Skip to main content

iPhone 13 bij KPN, levertijden en specificaties

• September 16, 2021
  • 563 reacties
  • 41937 keer bekeken
iPhone 13 bij KPN, levertijden en specificaties
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

563 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 29, 2021

Hoelang is de wachttijd nu voor de iphone 13 blue?

ik heb mijn abonnement een week geleden verlengd en hij zou er uiterlijk zondag zijn ( week 47 )

hij is er nog niet en op de site is de leverings week weer gewijzigd naar week 48.

Neem aan dat jullie toch ook wel contact hebben met Apple ?

Er staat hierboven meerdere keren door mijn collega's en mij uitgelegd hoe het precies gaat, bijvoorbeeld:

Het overzicht in het startbericht laat alleen zien in welke week wij een nieuwe levering vanuit Apple verwachten. Je kunt jouw iPhone 13 op z'n vroegst de week na de volgende levering verwachten, maar dit kan ook later zijn. Wij weten niet hoeveel voorraad wij krijgen en kunnen ook niet zien of jouw iPhone bij de volgende levering zit. Houd daarvoor Mijn Bestelling in de gaten.

Ik begrijp dat je je telefoon zo gauw mogelijk in ontvangst wil nemen. Er is helaas enorme schaarste dus het is afwachten. Ik hoop dat je snel bericht krijgt dat je telefoon onderweg is, dat geldt uiteraard ook voor @Hermanus.

Maar het is niet correct om bij nieuw afgesloten abonnementen/bestellingen aan te geven dat week 47/48 de levertijd is terwijl er mensen nog zitten te wachten die hem al besteld hebben op 1 oktober, want die mensen die hem deze of vorige week besteld hebben krijgen hem natuurlijk nooit week 47 of 48 binnen en dat weten jullie ook wel. Dus dat vind ik niet helemaal eerlijk.

• Deelnemer
  • November 29, 2021

@Jose_ 

misschien moeten je collega’s vanuit de winkel dan niet een telefoon laten kiezen die direct leverbaar is of die week! Ik heb gevraagd heel duidelijk in de winkel, moet ik er lang op wachten anders neem ik de 12, nee hoor UITERLIJK EIND DEZE WEEK,

is dit dan de manier hoe er met klanten om gegaan word ? Ik heb natuurlijk geen idee of het ook bij hun aangegeven is maar in Emmen is letterlijk gezegt deze is uiterlijk zondag bij je thuis, evenals via de chat toen ik een bericht kreeg dat hij nog niet leverbaar was, contact gezocht .. hij is er uiterlijk zondag. En nu lees ik hier verhalen van weken wachten, daar word ik niet heel blij van, ik ga er vanuit dat de abonnement niet eerder ingaat als dat de telefoon geleverd is ?

Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+11
  • Oud Moderator
  • November 29, 2021

Maar het is niet correct om bij nieuw afgesloten abonnementen/bestellingen aan te geven dat week 47/48 de levertijd is terwijl er mensen nog zitten te wachten die hem al besteld hebben op 1 oktober, want die mensen die hem deze of vorige week besteld hebben krijgen hem natuurlijk nooit week 47 of 48 binnen en dat weten jullie ook wel. Dus dat vind ik niet helemaal eerlijk.

@Hermanus In het startbericht van het topic wordt duidelijk uitgelegd hoe het werkt met de levertijden. Het enige wat wij van Apple door krijgen is wanneer er een nieuwe levering aan komt, hoeveel telefoons en welke dat precies zijn weten we dan nog niet. Vandaar dat we werken met een verwachte levertijd, om jullie toch nog een idee te geven van wanneer je telefoon kan komen. Ze worden uiteraard uitgeleverd op volgorde van bestelling, dus het kan gebeuren dat jouw telefoon niet bij de eerstvolgende verwachte levering zit. Misschien niet helemaal correct, maar meer informatie hebben we niet.

Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+11
  • Oud Moderator
  • November 29, 2021

@Jose_

misschien moeten je collega’s vanuit de winkel dan niet een telefoon laten kiezen die direct leverbaar is of die week! Ik heb gevraagd heel duidelijk in de winkel, moet ik er lang op wachten anders neem ik de 12, nee hoor UITERLIJK EIND DEZE WEEK,

is dit dan de manier hoe er met klanten om gegaan word ? Ik heb natuurlijk geen idee of het ook bij hun aangegeven is maar in Emmen is letterlijk gezegt deze is uiterlijk zondag bij je thuis, evenals via de chat toen ik een bericht kreeg dat hij nog niet leverbaar was, contact gezocht .. hij is er uiterlijk zondag. En nu lees ik hier verhalen van weken wachten, daar word ik niet heel blij van, ik ga er vanuit dat de abonnement niet eerder ingaat als dat de telefoon geleverd is ?

Vervelend om te horen dat jou valse beloftes zijn gedaan. Mijn collega's kijken naar dezelfde lijst als die wij binnen krijgen; de lijst met verwachte leverdatums. Ze gaan er dan vanuit dat er voldoende toestellen geleverd worden door Apple en jouw telefoon daar dan dus ook tussen zit. Deze zekerheid hebben we helaas niet (zie mijn uitleg hierboven). Het is dan ook belangrijk dat mijn collega's een slag om de arm houden en geen valse beloftes doen. Mijn excuses daarvoor!

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 29, 2021

@Hermanus In het startbericht van het topic wordt duidelijk uitgelegd hoe het werkt met de levertijden. Het enige wat wij van Apple door krijgen is wanneer er een nieuwe levering aan komt, hoeveel telefoons en welke dat precies zijn weten we dan nog niet. Vandaar dat we werken met een verwachte levertijd, om jullie toch nog een idee te geven van wanneer je telefoon kan komen. Ze worden uiteraard uitgeleverd op volgorde van bestelling, dus het kan gebeuren dat jouw telefoon niet bij de eerstvolgende verwachte levering zit. Misschien niet helemaal correct, maar meer informatie hebben we niet.

Ja dat snap ik ook wel, maar dan is het nog steeds niet correct om bij een nieuwe bestelling een levertijd van 2 weken aan te geven terwijl jullie al bij voorbaat weten dat dit veel langer gaat worden. Volgens mij is dat klanten van onjuiste informatie voorzien en is dat in mijn ogen niet eerlijk. Ook jullie winkel/chat medewerkers zijn hierin dus niet eerlijk. Ik zie namelijk steeds berichten voorbij komen van mensen die van onjuiste informatie zijn voorzien. En dat vind ik een kwalijke zaak. Mensen gaan namelijk niet eerst dit forum opzoeken maar geloven de medewerkers op hun blauwe ogen.

• Nieuwkomer
  • November 29, 2021

De iphone pro max 13 sierra blue 512 gb had ik de volgende dag in huis. Deze kleur is minder geliefd. Mocht je echt de iphone 13 pro max willen is een skin (wrap) voor de kleur een oplossing.

• Deelnemer
  • November 30, 2021

Hi,

gisteren een nieuw abonnement afgesloten en een Iphone 13 pro Max Graphite 256g besteld. 

Er werd (en wordt nog steeds) bij verteld dat hij begin December leverbaar is. Dat wekt sterk de indruk dat je hem dan ook geleverd krijgt. Een salestruukje zo blijkt.

Opvallend is namelijk dat nu ik heb besteld en betaald, ik via mail en sms van KPN te horen krijg dat de levertijd onduidelijk is wegens wereldwijde tekorten. 

Bij nieuwe voorraad is het ‘wie het eerst kwam wie het eerst maalt.' Wie weet ben je na de nieuwe voorraad dus nog steeds niet aan de beurt.

Ik zou er voor pleiten dat KPN eerlijk is en bij de verkoop meldt: ‘Niet op voorraad, levertijd onbekend’

Dat zou de waarheid (en dus veel netter) zijn?

