Skip to main content
Beantwoord

Ik kan niet meer in mijn Emporia Smart komen

  • 7 February 2024
  • 10 reacties
  • 137 keer bekeken

Ik heb een Emporia Smart.4 4G..

Ik reageer op dit topic omdat dit voor een groot deel op mijn probleem met mijn Emporia lijkt. Ik kan namelijk niet meer in m'n toestel komen, nadat ik 'm volledig uit had gezet. 

Toen ik 'm weer aan zette, werd de pincode (die correct was ingevoerd) niet meer geaccepteerd.

Ik heb toen de pincode maar drie keer ingevoerd en kreeg toen links bovenaan de tekst “SIM lock”.

Ik heb toen de PUK code (die correct was ingevoerd) op dezelfde plek (= het gebruikelijke witte scherm voor de pincode) ingevoerd - maar de PUKcode verdween en er gebeurde verder niets dus met name geen enkele instructie zoals bijv. “Nieuwe Pin invoeren”. 

Ik heb het toestel toen opnieuw volledig uit gezet en weer aan, kreeg toen de vraag of ik wilde rebooten. Heb ik maar gedaan, nu staat er links onderaan “Safe mode” maar ook links bovenaan staat nog steeds SIM lock. Verder nog steeds het bekende startscherm: cijfers 1 t/m9 en “Confirm” en “Delete”.

Cijfers kan ik nog wel invoeren en ik kan ze ook deleten op de gebruikelijke wijze maar er volgt geen reactie van het toestel. 

Graag de oplossing voor dit raadsel - althans, dat is het voor mij.

Mvg

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt (oorspronkelijk topic)

Correctie op bovenstaande vraag van Erna777 over Emporia Smart.4 4G:

 

Ik kreeg meteen al na het weer aanzetten van het apparaat de melding links bovenaan “SIM lock”, dus niet na de derde keer invoer van m'n (correcte) pincode.

 

Op het startscherm staan de cijfers 0 t/m 9 vermeld.


Hi @Erna777,

De melding over de sim lock kan ik niet echt verklaren, Nederlandse providers werken al járen niet meer met een sim lock dus dit lijkt een melding van je toestel zelf te zijn. Zou je de simkaart er eens helemaal uit kunnen halen en dan je toestel opnieuw op willen starten? Dan zit er helemaal geen simkaart in en ik ben benieuwd of je toestel dan wel goed op wil starten!


Bedankt, Maja, voor je reactie.

Ik heb de SIM card eruit gehaald en kreeg de volgende reactie van m'n smartphone:

Ik kon meteen m'n gebruikelijke pincode weer invoeren en kwam in het hoofdscherm.

In het hoofdscherm (datum, tijd etc) stond rechtsboven een vliegtuig afbeelding.

Internet werkte niet: “webpage not available” en ‘net: ::ERR_INTERNET_DISCONNECTED’

Bellen werkte ook niet: “airplane mode on - to use the number first turn off airplane mode’. Op het hoofdscherm rechtboven stond nu een rode X met vier streepjes eronder.

Ik had namelijk, toen ik een telefoonnummer had ingegeven, de vliegtuig mode uitgezet ‘mobile network not available’ en ‘call ended’ . Bovenaan de boodschap “No SIM card’.

Dus je oplossing heeft, lijkt me, wel het gewenste resultaat opgeleverd, want ik kan weer opstarten.

Ben benieuwd wat de volgende stap is.


Ah dan zijn we in ieder geval een stukje verder! Als je de simkaart er nu weer in steekt, wat gebeurt er dan? Komt er dan weer een melding over een sim lock? Als dat het geval is, heb je dan misschien de mogelijkheid om deze simkaart in een ander toestel te testen om te kijken of je er dan wel verder mee komt?


Goed en minder goed nieuws:

Met de SIM card er weer in krijg ik inderdaad weer de melding “SIM lock” - en de pincode werkt niet meer.

Helaas heb ik alleen een ouderwetse Samsung burner en zoals je weet is die SIM card van een veel groter formaat, en ik heb momenteel ook niemand in de buurt, bij wie ik de smartphone kan gebruiken voor de test.

Maar hopelijk heb je nu wel voldoende info om een oplossing te kunnen geven.


Hmm, kan je vanuit die sim lock melding niet opnieuw de pukcode invoeren misschien? Wij zetten echt géén simlock meer op simkaarten, dus dit is niet iets dat bij ons vandaan komt. Ook blokkeert je simkaart pas definitief als je 10 keer de verkeerde pukcode invoert en ook dat heb je niet gedaan.

Heb je wellicht een KPN winkel in de buurt waar je naar toe kan gaan om een nieuwe simkaart op te halen? Dat is kosteloos en dan loop je direct met een nieuwe en werkende simkaart de deur uit. Als die simkaart vervolgens óók niet werkt in je toestel, zal er toch echt iets geks aan de hand zijn met het toestel zelf. 


Hallo Maja,

Ik heb je gisteren middag, de 8e, meteen geantwoord maar ik zie m'n reactie hier niet weergegeven. Heb je m'n reactie van gisteren ontvangen?

 


Helaas niet @Erna777, na mijn reactie van de 8e, is dit bericht van de 9e de enige reactie die terug te vinden is 🙁

Lukt het je om de reactie nogmaals te plaatsen of me in ieder geval te vertellen wat je in die reactie hebt getypt?


Hallo Maja, ik ben, om verder gepuzzel te voorkomen, naar de KPN winkel geweest. Daar is het probleem prima verholpen (alhoewel de verkoper ook wel even moest uitvogelen wat er precies aan de hand was).  Het bleek dat de instelling van het toestel niet correct ingevoerd was. Daarom moet ik nu, als ik het toestel uit heb gezet en weer opnieuw aan zet, eerst de fabriekspincode 0000 ingeven, en daarna pas m'n eigen pincode. Maar ja, het toestel werkt weer, dus ik ben tevreden met de oplossing. 


Ah, heel erg fijn dat je hier in de KPN winkel mee verder geholpen bent @Erna777 😊 Bedankt dat je het nog even laat weten!