuur. Maar nu zijn deze op 2 verschillende facturen gekomen. Je hebt nu dus eerst de vergoeding gekregen en daarna de rekening voor de afkoopsom. Maar kijk, als je zo onder elkaar zet:

 

Vergoeding: - 325,01

Afkoopsom: 325,01

Totaal: 0

 

Als we de factuur van 22 maart zouden kwijtschelden, zou dit betekenen dat je geld van ons toe krijgt voor het opzeggen bij een migratie. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik moet je dus toch vragen om deze factuur gewoon te betalen.


Hartelijk dank voor de uitleg. Laatste vraag: wat is mijn kredietnummer? Omdat contract afgelopen is kan ik geen oude facturen inzien en heb geen idee wat ik op het afkoopformulier moet invullen.

 

 


Je bedoelt het klantnummer? Deze kan je vinden op het contract. Deze heb je per e-mail ontvangen. Ik mag je het klantnummer niet via deze weg geven, sorry.


Nee het klantennummer heb ik, ik weet niet waar ik mijn 12-cijferig kredietnummer kan vinden

 

 


Oh, ik zie dat ze inderdaad vragen om een kredietnummer. Ik mag je deze niet geven. Maar ik heb de laatste factuur na gestuurd. Deze ontvang je op het bij ons bekende e-mailadres.