Skip to main content

Mijn 12 pro max heeft hetzelfde probleem, er zit toch 24 maanden garantie op? Nu blijkt als je deze telefoon zakelijk koopt dat je maar 12 maanden garantie krijgtā€¦..er zijn toch consumenten rechten? Ik heb gebeld met 0800-0403 en die zeggen ga maar naar een kpn winkel, je bent klein zakelijk dus consument? Ik ga maar opzeggen en particulier een telefoon kopen, is dat echt de oplossing?

Ā 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt korigineel topic]

Hoi @Marcel1234567889, welkom op het KPN Forum!

Ik lees dat je een Apple iPhone zakelijk gebruikt. In dat geval heb je inderdaad 1 jaar garantie:

De goede werking wordt volgens het consumentenrecht gegarandeerd gedurende 2 jaar na de aankoopdatum of de installatiedatum,Ā indien deze later is.Ā Dit laat je wettelijke rechten onverlet. Voor zakelijke gebruikers betreft de garantie voor Apple 1 jaar en alle andere toestellen 2 jaar.Ā Ook als je een refurbished toestel hebt aangeschaft, gelden deze termijnen.Ā 

Bron:Ā Garantie op je mobiele telefoon

Dit is wettelijk zo bepaald. Hoe vervelend ook voor jou, kan ik hier niets aan veranderen.


Heel jammer, apple ruilt hem wel om en ziet alle klanten als consument van een product, het zakelijke verschil wordt alleen bij kon zo bepaald, inmiddels heb ik mijn abonnement maar opgezegd om dit soort vervelende garantie verhalen te voorkomen, heel jammer.


Jammer om te lezen dat je hierdoor jouw abonnement hebt opgezegd. Het is namelijk Apple die standaard maar 1 jaar garantie geeft op hun toestellen. Voor consumenten voegen wij hier een extra jaar aan toe. Maar goed, je hebt je keuze gemaakt en ik zal die respecteren.


Hallo, nee het is kpn die er een jaar van maakt en Apple geeft gewoon de garantie ook aan mij als ā€˜zakelijke gebruikerā€™ Ciao!