Skip to main content

iPhone 13 bij KPN, levertijden en specificaties

• September 16, 2021
  • 563 reacties
  • 41936 keer bekeken
iPhone 13 bij KPN, levertijden en specificaties
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

563 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 29, 2021

Of de bestelling gelukt is, weet ik niet. Je geeft aan dat je het telefonisch besteld hebt. Dan zul je wel wat gehoord hebben. Normaal gesproken ontvang je nog wel een bevestiging per e-mail. 

JanE.Heite
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 29, 2021

Hallo @JanE.Heite, welkom. 

Goede vraag! De garantie gaat in vanaf de datum die op de pakbon staat die jij bij de levering van jouw toestel ontvangt. Dus, vanaf het moment dat jij het toestel daadwerkelijk in handen hebt en eerder niet :blush:. Bewaar deze bon goed, dit is jouw aankoopbewijs. 

De data in dit topic zijn actueel en worden (bijna) dagelijks gecontroleerd en geupdate. Wanneer we de nieuwe voorraad binnen krijgen, leveren we uit op volgorde van bestelling. Wanneer je vandaag besteld kan het dus mogelijk zijn dat je iets langer zal moeten wachten dan de nu aangegeven data, afhankelijk van hoeveel toestellen wij binnen krijgen en hoeveel wachtende er voor jou zijn. Houd na het bestellen altijd Mijnbestelling.kpn.com in de gaten. 

Hallo @Hanna_ Bedankt voor het welkom, maar ik ben hier niet nieuw meer.

Het antwoord is fijn en duidelijk, echter… op de aankoopbon die je gelijk na het bestellen ontvangt staat dat deze bewaard moet worden voor de garantie. Er staat niets over de pakbon.

Verder, betreffende het antwoord op de vraag over de levertijden wordt in natuurlijk niets wijzer. Ik begrijp dat jullie hier niet met veel zekerheid iets kunnen aangeven, maar ik zoek iets meer idee bij wat ik/wij (bestellers) zouden moeten kunnen verwachten. Op het moment van mijn bestelling werd week 43/44 aangegeven mag ik er dan ook van uit gaan dat deze weken nog steeds de verwachting zijn voor mij omdat op het moment van bestellen dit aangegeven stond?

Of is de aangegeven, doorschuivende leverweek het eerst volgende moment waarop de eerst volgende levering van Apple aan KPN plaats vindt.

Ik vraag dit omdat ik natuurlijk graag zou weten waar ik op zou kunnen rekenen, maar ook nieuwsgierig ben hoe deze leverweken nu tot stand komen.

Ik hoop dat je hier inhoudelijk iets over kan en durft te roepen.

Alvast een goed weekend gewenst!

Jasper van KPN
Moderator

Ik kan me goed voorstellen dat je wilt weten waar je op kan rekenen @JanE.Heite. De data die in het startbericht worden genoemd is wanneer we een nieuwe levering van Apple ontvangen. Zoals Hanna al zei is het afwachten of alle bestellingen van het model dan geleverd kunnen worden, daar kunnen we verder niets over roepen, want dat weten we simpelweg niet. Zodra jouw toestel geleverd zal worden zal dat in Mijn Bestelling worden bijgewerkt en ontvang je er een bericht over. Tot dat bericht weten wij net zoveel.

• Nieuwkomer
  • October 29, 2021

Ik kan me goed voorstellen dat je wilt weten waar je op kan rekenen @JanE.Heite. De data die in het startbericht worden genoemd is wanneer we een nieuwe levering van Apple ontvangen. Zoals Hanna al zei is het afwachten of alle bestellingen van het model dan geleverd kunnen worden, daar kunnen we verder niets over roepen, want dat weten we simpelweg niet. Zodra jouw toestel geleverd zal worden zal dat in Mijn Bestelling worden bijgewerkt en ontvang je er een bericht over. Tot dat bericht weten wij net zoveel.

Ik weet niet of we daar veel wijzer van worden.:confused: ​​

Toen ik mijn bestelling in de winkel deed, liet de verkoopmedewerker mij zien op hoeveelste plek ik stond met mijn bestelling. Zouden we daar geen updates over kunnen krijgen? Ipv iedere keer een mail/sms dat de iphone nog steeds niet leverbaar is...

• Nieuwkomer
  • October 29, 2021

Hallo, ik heb een vraagje.

