Skip to main content

iPhone 13 bij KPN, levertijden en specificaties

• 16 september 2021
  • 563 reacties
  • 41289 keer bekeken
iPhone 13 bij KPN, levertijden en specificaties
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

563 reacties

Hi KPN,

Ik ben net als een hoop andere hier al enige tijd aan het wachten op mijn iPhone 13 Pro 256GB Graphite (29 november besteld).

Nu zag ik in een eerder bericht dat er een klant was die  3 weken en 2 dagen aan het wachten was voordat hij zijn telefoon binnen kreeg. 
Ik ben zelf overgestapt van Tele2 naar KPN om allerlei redenen en ook omdat Tele2 een levertijd beloofd van 4-6 weken en bij jullie stond er niks bij. Dus ik dacht, die telefoon heb ik vast eerder binnen!
Nu is het zo dat er klanten zijn van KPN die de telefoon dus al voor die beloofde levertijd van bijv. Tele2 binnen hebben. En nog steeds krijgen jullie negatieve opmerkingen over de levertijd.
Dus, mijn punt is, geef je klant meer duidelijkheid. Dat bespaart je een hoop negatieve reacties terwijl jullie gewoon eerder leveren dan een hoop concurrenten !!!
En als het niet tonen van (geschatte) levertijden (tijdens het bestellen) te maken heeft met een verkoop strategie, foei KPN, slechte zet. 
Zet gewoon bij de productpagina een stukje tekst met ‘geschatte levertijd tussen … en … weken’. 
Probleem opgelost, toch? :) 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Marciano1390 ah ik zie het idd, ik heb hem een voorzien van een update.

• Topper
  • 12 reacties
  • 20 december 2021

Te kansloos dit… al bedrijven hebben zon beetje voorraad behalve jullie… baal ervan dat hij bij coolblue 100 eu duurder is… anders had ik de order gelijk geannuleerd!!

iemand een tip waar ze op voorraad zijn en dezelfde prijs hebben??

Marciano1390
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 70 reacties
  • 20 december 2021

Nu staat er voor de 13 Pro Max 256GB Gold medio januari en week 51/52. Als ik die dame van de klantenservice mag geloven was ik een van de eerdere mensen die dat model besteld hebben.. als ik in week 51/52 hem dus misloopt zal ik bij deze de bestelling annuleren en wil ik de 500+€ vooruitbetaling mooi terug. Ik ben hier nu wel een beetje klaar mee. Mij van alles telefonisch en via een online chat lopen beloven en bedriegen (nieuwe klant) die ook meteen KPN ten strengste afraadt momenteel. Maar 1+ maand op een toestelletje wachten ga ik niet doen. Ik wacht het af tot week 51 en 52 en als ik dan geen toestel ontvang is mijn geduld en koek op. Mvg 

• Topper
  • 12 reacties
  • 20 december 2021
Marciano1390 schreef:

Nu staat er voor de 13 Pro Max 256GB Gold medio januari en week 51/52. Als ik die dame van de klantenservice mag geloven was ik een van de eerdere mensen die dat model besteld hebben.. als ik in week 51/52 hem dus misloopt zal ik bij deze de bestelling annuleren en wil ik de 500+€ vooruitbetaling mooi terug. Ik ben hier nu wel een beetje klaar mee. Mij van alles telefonisch en via een online chat lopen beloven en bedriegen (nieuwe klant) die ook meteen KPN ten strengste afraadt momenteel. Maar 1+ maand op een toestelletje wachten ga ik niet doen. Ik wacht het af tot week 51 en 52 en als ik dan geen toestel ontvang is mijn geduld en koek op. Mvg 

Zelfde hier! Dan stap ik over en koop ik hem maar voor 100 eu meer heb ik hem wel binnen 24 uur

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik snap goed dat jullie balen en je toestel liever vandaag dan morgen in huis hebben. We zijn afhankelijk van de levering vanuit Apple en doen ons best om alle toestellen zo snel mogelijk te versturen. We werken geregeld de verwachte levertijden in dit topic bij. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling.

Marciano1390
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 70 reacties
  • 20 december 2021
Alexandra schreef:

Ik snap goed dat jullie balen en je toestel liever vandaag dan morgen in huis hebben. We zijn afhankelijk van de levering vanuit Apple en doen ons best om alle toestellen zo snel mogelijk te versturen. We werken geregeld de verwachte levertijden in dit topic bij. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling.

Het gaat mij en ik spreek denk ik uit 100 niet erom dat wij eventjes moeten wachten, het gaat ons erom dat ten eerste jullie lijst voor geen meter klopte voor vorige week en of veel te laat wordt geüpdate. Jullie klantenservice verteld ons dit en verteld ons, waar wij hoop van krijgen "je krijgt het toestel ergens volgende week en deze week is voorraad blabla" maar in week 50 hebben jullie die überhaupt niet gehad voor de Max. Ons wordt dit en dat verteld en uiteindelijk klopt er geen ene kloot van. Dat maakt mij inderdaad pissig, niet dat ik moet wachten. Maar ik verwacht eerlijkheid. Zo ga je niet met nieuwe en bestaande klanten om. Met alle respect hoor! Maar wees dan gewoon eerlijk tegen ons, en kom niet met de simpelste excuses dat we de week erna ons product verwachten en of krijgen. Want deze week heb ik weer geen iPhone en weer de week erna. Niet te vergeten dat ik wel dik 70€ per maand ga betalen voor dit speelgoed dus wat eerlijkheid vanuit de klantenservice is het minste wat ik verwacht..  

