Skip to main content

Het is zo ver, Apple heeft de iPhone 15 onthuld. Vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur pre-order je de iPhone 15 bij KPN. Ben je benieuwd naar de specificaties en/of levertijden van de nieuwe iPhone? Je leest het in dit topic.

Specificaties iPhone 15 (Pro)

Een nieuwe iPhone betekent nieuwe specificaties. Dit jaar zijn er weer veel nieuwe ontwikkelingen voor de iPhone. De nieuwe iPhone 15 toestellen hebben sinds dit jaar een nieuwe aansluiting, namelijk USB-C. 

Bij de iPhone Pro (Max) maakt 'mute-knop' aan de zijkant plaats voor de actieknop. Deze actieknop is vrij in te stellen voor verschillende apps met allerlei functies zoals het openen of activeren van je zaklamp, stiltemodus, dictafoon of camera.

Benieuwd naar de details van alle modellen uit de iPhone 15-serie? Gebruik ons handige overzicht hieronder en kies welke iPhone het beste bij jou past.

iPhone 15 iPhone 15 Plus iPhone 15 Pro iPhone 15 Pro Max
Camera (achterzijde) Wide en ultra-wide Wide en ultra-wide Wide, ultra-wide en telephoto Wide, ultra-wide en telephoto (periscope lens)
Camera (megapixels) 48MP 48MP 48MP 48MP
Display 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR
Kleuren Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, zilver, blauw, grijs Zwart, zilver, blauw, grijs
Batterij 3877 mAh 4912 mAh 3650 mAh 4852 mAh
Processor A16 Bionic (4nm) A16 Bionic (4nm) A17 Pro-chip (3nm) A17 Pro-chip (3nm)
Opslagruimte 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 256GB, 512GB, 1TB
Geheugen 6GB 6GB 8GB 8GB
Poort USB-C port USB-C port USB-C port USB-C port

Apple iOS 17

Apple heeft ook een nieuwe versie van hun besturingssysteem aangekondigd. Je leest hier alles over Apple iOS 17.

Levertijd iPhone 15 (Pro) bij KPN

De nieuwste iPhone is vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur te pre-orderen bij KPN. De normale verkoop begint op vrijdag 22 september om 08:00 uur.

De eerste uitlevering van de iPhones begint op 22 september, tegelijk met de normale verkoop. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling

Uitlevering in partijen

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 15 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert zijn toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 15 te leveren. Als de levering vertraging op loopt, krijg je van ons apart bericht hierover. Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

Apple Watch Series 9

Naast de nieuwe iPhone heeft Apple ook de Apple Watch Series 9 en Apple Watch Ultra 2 gelanceerd. Je bekijkt de Apple Watch bij KPN hier.

Wil je nog meer kijken en vergelijken, check dan zeker onze vergelijkingspagina's:

iPhone 15 vs iPhone 14
iPhone 15 vs iPhone 15 Pro

Veelgestelde vragen

Wanneer komt de iPhone 15 uit?

De release datum van de nieuwe iPhone 15 is vrijdag 22 september 2023.

Wat kost een iPhone 15?

Voor de beste prijzen bestel je de iPhone 15 bij KPN. Stel jouw abonnement zelf samen en ga voor jouw ideale iPhone met abonnement. Bij het bestellen vind je ook de prijs van jouw gekozen iPhone 15.  

Waar kan ik de iPhone 15 bestellen?

De iPhone 15 is vanaf vrijdag 22 september gemakkelijk te bestellen via onze shop. Wil je de iPhone 15 als een van de eerste in huis hebben? Pre-order de nieuwe iPhone 15 vanaf vrijdag 15 september 14:00 via onze shop.

Kan ik met de iPhone 15 gebruikmaken van 5G?

Ja, je kan met de iPhone 15 5G gebruik maken van het krachtige 5G-netwerk van KPN.   

Welke simkaart kan ik gebruiken voor mijn iPhone 15?

Bij de iPhone 15  kan je een dualsim gebruiken met twee actieve e-sim's of een nanosimkaart en een e-sim.  