Toen ik (op 1 oktober) mijn iphone 13 bestelling deed verlengde ik op dat moment ook mijn abonnement naar unlimited. Toen gold er een actie dat als je een unlimited abonnement afsluit of verlengd, je een google nest hub cadeau krijgt. In de winkel zei de medewerker dat ik die bij mijn telefoon krijg en er een mail wordt gestuurd. Nu wacht ik al bijna een maand, maar ik heb nog niks gehoord over die hub.

Krijg ik deze nog, of wordt die samen met de telefoon geleverd?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Japserrr Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om te achterhalen op welke plek jouw bestelling staat. Om gebruik te maken van de Google Nest Hub actie bij een KPN Hussel Unlimited abonnement vragen we klanten om een aanvraagformulier in te vullen. Na het invullen van dit formulier vindt er achter de schermen een verificatie plaats. Je ontvangt een mail waarin wordt aangegeven of het is goedgekeurd of niet. Vervolgens wordt jouw Google Nest Hub na de annuleringstermijn (ca. 2 weken) opgestuurd. Zodra het pakketje is opgestuurd ontvang je en track & trace code om het pakketje te volgen.

• Nieuwkomer
  • October 31, 2021

Op 07-10 de iPhone 13 Pro Max 256GB Grafiet besteld, wacht ook nog steeds :smile::thumbsup:

:muscle_tone1: Yes! :blush:

JanE.Heite
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 31, 2021

Op 07-10 de iPhone 13 Pro Max 256GB Grafiet besteld, wacht ook nog steeds :smile::thumbsup:

Mooi!! Maar bezorgen ze de iPhone’s ook op zondag…?

• Nieuwkomer
  • October 31, 2021

Mooi!! Maar bezorgen ze de iPhone’s ook op zondag…?

Ja hoor: 

JanE.Heite
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 1, 2021

Hallo Forumleden,

Ik ben nieuwsgierig of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn bij iemand…, of er telefoons zijn verzonden…, of dat de verwerking is gevorderd?

Bij mij nog geen ontwikkeling  

Ik hoor graag,

Gr. Jan

Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+11
  • Oud Moderator
  • November 1, 2021

Goedenavond @JanE.Heite,

Ik snap dat je heel graag de nieuwe iPhone in ontvangst wil nemen. Zoals je in het startbericht kunt lezen, verwachten we van de iPhone 13 Pro Max Silver 256GB in week 46 nieuwe voorraad. Hopelijk zit jouw toestel daar ook bij, je ontvangt dan bericht  van ons zodra de telefoon naar jou onderweg is!

JanE.Heite
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 1, 2021

Goedenavond @JanE.Heite,

Ik snap dat je heel graag de nieuwe iPhone in ontvangst wil nemen. Zoals je in het startbericht kunt lezen, verwachten we van de iPhone 13 Pro Max Silver 256GB in week 46 nieuwe voorraad. Hopelijk zit jouw toestel daar ook bij, je ontvangt dan bericht  van ons zodra de telefoon naar jou onderweg is!

Hallo @Jose_ , bedankt voor deze standaard reactie.

Eerlijk gezegd, zegt mij de aangegeven levertijd niet zo veel. Ik heb al in een eerdere post geprobeerd duidelijkheid te krijgen hoe deze moet worden gelezen.

Heb ook hier een aantal standaard antwoorden gekregen welke geen duidelijkheid geven hoe je dit nu werkelijk moet lezen. En wat je dus wel of niet mag verwachten. 

Natuurlijk wil iedereen zo snel als mogelijk ontvangen wat hij bestelt, dat dit in dit geval niet lukt is duidelijk. Echter juist omdat er schijnbaar wel gereageerd wordt maar niet inhoudelijk op duidelijke en heldere vragen, blijft de onduidelijkheid. 

Gebruiker @K.Hal heeft gisteren zijn iPhone ontvangen volgens bovenstaande berichten, terwijl aangegeven wordt dat deze week 46 weer verwacht worden.

Met vriendelijke groet,

Jan

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 2, 2021

Goedenavond @JanE.Heite,

Eerlijk gezegd, zegt mij de aangegeven levertijd niet zo veel. Ik heb al in een eerdere post geprobeerd duidelijkheid te krijgen hoe deze moet worden gelezen.

Heb ook hier een aantal standaard antwoorden gekregen welke geen duidelijkheid geven hoe je dit nu werkelijk moet lezen. En wat je dus wel of niet mag verwachten. 

Eerder in het topic heb ik al eens aangegeven hoe je de tabellen zou moeten lezen, @JanE.Heite, maar ik kan me voorstellen dat je dit wellicht gemist hebt.