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @Jurg R25, welkom! Wij doen onze uiterste best om zo duidelijke en eerlijk mogelijk te zijn over de levertijden van de iPhones. Ik heb voor jouw type inderdaad week 49 staan. Betekent dat wij in die week nieuwe levering verwachten. Mocht het zo zijn dat er veel meer mensen dit type besteld hebben dan dat er binnenkomt, kan het inderdaad zo zijn dat je hem dan nog niet krijgt. Maar dat kan ik niet op voorhand al zeggen. Zodra er voor jou een toestel beschikbaar is, krijg je een mail hierover. 

Thomas Egelmeer
Nieuwkomer

Hi!

Ik heb de iPhone 13 128 GB Midnight besteld bij het verlengen van mijn abonnement. De grootste levering vindt plaats in week 51 lees ik net.

Is er een mogelijkheid mijn abonnement om te zetten en voor de 256 GB variant te gaan? Deze wordt sneller geleverd en mijn huidige telefoon is op het einde van zijn latijn… :)

Alvast bedankt!

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Thomas Egelmeer bel even met ons (0800-0402), dan kunnen mijn collega's kijken of ze jouw bestelling kunnen annuleren en een nieuwe kunnen doen. We kunnen níet in de huidige bestelling een wijziging van het type aanbrengen helaas. 

• Deelnemer
  • December 1, 2021

wauwww als ik deze reacties eerst had gelezen had ik de iPhone niet besteld. Wat een misleiding om steeds uit te stellen en niet met duidelijke info te komen

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Ans123 mocht je willen annuleren, neem dan even telefonisch contact met ons op via 0800-0402. Wat vind je onduidelijk? We stellen niets uit: we krijgen regelmatig voorraad binnen en voorzien iedereen zo nauwkeurig mogelijk van de verwachte levertijden.

• Nieuwkomer
  • December 1, 2021

Hallo Kpn,

Ik heb 27-11-2021 mijn iphone 13 128gb wit besteld. Er stond eerst op de site dat ie pas leverbaar is eind december. Als ik heb nu wil bestellen begin december. En als ik inlog over de status van de het pakketje staat er dat hij niet op voorraad is. Wanneer kan ik mijn pakketje verwachten?

Groetjes Sophie Hannen

• Topper
  • December 1, 2021

Kunnen jullie niet bij de berichtjes die we krijgen vermelden hoeveel mensen er nog voor ons staan? Net zo als bij jullie chat, dan hebben we een beetje inzicht in hoe lang het nog duurt voordat we aan de beurt zijn. 

• Deelnemer
  • December 1, 2021

Kunnen jullie niet bij de berichtjes die we krijgen vermelden hoeveel mensen er nog voor ons staan? Net zo als bij jullie chat, dan hebben we een beetje inzicht in hoe lang het nog duurt voordat we aan de beurt zijn. 

Heel goed idee

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Maar wat betekent het als ik zeg dat er nog 100 (willekeurig getal) mensen op een iPhone wachten? Je kan niets met deze informatie helaas. Komen er namelijk deze week 1000 iPhones binnen dan krijgt iedereen er eentje, maar komen er maar 20 binnen, dan moeten dus 80 mensen nog langer wachten. En op welke plaats sta jij in de rij? Al deze informatie is bij ons helaas niet beschikbaar :-(. We delen zoveel mogelijk met jullie!

• Deelnemer
  • December 2, 2021

@xrebeccax ik heb ook de kleur blauw gedaan omdat die minder gewild zou zijn, en de gewone iPhone 13.

maar blijkbaar maakt dat geen verschil of ze raden dat nu bij iedereen aan 😓

maar fijn dat jij je telefoon de volgende dag had zeg! Ik zie dit nog wel weken gaan duren, maar de eerst volgende keer dat ik in de winkel moet zijn krijgen ze het ook te horen. Zit al jaren bij kpn met zowel mobiel als thuis, nog nooit zoveel ellende / klant onvriendelijkheid als afgelopen jaar ervaren..

• Deelnemer
  • December 2, 2021

Hallo Marcia,

Je reactie op de postings zijn veel te generiek. Het zou KPN sieren - en jou dus ook - als jullie zouden aangeven bij het verkopen van de telefoons en abonnementen dat de levertijd van de Iphones simpelweg niet aan te geven valt. 

