Skip to main content

Ik heb mijn apple IPad een tijdje niet gebruikt en nu moet ik ineens een pincode van 6 cijfers invoeren, ik gebruik altijd dezelfde pincode maar kennelijk is die niet juist en ik weet echt geen andere code en  ook 6x0 werkt niet. Nu blokkeert hij steeds 15 minuten en het slotje blijft zichtbaar. Ik wilde hem via de Mac koppelen en herstellen, maar ik heb hem blijkbaar nooit met de Mac verbonden dus die herkent de iPad niet.   Wat moet ik nu doen?

Wilsophie

Hoi @Wilsophie 
Da's erg vervelend als je de code kwijt bent.
Voor dit soort zaken kun je altijd bij Apple-support terecht, hier de uitleg van Apple  om weer toegang te krijgen.
Ook staat onderaan de pagina de mogelijkheid om online support aan te vragen.

 


Dank voor je reactie. Ik heb die mogelijkheden al geprobeerd maar ik blijf dat herstelscherm zien met dat kabeltje dat de iPad met de Mac verbindt, maar iTunes dat is dat muzieklogootje doet niets en Finder ook niet dus ik krijg geen schermpje te zien om te herstellen. Op You tube doet een meneer het via een tool PSW-me maar dat is in het Engels en dan moet je je type uitzoeken en ik dacht dat ik Air 2 had maar weet het niet zeker en dan moet je dat op je bureaublad zetten en in Finder invoegen of zoiets maar dat is best moeilijk in een andere taal. Ik ga straks Fixers.nl in Emmeloord bellen voor een afspraak.  Maar ja je begrijpt dat ik de hele nacht weer heb wakker gelegen en het begon ermee dat ik KPN tv online niet goed kon kijken door de bekende storingen waarvan we eerst dachten dat het aan de Exp. box lag maar dat is niet zo. Toen ben ik vanaf dat moment de Samsung van mijn man gaan gebruiken voor tv online en die stoort niets. Dus had ik de iPad apple air 2 een tijd niet gebruikt en dan schijnt hij om een pincode te vragen. Ik snap er niets van want ik gebruik overal altijd dezelfde mij bekende code, dus ik moet een keer in een vlaag van…. een andere code gebruikt hebben want allemaal nulletjes doet het ook niet. Totdat ik overging naar de Samsung van mijn man gebruikte ik hem dagelijks en moest nooit een code invoeren, maar dat zal wel uit veiligheid zijn. 

Nu moet ik zeggen dat ik hier ook weer van leer als ruim 70 jarige simpele huisvrouw. Maar het lastige is dat je als je oud bent je veel beren ziet. Snap je?  On line support kan natuurlijk ook, maar dat vind ik altijd griezelig ben bang dat ik het niet snap en daarom heb ik de telefoontjes van KPN ook niet beantwoord. Dat zegt natuurlijk niets over KPN maar alles over mij.  Ik wacht nu eerst op een nieuwe wasmachine want die ging ook kapot. Overigens is mijn iPad best nieuw al was hij refurbished anders kocht ik zo een nieuwe, maar dit vind ik toch wel zonde. 

Met vr.gr. En een fijne dag.

Wilsophie


Hoi @Wilsophie 
Ik schreef in mijn eerder bericht als het niet lukt scroll dan naar beneden en vraag Apple-support aan.
 

  • Als u uw iPad niet kunt bijwerken of herstellen, neemt u contact op met Apple Support. Volg vervolgens de stappen om service aan te vragen voor uw iPad.
    Klik de link in het bericht aan (groene letters) zij zijn de enige die u kunnen helpen.

Dank je wel. Ik heb hem vandaag weggebracht naar “ computerspel”  die meneer heeft me eerder geholpen met de instellingen van de Mac en naar tevredenheid. Hij gaat doen wat ik heb geprobeerd met je apple id en ww via iTunes proberen alles te verwijderen, alleen ik ben niet capabel genoeg gebleken. Dus die mensen mogen wat mij betreft ook wat verdienen.


De meneer heeft het opgelost en daar hing natuurlijk een prijskaartje aan, maar dat begrijp ik wel. Ik heb inmiddels ook mijn wifiwachtwoord gevonden aan de achterkant van de exp. box die heel erg vastgeklemd zat. Maar tot nu toe is het allemaal gelukt. Alleen vind ik het lastig dat ik elke keer mijn pincode moet invoeren op de iPad. Ik weet niet waarom dat is. Maar in feite is alles opgelost.