Skip to main content

Het is zo ver, Apple heeft de iPhone 15 onthuld. Vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur pre-order je de iPhone 15 bij KPN. Ben je benieuwd naar de specificaties en/of levertijden van de nieuwe iPhone? Je leest het in dit topic.

Specificaties iPhone 15 (Pro)

Een nieuwe iPhone betekent nieuwe specificaties. Dit jaar zijn er weer veel nieuwe ontwikkelingen voor de iPhone. De nieuwe iPhone 15 toestellen hebben sinds dit jaar een nieuwe aansluiting, namelijk USB-C. 

Bij de iPhone Pro (Max) maakt 'mute-knop' aan de zijkant plaats voor de actieknop. Deze actieknop is vrij in te stellen voor verschillende apps met allerlei functies zoals het openen of activeren van je zaklamp, stiltemodus, dictafoon of camera.

Benieuwd naar de details van alle modellen uit de iPhone 15-serie? Gebruik ons handige overzicht hieronder en kies welke iPhone het beste bij jou past.

iPhone 15 iPhone 15 Plus iPhone 15 Pro iPhone 15 Pro Max
Camera (achterzijde) Wide en ultra-wide Wide en ultra-wide Wide, ultra-wide en telephoto Wide, ultra-wide en telephoto (periscope lens)
Camera (megapixels) 48MP 48MP 48MP 48MP
Display 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR
Kleuren Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, zilver, blauw, grijs Zwart, zilver, blauw, grijs
Batterij 3877 mAh 4912 mAh 3650 mAh 4852 mAh
Processor A16 Bionic (4nm) A16 Bionic (4nm) A17 Pro-chip (3nm) A17 Pro-chip (3nm)
Opslagruimte 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 256GB, 512GB, 1TB
Geheugen 6GB 6GB 8GB 8GB
Poort USB-C port USB-C port USB-C port USB-C port

Apple iOS 17

Apple heeft ook een nieuwe versie van hun besturingssysteem aangekondigd. Je leest hier alles over Apple iOS 17.

Levertijd iPhone 15 (Pro) bij KPN

De nieuwste iPhone is vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur te pre-orderen bij KPN. De normale verkoop begint op vrijdag 22 september om 08:00 uur.

De eerste uitlevering van de iPhones begint op 22 september, tegelijk met de normale verkoop. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling

Uitlevering in partijen

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 15 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert zijn toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 15 te leveren. Als de levering vertraging op loopt, krijg je van ons apart bericht hierover. Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

Apple Watch Series 9

Naast de nieuwe iPhone heeft Apple ook de Apple Watch Series 9 en Apple Watch Ultra 2 gelanceerd. Je bekijkt de Apple Watch bij KPN hier.

Wil je nog meer kijken en vergelijken, check dan zeker onze vergelijkingspagina's:

iPhone 15 vs iPhone 14
iPhone 15 vs iPhone 15 Pro

Veelgestelde vragen

Wanneer komt de iPhone 15 uit?

De release datum van de nieuwe iPhone 15 is vrijdag 22 september 2023.

Wat kost een iPhone 15?

Voor de beste prijzen bestel je de iPhone 15 bij KPN. Stel jouw abonnement zelf samen en ga voor jouw ideale iPhone met abonnement. Bij het bestellen vind je ook de prijs van jouw gekozen iPhone 15.  

Waar kan ik de iPhone 15 bestellen?

De iPhone 15 is vanaf vrijdag 22 september gemakkelijk te bestellen via onze shop. Wil je de iPhone 15 als een van de eerste in huis hebben? Pre-order de nieuwe iPhone 15 vanaf vrijdag 15 september 14:00 via onze shop.

Kan ik met de iPhone 15 gebruikmaken van 5G?

Ja, je kan met de iPhone 15 5G gebruik maken van het krachtige 5G-netwerk van KPN.   

Welke simkaart kan ik gebruiken voor mijn iPhone 15?

Bij de iPhone 15  kan je een dualsim gebruiken met twee actieve e-sim's of een nanosimkaart en een e-sim.  

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je deze hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema. Omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd, is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan natuurlijk wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via 0800 0402.

Let op: je bestelling komt hiermee wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

Is de iPhone 15 waterdicht?

De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max hebben een IP68-classificering volgens IEC-standaard 60529. Dit houdt in dat ze spat-, water- en stofbestendig zijn tot 30 minuten en 6 meter diep. Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat dit minder kan worden door slijtage door gebruik.   

* De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max zijn spat-, water- en stofbestendig en getest onder gecontroleerde omstandigheden.   

Kan ik de iPhone 15 ook zakelijk bestellen?

Natuurlijk kan je de iPhone 15-serie ook bij KPN zakelijk bestellen. Kijk voor de mogelijkheden in onze  zakelijke shop. 

Apple heeft de Apple Watch Series 9 aangekondigd, gaat KPN deze ook verkopen?

Verberg inhoud

Ja! Hier vind je de beschikbare Apple Watches

@KPN, het duurt lang! Om 14:02 mijn bestelling gedaan PM 256GB NT en ik wacht nog steeds. 
Ik snap dat Apple lastig is en weinig levert, maar tjemig zeg. Kunnen jullie geen grotere orders bestellen of nemen jullie altijd exact de aantal orders die besteld zijn door jullie klanten?