Dit is wat ik eerder aangaf, ik hoop dat het hiermee duidelijker wordt:

Er kunnen twee dingen gebeuren met de levertijden in de tabellen. 

Het eerste is dat we een levering binnen krijgen maar dit zijn niet voldoende toestellen zijn om alle openstaande orders mee te kunnen dekken. Dus komt er dan een nieuwe levering, en die verwachten we dan in een latere week. Dit is wat er gebeurt als het huidige weeknummer vervangen wordt door een latere (zoals nu alle week 42’en die een hoger nummer zijn geworden).

Daarnaast kan het ook zijn dat een verwachte levering vertraging oploopt. Dat kan meerdere oorzaken hebben. Het wereldwijde chiptekort is er een van, ook zijn (vanwege Corona) wereldwijd ook nog steeds logistieke problemen. Dergelijke leveringen herken je aan dat een toekomstig weeknummer verandert in een hoger nummer (bijvoorbeeld een week 44 die 45 wordt).

Zodra we een levering binnenkrijgen, worden openstaande orders uitgeleverd en krijg je bericht. We gaan zo snel als we kunnen met de voorraad die we steeds binnenkrijgen. We kunnen dan ook niets anders zeggen dan ‘houd de bestelomgeving in de gaten’. ‘t Is vervelend als je moet wachten op een toestel dat je graag wilt hebben, maar hij gaat er echt aankomen :)

JanE.Heite
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 2, 2021

Goedenavond @JanE.Heite,

Eerder in het topic heb ik al eens aangegeven hoe je de tabellen zou moeten lezen, @JanE.Heite, maar ik kan me voorstellen dat je dit wellicht gemist hebt.

Dit is wat ik eerder aangaf, ik hoop dat het hiermee duidelijker wordt:

Er kunnen twee dingen gebeuren met de levertijden in de tabellen. 

Het eerste is dat we een levering binnen krijgen maar dit zijn niet voldoende toestellen zijn om alle openstaande orders mee te kunnen dekken. Dus komt er dan een nieuwe levering, en die verwachten we dan in een latere week. Dit is wat er gebeurt als het huidige weeknummer vervangen wordt door een latere (zoals nu alle week 42’en die een hoger nummer zijn geworden).

Daarnaast kan het ook zijn dat een verwachte levering vertraging oploopt. Dat kan meerdere oorzaken hebben. Het wereldwijde chiptekort is er een van, ook zijn (vanwege Corona) wereldwijd ook nog steeds logistieke problemen. Dergelijke leveringen herken je aan dat een toekomstig weeknummer verandert in een hoger nummer (bijvoorbeeld een week 44 die 45 wordt).

Zodra we een levering binnenkrijgen, worden openstaande orders uitgeleverd en krijg je bericht. We gaan zo snel als we kunnen met de voorraad die we steeds binnenkrijgen. We kunnen dan ook niets anders zeggen dan ‘houd de bestelomgeving in de gaten’. ‘t Is vervelend als je moet wachten op een toestel dat je graag wilt hebben, maar hij gaat er echt aankomen :)

Hallo @Erik_ Ik begrijp wat je van jezelf hebt geciteerd, deze had ik ook al wel gelezen…maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag.

Als ik concludeer; “Dus de aangegeven leverweek moeten we zien als het eerst volgend verwachte lever moment. En aangezien wij als besteller geen enkel idee hebben waar we staan op de lijst en niemand weet welke hoeveelheden er worden geleverd, kan geen zinnig woord gezegd worden over wanneer je iets mag verwachten??”

Is dat dan correct?

Het kan toch niet zo zijn dat KPN geen afspraken en communicatie heeft met Apple over leveringen/bestellingen… ??

Tevens zouden we toch geïnformeerd kunnen worden hoeveel wachtenden voor ons zijn??

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

We ontvangen leveringen van Apple, hierin zijn we afhankelijk van hun voorraden en hoeveel we er geleverd krijgen.  Meer info kunnen wij je niet geven helaas. Het enige dat we tegen jou kunnen zeggen op dit moment is ‘houd de bestelomgeving in de gaten’. 

JanE.Heite
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 2, 2021

Sorry, geduldig zijn is niet mijn allerbeste eigenschap. We gaan het zien. 