En met week 51/52 neem ik aan dat er in 51 voorraad komt en 52? Als ik de klantenservice nog mag geloven op hun woorden is mij gezegd dat ik een van de eerste in de bestellingen was, en dus vrijwel met de eerste voorraad aan de beurt was. Hopelijk wordt mijn frustratie begrepen, en bedoel dit absoluut niet respectloos. Maar ik wil wel gewoon aangeven waar het op slaat, en hoe ik me als nieuwe klant wel begin te voelen bij jullie. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Marciano1390 Ik snap het heel goed. De lijst met verwachte levertijden klopt wel, deze werken we regelmatig bij. Zo gauw we een nieuwe levering hebben gehad, kan het voor komen dat het niet voldoende is voor alle bestellingen. Als je geen mail hebt gehad, zat je bestelling er nog niet tussen. We hopen van harte dat jouw toestel bij de volgende levering zit, we kunnen het alleen niet beloven. Je ontvangt een update per e-mail zo gauw jouw toestel naar je onderweg is.

Marciano1390
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 70 reacties
  • 20 december 2021
Alexandra schreef:

@Marciano1390 Ik snap het heel goed. De lijst met verwachte levertijden klopt wel, deze werken we regelmatig bij. Zo gauw we een nieuwe levering hebben gehad, kan het voor komen dat het niet voldoende is voor alle bestellingen. Als je geen mail hebt gehad, zat je bestelling er nog niet tussen. We hopen van harte dat jouw toestel bij de volgende levering zit, we kunnen het alleen niet beloven. Je ontvangt een update per e-mail zo gauw jouw toestel naar je onderweg is.

De lijst klopt nu idd, want daar heb ik eerder vandaag naar gevraagd om hem bij te werken.. want die was niet actueel. Maar dat laat me wel met 1 vraag.. er staat week 51/52 betekend dit dat jullie voorraad krijgen in week 51 en 52? Ik ben benieuwd hoelang het nog gaat duren, want mijn bestelling wijzigen gaat hem helaas ook niet worden, want dan kom ik weer achteraan de rij.. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik zie het inderdaad, dankjewel voor het seintje. Meer details dan deze levertijden en alles dat in het startbericht staat hebben we niet voor je. Zo gauw er updates zijn rondom de verzending van jouw bestelling, ontvang je hierover een update via de mail.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 december 2021

Hi KPN!

Is er al iets duidelijk over de levertijd van de iPhone 13 128 GB Midnight? Ik heb deze een maand geleden besteld en ik heb inmiddels al 3 keer een mail gekregen met '’update bestelling iPhone 13'’, maar er wordt nergens een indicatie gegeven. Kunnen jullie die geven?

*Admin: verplaatst naar iPhone 13 topic

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 december 2021

Het gaat overigens om een iPhone 13 5G 128GB, Midnight

*Admin: verplaatst naar iPhone 13 topic

• Topper
  • 18 reacties
  • 21 december 2021
Xxxtricixxx schreef:

Vandaag de iphone 13 midnight 128 mb ontvangen 26 november besteld. 🥳🥳

Blijf het wel bijzonder frustrerend vinden dat iemand die op de zelfde dag besteld heeft de telefoon al ontvangen heeft en ik nog steeds de melding krijg dat er geen voorraad is. Wel word telkens de belofte gemaakt dat ik hem ga ontvangen voor kerst, maar daar heb ik weinig vertrouwen in.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Alexveld We verwachten medio januari 2022 een nieuwe levering van de iPhone 13 5G 128GB, Midnight (gedeelte al in week 51)

@Voxox Ik kan mij voorstellen dat je daarvan baalt. Ik hoop dat jij ook snel jouw toestel ontvangt. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 december 2021

@Vikash dank voor je antwoord. Het is wat het is, maar ik vind het wel gek dat mij eind november 2021 in de winkel bij het bestellen medio december 2021 als indicatie werd gegeven en dat het inmiddels een maand is opgeschoven.

Net contact gehad met klantenservice,

op de 29e gaat mijn nieuwe abonnement gewoon in, ook zonder nieuwe telefoon.

jullie zeggen dat ik maar beter kan annuleren sinds mijn huidige telefoon geen E-Sim accepteert en mijn nieuwe telefoon waarschijnlijk na meer dan een maand wachten nog niet binnen komt.