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je deze hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema. Omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd, is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan natuurlijk wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via 0800 0402.

Let op: je bestelling komt hiermee wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

Is de iPhone 15 waterdicht?

De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max hebben een IP68-classificering volgens IEC-standaard 60529. Dit houdt in dat ze spat-, water- en stofbestendig zijn tot 30 minuten en 6 meter diep. Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat dit minder kan worden door slijtage door gebruik.   

* De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max zijn spat-, water- en stofbestendig en getest onder gecontroleerde omstandigheden.   

Kan ik de iPhone 15 ook zakelijk bestellen?

Natuurlijk kan je de iPhone 15-serie ook bij KPN zakelijk bestellen. Kijk voor de mogelijkheden in onze  zakelijke shop. 

Apple heeft de Apple Watch Series 9 aangekondigd, gaat KPN deze ook verkopen?

Verberg inhoud

Ja! Hier vind je de beschikbare Apple Watches

Hoi KPN, toen ik mijn bestelling heb geplaatst voor mijn iPhone Pro MAX 512 GB BT stond er een levertijd tussen 2-3 weken en dit is nu 4-5 weken. Mag ik toch vanuit mijn2-3 weken uitgaan omdat dit zo stond bij mij bestelling en dat ik niet extra 3 weken moet wachten? Dank je wel

Dat weet ik niet @JeroenBr., zoals in het startbericht van dit topic staat zijn wij afhankelijk van de voorraad die we van Apple krijgen en hebben wij geen inzicht wie wanneer het toestel krijgt:

We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Hoe zit het met de mensen die hem hebben ge-preordered op de 15de (releasedatum). Ik had hem rond 21:00 uur ge-preordered op de 15de, een iPhone 15 Pro Max blue titanium, moeten wij nu ook 5 a 6 weken wachten? 

Vodafone weet wel hoe ze moeten communiceren. Daar staan inmiddels de actuele levertijden in verhouding tot je besteldatum. Ik ga er vanuit dat bij KPN hetzelfde zal gelden qua levertijden.

Check vodafone.nl/levertijd

Ik mag het toch echt hopen dat ze dezelfde leveringstijden hebben. Heb mijn Iphone 15 Pro Max Natural Titanium op de 15e om 14:02 besteld.

Dus hoop nu echt uiterlijk volgende week bericht te krijgen dat het verzonden wordt.

Ik heb de IPhone Pro Besteld toen er stond 2 tot 3 weken, paar dagen later staat er bij dezelfde telefoon 4 tot 5 weken. Geld deze levertijd weken dan ook voor mij? Of is de 2 tot 3 weken alleen geldig omdat ik hem toen gekocht heb?

Ik kan niet geloven dat Apple, KPN niet op de hoogte brengt van hetgeen zij leveren of gaan leveren. 
Alsof Apple lukraak iPhones opstuurt en er medewerkers in het magazijn zijn wie de ontvangen toestellen aan het uitzoeken zijn en tellen hoeveel ze van iedere toestel hebben ontvangen, waarna je krijgt te horen dat het toestel onderweg is.

Dit in acht nemende vind ik het vrij triest dat KPN zo ontzettend slecht communiceert. Of ze hebben hun shit niet op orde of ze willen het gewoon niet communiceren.

Ik mag het toch echt hopen dat ze dezelfde leveringstijden hebben. Heb mijn Iphone 15 Pro Max Natural Titanium op de 15e om 14:02 besteld.

Dus hoop nu echt uiterlijk volgende week bericht te krijgen dat het verzonden wordt.

Ik heb ook op de 15e besteld en het is nog steeds op stap 1 😪

Ik snap dat dit verre ideaal is, maar wacht alstublieft berichtgeving van ons af. De toestellen worden op basis van de geplaatste bestelling en ook in die volgorde opgestuurd zodra wij ze hebben ontvangen. Nog even geduld dus. 

Ik snap dat dit verre ideaal is, maar wacht alstublieft berichtgeving van ons af. De toestellen worden op basis van de geplaatste bestelling en ook in die volgorde opgestuurd zodra wij ze hebben ontvangen. Nog even geduld dus. 

