Beste @TriXXie, welkom! Wat jammer om te lezen dat het niet lukt! Het is mij niet helemaal duidelijk, dus ik vraag het toch maar even: heb je het imei nummer al eens handmatig ingevoerd? Dus zonder te kopiĆ«ren, echt even zelf de cijfers invoeren? Mocht dat ook niet lukken, ben ik benieuwd of je dochter in de afgelopen periode de simkaart in een andere iPhone 11 heeft gehad?Ā
Hoi Marcia, dankjewel voor je reactie Ik heb het IMEI-nummer in eerste instantieĀ meerdere keren handmatig ingevoerd, met eveneens een foutmelding als gevolg. Daarom vanuit het contract gekopieerd, tikfoutje is snel gemaakt Maar daar lag het niet aan.
Simkaart heeft niet in een andere Iphone 11 gezeten. De kaart heeft in de afgelopen periode in een Samsung gezeten,Ā nuĀ in eenĀ Iphone 15... Zit daar het probleem? Moet de kaart terug in de Iphone 11 om te "matchen"?
Hoi Marcia, dankjewel voor je reactie Ik heb het IMEI-nummer in eerste instantieĀ meerdere keren handmatig ingevoerd, met eveneens een foutmelding als gevolg. Daarom vanuit het contract gekopieerd, tikfoutje is snel gemaakt Maar daar lag het niet aan.
Goed om te weten dat je dat allebei geprobeerd hebt!
Simkaart heeft niet in een andere Iphone 11 gezeten. De kaart heeft in de afgelopen periode in een Samsung gezeten,Ā nuĀ in eenĀ Iphone 15... Zit daar het probleem? Moet de kaart terug in de Iphone 11 om te "matchen"?
Nee, dat āie in een Samsung of iPhone 15 heeft gezeten, maakt verder niet uit hoor.Ā
Ā
Kan je je profiel aanvullen met het betreffende 06-nummer, adres en imei-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik er voor jullie achteraan.Ā
Is het inmiddels gelukt met het invullen van het formulier, @TriXXie?
Goed om te weten dat je dat allebei geprobeerd hebt!
Nee, dat āie in een Samsung of iPhone 15 heeft gezeten, maakt verder niet uit hoor.Ā
Ā
Kan je je profiel aanvullen met het betreffende 06-nummer, adres en imei-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik er voor jullie achteraan.Ā
Ik heb deze over het hoofd gezien, oeps!
Profiel is aangevuld! Ben heel benieuwdĀ
Hier precies hetzelfde probleem. Ā Mijn dochter wordt door KPN al sinds juni van kastje naar de muur te gestuurd. Eindelijk onlangs een mail mogen ontvangen met betrekking tot het omruilen van haar Iphone 11 naar een Iphone 13.
Ook bij het versturen van de ingevulde gegevensĀ zegt de pagina dat het ingevuldeĀ IMEI-nummer niet klopt. Alles geprobeerd maar niks lukte.Ā
Bij het melden van deze bug,Ā wist medewerker van KPN niet wat te doen. Deze medewerker zat zelf ook met handen in het haar en kon wel vertellen dat ze inmiddels drie klanten die ochtendĀ aan de telefoon had gehad met precies hetzelfde probleem Ā
Afdelingen weten van elkaar niet wat ze aan het doen zijn. Ā Er zou contact worden opgenomen door een andere afdeling, Ā maar weer niks gehoord. Wie is toch verantwoordelijk voor deze amateuristische en schandalige puinhoop?Ā
Leest de directie ook mee?Ā
Mijn dochter heeft door hard te sparen en te werken destijds een iPhone 11 kunnen kopen waar ze vervolgens helemaal niets mee kan omdat KPNĀ haar zaakjes niet op orde heeft! Ā
Omdat zij voor het reizen in het OV deze telefoon echt nodig heeft,Ā Ā heb ik tijdelijk maar mijn IPhone 12 aan haar gegeven. Het is toch te zot voor woorden.Ā
Ā
Nu is ze dus weer aan het wachten op een oplossing en ze wacht al 5 maanden!!
Wat is nu de oplossing?Ā
Ruil dat ding gewoon om en controleer bij ontvangst het imei nummer.Ā
Graag spoedig een oplossing want het heeft nu echt veel en veel te lang geduurd.Ā
Ā
Ā
Ā
Ā
Ā
Nagenoeg identiek aan ons verhaal.Ā
Na het eindexamen ging mijn dochter een weekje met vriendinnen naar Kos. Het rommelde al even met bereik, maar die vakantie was de aftrap van een lange, nog steeds voortdurende, periode van ellende. Als enige van de groep was zij compleet van de radar verdwenen. Via een hotspot kon ze online komen, bellen ging al niet meer.Ā
Een tegemoetkoming in de abonnementskosten is leuk, maar lost het probleem niet op. En nu ik dit lees, zakt wederom de moed me weer in de schoenen. HĆ©Ć©l even was daar de opluchting, dat na alle woorden, toezeggingen en beloftes, er nu ook daadwerkelijk gehandeld zou worden. Ik hoop dat @Marcia van KPNĀ kan achterhalen wat er mis is.