Hoe jullie nieuwe klanten behandelen is echt te bizar voor woorden. Heb ik dus zitten wachten voor niks, bedankt hè.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 december 2021
Bart_Z schreef:

Dat snap ik heel goed. Ik zie nu dat wij in week 51 weer een nieuwe voorraad krijgen. Hopelijk heb jij snel jouw toestel. 

Onderstussen is dit weer veranderd naar week 51/52. 
Ik begin er echt wel een beetje klaar mee te zijn. Toen ik mijn telefoon bestelde stond er week 49. Ondertussen zijn we bijna 3 weken verder en hoor ik niks meer van jullie.. ben al jaren klant bij KPN maar de service rondom de nieuwe iPhones is écht slecht.. Als ik nu bij Vodafone ga bestellen heb ik hem morgen binnen.. 

Op vrijdag 27 november had ik een iPhone 13 - 128GB - 5G - Midnight besteld. Helaas had ik nog steeds niks binnen. Nu, na 3,5 week onduidelijkheid, had ik KPN gebeld en mijn bestelling geannuleerd.

Tip: bij Belsimpel.nl kon ik exact dezelfde telefoon met exact hetzelfde abonnement afsluiten. Het abonnement is exact hetzelfde en kost exact hetzelfde. Alleen krijg ik de telefoon morgen al binnen (dus binnen 24 uur) EN ik ben minder geld kwijt. De telefoon kost daar maar €624, bij KPN kost die nu €768 (ik had hem 3,5 week geleden besteld voor €818).

Tel uit je winst 🙂.

• Topper
  • 18 reacties
  • 22 december 2021
twanbrabant92 schreef:

Op vrijdag 27 november had ik een iPhone 13 - 128GB - 5G - Midnight besteld. Helaas had ik nog steeds niks binnen. Nu, na 3,5 week onduidelijkheid, had ik KPN gebeld en mijn bestelling geannuleerd.

Tip: bij Belsimpel.nl kon ik exact dezelfde telefoon met exact hetzelfde abonnement afsluiten. Het abonnement is exact hetzelfde en kost exact hetzelfde. Alleen krijg ik de telefoon morgen al binnen (dus binnen 24 uur) EN ik ben minder geld kwijt. De telefoon kost daar maar €624, bij KPN kost die nu €768 (ik had hem 3,5 week geleden besteld voor €818).

Tel uit je winst 🙂.

Bedankt voor je tip, vandaag via verschillende kanalen gevraagd naar de status van mijn bestelling maar wederom geen bevestiging van kpn dat de telefoon binnen gaat komen. Alleen maar het advies om geduldig af te wachten. Na bijna 4 weken geduldig gewacht te hebben nu de bestelling maar geannuleerd en bij belsimpel opnieuw besteld. Mooiste is natuurlijk de lagere prijs maar ook de snelle levering. Heb zo net al de mail ontvangen dat de telefoon verstuurd is en morgen geleverd wordt. Ik zou zeggen, doe je voordeel er mee en kijk bij belsimpel of daar de telefoon die je wil op voorraad is. dan heb je hem morgen misschien nog in huis. Het annuleren bij kpn is binnen een paar minuten geregeld. 

Marciano1390
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 70 reacties
  • 23 december 2021

Beste, ik heb een vraag. Ik had een nieuwe abbonement aangevraagd met toestel, nu blijkt dat die vanwege leverings problemen geannuleerd is en had 510€ vooruit betaald. Ik heb een nieuw toestel gekozen die duurder uitvalt en bij aflevering van koerier moet ik een bedrag betalen aan de koerier. Nu is mijn vraag: hoelang duurt het voor KPN het geld op je rekening heeft terug gestort? Wat is ongeveer de gemiddelde wachttijd? De annulering is sinds vandaag ingegaan. Kan het zijn dat het maandag/dinsdag terug is gestort? 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Ha @Marciano1390, als je de bijbetaling via iDeal hebt gedaan, dan wordt deze binnen 5 werkdagen teruggestort!

Marciano1390
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 70 reacties
  • 23 december 2021
Marcia_ schreef:

Ha @Marciano1390, als je de bijbetaling via iDeal hebt gedaan, dan wordt deze binnen 5 werkdagen teruggestort!

Dankjewel voor uw reactie, bij het afsluiten van het nieuwe abbonement en toestel kiezen, heb ik dat bedrag inderdaad via IDEAL overgemaakt 😄. Laten we hopen dat het inderdaad dan ergens begin volgende week erop staat! 😄😄

• Topper
  • 12 reacties
  • 23 december 2021

Fijn hoor wil je alles annuleren om via bel simpel te bestellen exact zelfde contract met exact zelfde kosten toestel en abonnement zijn ze niet bereikbaar!!! Wat een klantenservice!

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 23 december 2021

@klant90 0800-0402 is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur. Probeer het morgen eens. Het kan niet via deze weg namelijk, voor een annulering is telefonisch contact nodig. 

• Topper
  • 12 reacties
  • 23 december 2021

Oke top heb ik uiterlijk maandag mn tel binnen! Na maand wachten is dit voor mij de enige optie… van begin dec naar eind dec nog niet hebben…. Erg spijtig