Het proberen recht te praten wat krom is ontsiert een bedrijf als KPN. 

Er staat nóg stééds bij de telefoons ‘leverbaar vanaf begin december’. Dat is het nu. En dat zijn ze niét.
Een pertinente leugen dus.

En je reageert op mijn posting alsof het heel normaal is dat jullie de tekst in groen onder aan het ‘jouw keuze’ overzicht nog steeds hebben staan. (toevállig nét waar je moet klikken om je keuze te bevestigen).

Er blijkt uit alles duidelijk dat jullie dit doen om mensen over te halen de telefoons te bestellen. En daarna proberen om te overtuigen dat júllie niets kunnen doen aan de moeizame levering. Helaas het probleem ligt bij Apple. 

Heel teleurstellend en een bedrijf als KPN onwaardig. 

En alsjeblieft, reageer nou niet met een ‘like’ van dit comment. Want als jij dit bericht ‘liked’ heb ik iets niet goed omschreven.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 2, 2021

Er staat nóg stééds bij de telefoons ‘leverbaar vanaf begin december’. Dat is het nu. En dat zijn ze niét.
Een pertinente leugen dus

We zouden ook graag meer duidelijkheid willen geven, maar dat kunnen we niet. De telefoons zijn leverbaar, we krijgen elke week nieuwe voorraad binnen die we ook gelijk uitleveren. Alleen zijn ze dan niet bij iedereen leverbaar, dat hangt af van hoeveel toestellen we binnenkrijgen. We kunnen daar van te voren niet duidelijker over zijn omdat wij ook niet weten hoeveel we elke week binnenkrijgen van elk toestel. 'k Snap dat dit heel irritant is, maar meer kunnen we er ook niet van maken.

• Deelnemer
  • December 3, 2021

We zouden ook graag meer duidelijkheid willen geven, maar dat kunnen we niet. De telefoons zijn leverbaar, we krijgen elke week nieuwe voorraad binnen die we ook gelijk uitleveren. Alleen zijn ze dan niet bij iedereen leverbaar, dat hangt af van hoeveel toestellen we binnenkrijgen. We kunnen daar van te voren niet duidelijker over zijn omdat wij ook niet weten hoeveel we elke week binnenkrijgen van elk toestel. 'k Snap dat dit heel irritant is, maar meer kunnen we er ook niet van maken.

Dit vind ik dus ook raar, want je zegt nu je krijgt elke week levering, en mij word verteld er is steeds geen levering die binnen komt…

wat is het nu?

• Deelnemer
  • December 3, 2021

Wéér zo'n antwoord. Alsof je praat tegen een muur. 

Bizar. Hoe je een betoog kan schrijven en de kern wordt totáál genegeerd in het anwoord. Ronduit beledigend.

Je gééft duidelijkheid. door te zeggen ‘leverbaar vanaf begin december’. En dat is niet waar voor degene die op dat moment bestelt.  Een pertinente leugen dus.

Mijn punt is -  nog een keer - Haal dat zinnetje weg. en zet neer:

‘We weten niet wanneer de telefoons weer aan u leverbaar zijn.’ Want dát is wat mensen die een aanschaf doen van meer dan 1000 Euro moeten weten.

• Deelnemer
  • December 4, 2021

En weer een week extra , week 49… 

L. de Beer
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • December 5, 2021

Ik vind het vooral vreemd dat je dit allemaal moet lezen op een forum. Waarom wordt ik niet op de hoogte gehouden via de mail bijvoorbeeld? Het lijkt nu een zwart gat! Je hebt het wel over betalende klanten KPN! Ik kan mijn bestelling ook nog steeds niet volgen op de KPN-site!

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • December 5, 2021

Welkom hier @L. de Beer! Hoe lang wacht je al op jouw bestelling? Heb je na bestellen wel een orderbevestiging ontvangen?  

• Deelnemer
  • December 5, 2021

Ik kreeg vannacht opeens een mail dat m’n telefoon vandaag geleverd word, nou zal mij benieuwen :)