Deze verhalen zijn niet uniek helaas.
Ik heb er best begrip voor datĀ het een complex probleem betreft,Ā Ā maar maanden klantenĀ van hetĀ kastje naar de muur sturen vind ik stuitend. Ā
Ā
Als je dan eindelijk na maanden Ā met een oplossing komt, zorg er dan ook voor dat die goed werkt. Ā Nu begint alles weer opnieuw. Ā
Hopelijk kan @Marcia van KPNĀ mijn dochterĀ Ā ook verder helpen want de medewerkers van de helpdesk beloven van alles maar komen hun afspraken niet na. Ā Zou gebeld worden maar wederom niets gehoord.Ā
Ā
Bedankt voor het aanvullen, @TriXXie! Ik geef jouw gegevens door en hou je op de hoogte.Ā
@Mar1972, ik begrijp dat jouw gegevens ook al doorgegeven zijn? In dat geval zal het in principeĀ (nog) even afwachten zijn. Wil je wel jouw adres, het 06-nummer en het imei-nummer in je profiel zetten en hier laten weten dat je dat hebt gedaan? Dan zal ik toch kijken of ik kan zien of er al iets loopt.Ā
Bedankt voor uw reactie @Marcia van KPNĀ .Ā
De gegevens zijn al bekend bij KPN. Ā
Zou het kunnen zijn dat deze caseĀ abusievelijk is gekoppeld aan MIJNĀ telefoonnummer ipv aan het telefoonnummer van mijn dochter waardoor de Imei nu niet wordt herkend omdat de combinatie 06 en imei niet klopt?
Op ons adres staan namelijk mobiele telefoons van vier gezinsleden bij KPN geregistreerd.
Ā
Ā
Bedankt voor uw reactieĀ @Marcia van KPNĀ .Ā
De gegevens zijn al bekend bij KPN. Ā
Zou het kunnen zijn dat deze caseĀ abusievelijk is gekoppeld aan MIJNĀ telefoonnummer ipv aan het telefoonnummer van mijn dochter waardoor de Imei nu niet wordt herkend omdat de combinatie 06 en imei niet klopt?
Op ons adres staan namelijk mobiele telefoons van vier gezinsleden bij KPN geregistreerd.
Als je gegevens niet in je profiel staan kan / mag @Marcia van KPNĀ niet kijken. Als je wil dat ze voor je kijkt, moet je dus je gegevens in je profiel zetten.
@Marcia van KPNĀ mijnĀ gegevens staanĀ in mijn profiel. Wat heeft u nog nodig?
@Mar1972Ā & @TriXXie,
Zo herkenbaar allemaal, heb er ook een punthoofd van gekregen. Na vele telefoontjes met een KPN-medewerker, mailtjes die niet beantwoord werden had ikĀ nog steeds geen oplossing. Totdat ik zojuist dit forum af ben gaan speuren, wilde eerst hier ook reageren dat ik hetzelfde probleem heb, maar zojuist de oplossing gevondenĀ
Het gaat mis bij het gebruik van het 'normaleā IMEI-nummer die bij de instellingen app van de IPhone te vinden is. In plaats daarvan moet je via het KPN-formulier het IMEI2-nummer invullen, dit is dus een ander IMEI-nummer dan via de instellingen te vinden is.
Dit IMEI-2 nummer krijg je op je telefoon te zien als je via het de telefoon-app gaat bellen met: *#06#
(Dus je vult via het telefoon-toetsenbord deze toetsencombinatie in)
Als je dit invult verschijnt er een pop-up en dan zie je van allerlei codes staan, zoals ook het IMEI2 nummer, als je dit invult via het formulier zou het moeten lukken en krijg je een gelijk stap 4 te zien en niet veel later een bevestigingsmail van KPN.
Ik hoop dat dit ook voor jullie werkt en dat hiermee alle ellende is verholpen. Mijn moeder wacht ook nog steeds op hulp / omruilactiemail van KPN, hopelijk sturen ze die snelĀ
@Mar1972Ā &Ā @TriXXie,
Zo herkenbaar allemaal, heb er ook een punthoofd van gekregen. Na vele telefoontjes met een KPN-medewerker, mailtjes die niet beantwoord werden had ikĀ nog steeds geen oplossing. Totdat ik zojuist dit forum af ben gaan speuren, wilde eerst hier ook reageren dat ik hetzelfde probleem heb, maar zojuist de oplossing gevondenĀ
Het gaat mis bij het gebruik van het 'normaleā IMEI-nummer die bij de instellingen app van de IPhone te vinden is. In plaats daarvan moet je via het KPN-formulier het IMEI2-nummer invullen, dit is dus een ander IMEI-nummer dan via de instellingen te vinden is.
