Skip to main content

Als ik een iPhone 12 pro max in Amerika koop, is deze met een simkaart van KPN in Nederland te gebruiken?

Hallo @Aniek15 

Wat jou hierbij in de weg kan zitten is een zgn. Regio lock. Daarmee bepaalt de fabrikant waar het toestel gebruikt kan (mag) worden. Hiermee kan de fabrikant ‘grijze import’ voorkomen uit gebieden waar het toestel goedkoper is. Mogelijk is het toestel ook niet technisch geschikt voor de Nederlandse omstandigheden.

Amerika is een andere regio dan de regio EMEA, waar Nederland in zit.

EMEA  =  Europe, MiddleEast, Africa

Je zal bij Apple moeten navragen of en hoe deze regio lock verwijderd kan/moet worden.


Hi Aniek, welkom hier. 

Zover ik weet, en als ik verschillende fora's mag geloven, maakt dit niet uit wanneer je dit los koopt. Dus niet een toestel via een provider daar. Hou er ook rekening meer dat spullen gekocht in Amerika niet vallen onder EU/NL garantie recht.


En denk eraan het kan zijn dat je bij de douane invoerrechten en belasting moet betalen en dan is er niks voordelig meer aan.

Sommige regio’s daar hebben andere belasting gebeuren en daarom betalen zei minder voor toestellen dan wij.


Bedankt voor de reacties.

zo ver ik kon lezen kan de lock er vanaf gehaald worden.

De telefoon zal ik gewoon bij Apple kopen en zonder abonnement zou deze verder Sim lock vrij zijn.

qua frequentie banden zie ik dat hij ook gedekt zou moeten worden.

 

Het is dus alleen even de vraag of hij de lock heeft zoals @RBxx  benoemd. 


Nee dat heeft hij niet dus dat werkt gewoon.