Berichtgeving dit, berichtgeving dat. Enige berichtgeving dat ik heb ontvangen is dat ik een “pechvogel” ben. 
Moet zeggen dat ik ook deze woordkeuze “verre van ideaal” vind. Nog een punt van jullie belabberde communicatie. Want die is beneden alle peil!

Schandalig.. want zoals ik al aangaf, is alles netjes te plannen en kun je mensen echt wel een “richt” datum afgeven…

Het gaat hier om behoorlijk hoge bedragen voor sommige mensen en als je dan bijna niks hoort van KPN over hoe ze het handelen kan je het wel snappen dat mensen een antwoord willen. Voor een bedrijf zoals KPN met genoeg mensen zou je denken dat communicatie niet moeilijk zou zijn.

Ik wil best wachten als ik weet hoelang. Nu is het domweg afwachten en dat kan één week zijn maar ook twee of drie of vier of wie zal het zeggen misschien wel 12 weken want niemand weet het kennelijk. 

Bij Apple weten ze het wel want daar staan nu de levertijden bij dus als ik dat moet geloven dan duurt het zeker nog 5 weken voor de 15PM 256GB Zwart. 

Nog meer mensen waarbij de bestelling nog op controleren staat ?

Bij mij!

Heel raar idd ookal heb ik hem besteld in de pre order 

Bij mij ook! Ik heb de iPhone 15 Plus bij de pre-order besteld. Staat nog steeds op ‘controleren’. Mijn verloofde heeft de maandag na de pre-order de iPhone 15 Plus bij Odido besteld en had ‘m gisteren binnen.. erg verwarrend..

Ik had gister gebeld en werd mij  verteld dat ze deze dagen veel binnen kregen 

Ik hoop het exht

Ik had gister gebeld en werd mij  verteld dat ze deze dagen veel binnen kregen 

Vind het nogal bijzonder dat jou dit verteld is. Gister contact gehad met een medewerker, meer dan 23 minuten met hem aan de telefoon gehangen, die meerdere bestanden in is gedoken om te kijken wanneer er wat binnen komt en hoeveel.. Geen informatie.. enigste wat hij kon vertellen is dat er meer dan 1300 backorders zijn voor de Pro Max 256GB Black Titanium. Heel bijzonder dat jou dan iets heel anders verteld word, jij zal best de waarheid vertellen maar ik gok dat de KPN medewerker jou gewoon valse hoop geeft.

Ik denk het idd ook iedereen verteld een andere verhaal vind het wel dat ze meer duidelijkheid moeten geven 

Ik snap dat ze iedereen wat anders vertellen. At this point hebben ze zoveel telefoontjes dagelijks over de levertijden. 

Vodaphone heeft netjes ‘levertijden’ op de website staan. Wellicht kan KPN zichzelf het leven makkelijker maken door hier ook een relatief losse indicatie van maken

Het lijkt me een heel verstandig idee als KPN ergens op de website een voorzichtige inschatting geeft van het moment waarop ze verwachten dat ze reeds bestelde iphones kunnen leveren. 

En beste medewerkers van KPN, gezien alle reacties in dit topic is het misschien ook verstandig om de sticky tekst bij dit topic aan te passen. Want daar staat nu bijvoorbeeld: 

Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten

In mijn bestelling staat echter helemaal geen informatie over de actuele verwachte levertijd. 

En zo staan er nog wel meer feitelijke onjuistheden in de sticky post bovenaan dit topic. Lijkt me goed als jullie hier nog een keer goed naar kijken. 

Voor mij is ook nog op stap 1 en ik zie dat levertijd is nu 7-8 weken. Ik hoop krijgt we deze week. Anders is ook hetzelfde met de mensen dat heb net besteld

Mijne ook en ik heb besteld op 15 september om 14.10 uur. Vrees wel dat ik kennelijk de meest gewilde versie heb besteld. De pm 256 natural. 

wat heeft de rest besteld hier?

Het zelfde besteld 

Reageer