Dit IMEI-2 nummer krijg je op je telefoon te zien als je via het de telefoon-app gaat bellen met: *#06#
(Dus je vult via het telefoon-toetsenbord deze toetsencombinatie in)
Als je dit invult verschijnt er een pop-up en dan zie je van allerlei codes staan, zoals ook het IMEI2 nummer, als je dit invult via het formulier zou het moeten lukken en krijg je een gelijk stap 4 te zien en niet veel later een bevestigingsmail van KPN.
Ik hoop dat dit ook voor jullie werkt en dat hiermee alle ellende is verholpen. Mijn moeder wacht ook nog steeds op hulp / omruilactiemail van KPN, hopelijk sturen ze die snelĀ
Ā
Ik grijp alle opties, mogelijkheden en oplossingen aan, maar ook IMEI2 weigert. Zelfde foutmelding.
- 5 minuten later: Echterā¦Ā nog een keer geprobeerd met het ānormaleā IMEI-nummer, en heb zojuist een bevestiging van toestelvervanging in mijn mailbox ontvangenā¦Ā Ik ben voorzichtig optimistischā¦.Ā @Mar1972, jij al opnieuw geprobeerd?Ā
@Marcia van KPNĀ mijnĀ gegevens staanĀ in mijn profiel. Wat heeft u nog nodig?
Fijn, hiermee kan ik inderdaad aan de slag! Dank voor je uitleg hierover, @bnh. Zou jij, @Mar1972, het voor de zekerheid nog Ć©Ć©n keer willen proberen? Ik heb begrepen dat er iets verbeterd is, waardoor het nu wel moet lukken. Lukt het niet, geef hier even een gil, dan stuur ik de gegevens alsnogĀ intern door.Ā
Ā
Goed om te lezen dat het jou gelukt is, @Marc1990. Heel erg bedankt dat je jouw bevindingen met ons deelt.
Ā
@TriXXieĀ ik heb vanmorgen reactie van mijn collega ontvangen: het zou nu inderdaad wel moeten lukken. Fijn om te zien dat dat daadwerkelijk het geval is!
Ā
@Marcia van KPNĀ
Hallo Marcia. Bij het aanklikken dan de link in mijn mail kom ik op de pagina waarbij ik het 06 nummer en de laatste 3 cijfers van mijn bankrekening moet invullen. Als ik vervolgens op volgende klik gaat er iets mis en krijg ik de melding :Ā
āOeps... Er is iets fout gegaan
Je gegevens zijn niet opgeslagen. Ga terug en probeer het opnieuw.ā
Ā
Dit was vorige week niet zo. Toen kon ik wel doorgaan en Imei invullen.Ā
Betreft dit een algemene storing ?
@Marcia van KPNĀ
Ā
Heb trouwens al via meerdere browsers en apparaten geprobeerd maar steeds dezelfde melding.Ā
Ha @Mar1972, dat is gek! Die melding heb ik nog niet eerder gezien.. Hoe is het nu? Krijg je na het weekend nog steeds deze melding?
Hallo @Marcia van KPNĀ
Ā
Krijg inderdaad nog steeds dezelfde melding.Ā
Ook opĀ http://kpn.com/vervangjetelefoonĀ krijg ik deze melding op alle browsers.Ā
De Helpdesk kreeg ook deze melding. Men dacht vrijdag aan een tijdelijke storing, maar het werkt nu nog steeds niet.Ā
Wat wel merkwaardig is, is dat ik vandaag wel een creditnota van jullie ontving vanwege de verbindingsproblemen met de iPhone 11.
Terwijl deze dus nog niet officieel via het formulier met imei nummer bij jullie is aangemeld. Immers dat ging/gaat niet. (zie eerdere berichten) Ik kan er echt geen chocola meer van maken.
Misschien kan jij mij verder helpen?
Ā
Gek hoor, @Mar1972! Ik heb het doorgegeven en hou je op de hoogte. Even ter controle nog: het nummer eindigend op -100 is jouw nummer en die eindigend op -882 is het nummer dat eigenlijk de iPhone 11 gebruikt?
@Marcia van KPNĀ dat is correct.Ā
882 is het nummer van mijn dochter met de IPhone 11 waarop dus inmiddels een creditering op is aangekondigd maar geen telefoon omruiling.Ā
100 is van mij (haar vader).Ā
Ik heb zojuist een reactie mogen ontvangen. Het heeft er inderdaad mee te maken dat er op een verkeerd nummer een ticket is aangemaakt. Ik stuur jou even een privƩbericht met de vervolgstappen.