• Deelnemer
  • November 3, 2021

er staat in het tabelletje in de beginpost  “iPhone 13 Midnight 128G Beschikbaar“ maar dit is niet het geval? Of hebben jullie een levering binnen gekregen deze week ?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Auteur
  • Moderator
  • November 3, 2021

Hi @Pukvdflat, het is helaas precies andersom, we hadden we hem op voorraad maar nu niet meer :slight_frown: In week 45 verwachten we weer een nieuwe levering!

(op het moment dat jij dit schreef, was ik bezig om het overzicht te updaten, aangezien de voorraad van gisteren er nog in stond. De lijst is nu weer actueel!)

• Deelnemer
  • November 3, 2021

Hoe kon de telefoon op voorraad zijn terwijl  pre-orders & verleningen nog niet hellemaal uitgeleverd zijn ? Die hebben neem ik aan toch voorrang ?

• Topper
  • November 3, 2021

De 20ste Oktober een iPhone Pro Sierra Blue 256GB besteld. Zit ik ergens achterin een wachtrij, of is er toch een kleine kans dat ik ook week 46 aan de beurt ben?

(heb 2 smsjes gehad dat ie tijdelijk niet op voorraad is...)

Ga overigens van XR naar 13 Pro, mede om de macrofunctie. Ik heb een spiegelreflex maar die sleep je wel een beetje mee en dit is volgens de Gelderlander “een sublieme camera waarmee je ook kan bellen :) 

En mn Tech21 hoesje heb ik al

Het kan zijn dat, als er voldoende binnenkomt, we iedereen kunnen voorzien. Dan krijg jij er ook één! Op het moment dat we minder krijgen, dan gaan we eerst leveren aan degene die het langst wacht. Het is dus écht afhankelijk van hoeveel er binnenkomt! Hopelijk heb je 'm snel binnen 🙂.

Update: ik zit helemaal verbaasd te zijn, hij komt morgen al!

Erwin van KPN
Moderator

@Pukvdflat :

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een volgende levering van Apple ontvangen. In het overzicht hierboven vind je een geschatte levertijd. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. 

Waarschijnlijk is er een kleine voorraad binnengekomen en heeft dat even ‘op voorraad’ gestaan. Vervolgens zijn die uitgeleverd aan de klanten op volgorde van bestelling.

Als jij daar niet bij zat is het helaas weer wachten op de volgende batch. 

Vera.W
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • November 4, 2021

Hallo. De levertijd is eerst verplaatst van week 43 naar week 45. Nu is het weer veranderd naar week 47. Betekend dit dat er een levering binnen is inmiddels en de volgende in week 47 komt? Of is dezelfde levering nogmaals vertraagd? 

Erwin van KPN
Moderator

@Vera.W : Goede vraag: ik kan deze niet beantwoorden want wij hebben geen inzicht in wat er wanneer binnenkomt. We zien alleen wat de verwachte leverdatum is. Zodra er een toestel voor jou beschikbaar is, krijg je hier een e-mail over. 

• Deelnemer
  • November 4, 2021

@Pukvdflat :

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een volgende levering van Apple ontvangen. In het overzicht hierboven vind je een geschatte levertijd. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. 

Waarschijnlijk is er een kleine voorraad binnengekomen en heeft dat even ‘op voorraad’ gestaan. Vervolgens zijn die uitgeleverd aan de klanten op volgorde van bestelling.

Mischien niet “beschikbaar” zetten , mensen die pre orders hebben staan krijgen vanzelf een bericht , en je past de post aan naar op voorraad terwijl nieuwe klanten die kijken op het forum voor nieuwe Telefoon en er staat dat dat de telefoon beschikbaar is ? Vind het nogal

krom!

JanE.Heite
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 4, 2021

@Pukvdflat :

Mischien niet “beschikbaar” zetten , mensen die pre orders hebben staan krijgen vanzelf een bericht , en je past de post aan naar op voorraad terwijl nieuwe klanten die kijken op het forum voor nieuwe Telefoon en er staat dat dat de telefoon beschikbaar is ? Vind het nogal

krom!

Ik begrijp het ook nog steeds niet goed. Ik heb 15-10-21 een Pro Max Silver 256 besteld. Levertijd stond op week 43-44. Hierna stond deze op 46 wat inmiddels als week 47 is. Als je nu op site één zou bestellen staat de levering op eind november, wat week 47 ongeveer is. Terwijl bij bestellen eind oktober werd aangegeven. 
Het lijkt erop alsof men geen idee heeft van wat en wanneer geleverd gaat worden. Ik blijf dit onbegrijpelijk vinden.