Daarbij, wat meer duidelijkheid naar klanten mag ook wel. Bijvoorbeeld: Hoeveel openstaande orders zijn er nog van diegene die op de 15e de preorder hebben gedaan en van elk model en kleur.

Hoeveel jullie verwachten binnen te krijgen en wanneer. Dit is informatie die jullie zelf kunnen verschaffen naar klanten toe en niet afhankelijk te zijn van andere partijen.

Op z'n minst weet de klant, waar hij of zij ongeveer staat. Kan mij niet voorstellen dat jullie niet weten hoeveel backorders er nog openstaan van diegene die op de 15e besteld hebben.

Precies dit! We wachten nu al bijna een maand! Dit is geen pre order meer te noemen! Nog even wachten en de iPhone 16 komt al uit…. Kan ik die anders nu alvast bestellen? Dan ben ik over een jaar wsl aan de beurt 

KPN zal niet snel aangeven dat het bijvoorbeeld nog 4 weken kan duren is want dan bestaat de kans dat mensen de order annuleren en dat kost ze klanten. 

Wel jammer allemaal. Ik wacht deze week af en dan ben ik er klaar mee. 

KPN zal niet snel aangeven dat het bijvoorbeeld nog 4 weken kan duren is want dan bestaat de kans dat mensen de order annuleren en dat kost ze klanten. 

Wel jammer allemaal. Ik wacht deze week af en dan ben ik er klaar mee. 

Zo denk ik er ook over.

Communicatie is echt waardeloos. Als ik vrijdag weer een mailtje krijg met “Nog heel even geduld” dan annuleer ik hem ook. Helemaal klaar met dit kut bedrijf 

Is het ook mogelijk om de iPhone in een KPN winkel aan te schaffen en meteen mee te nemen? Lees tegenwoordig zo vaak dat bestellingen worden gejat.. 

Ik heb ze laatst aan de telefoon gehad (vrijdag) en kon nog wel aantal weken duren. 15e direct na 14:00 besteld. Mocht je nu bij Apple bestellen heb je hetzelfde toestel al binnen 4 weken. KPN hoe kan dit??? wanneer gaan jullie oprecht naar ons communiceren?

Ik heb ze laatst aan de telefoon gehad (vrijdag) en kon nog wel aantal weken duren. 15e direct na 14:00 besteld. Mocht je nu bij Apple bestellen heb je hetzelfde toestel al binnen 4 weken. KPN hoe kan dit??? wanneer gaan jullie oprecht naar ons communiceren?

En dan zijn we straks waarschijnlijk nog te laat voor de refund met bonus omdat kpn er geen haast mee heeft!!

En dan zijn we straks waarschijnlijk nog te laat voor de refund met bonus omdat kpn er geen haast mee heeft!!

Ja dat is de enigste reden dat ik nog niet geannuleerd heb, maar dat kunnen ze niet maken denk ik toch? heb bewust om de refund actie voor kpn gekozen / verlengd ...

Is het ook mogelijk om de iPhone in een KPN winkel aan te schaffen en meteen mee te nemen? Lees tegenwoordig zo vaak dat bestellingen worden gejat.. 

Nee, wij hebben in onze winkels geen telefoons van dergelijke waarde aanwezig.

En, in het algemeen, wat betreft levertijden, houd je mail in de gaten. Dat is dé manier waarop wij deze communiceren. Zoals elk jaar weer met dit soort high profile toestellen weten wij niet van te voren hoeveel toestellen er in elke levering vanuit de fabrikant zitten. We kunnen dus ook niet van te voren aankondigen wie er wel en niet wanneer precies een toestel krijgt. Zodra er een levering binnen is wordt deze verwerkt en wordt elk toestel aan een klant toegewezen. Dan gaat er direct een mail uit. En zijn we weer terug bij wat ik net zei: houd je mail in de gaten.

Net gebeld met de klantenservice en zij geven aan op basis van mijn positie (Pro Max NT 256 GB besteld om 14:05 op de release dag 15/09) dat mijn verwachte levertijd nog 3 tot 4 weken is… 😑 Dat is niet echt geruststellend nieuws.

.

En, in het algemeen, wat betreft levertijden, houd je mail in de gaten. Dat is dé manier waarop wij deze communiceren. Zoals elk jaar weer met dit soort high profile toestellen weten wij niet van te voren hoeveel toestellen er in elke levering vanuit de fabrikant zitten. We kunnen dus ook niet van te voren aankondigen wie er wel en niet wanneer precies een toestel krijgt. Zodra er een levering binnen is wordt deze verwerkt en wordt elk toestel aan een klant toegewezen. Dan gaat er direct een mail uit. En zijn we weer terug bij wat ik net zei: houd je mail in de gaten.

Je weet toch wel hoeveel toestellen je binnenkrijgt, wat een slap antwoord. Komt erg amateuristisch over.

Ein-de-lijk staat ie op stap 2. Bijna 1 maand verder 😂

Welke heb je besteld? Kleur en hoeveel geheugen?

De iPhone 15 Plus 128GB Pink! Ik heb ‘m ook gekocht in de pre-order. 

Oké bij mij helaas nog niks 😞 pro Max 256gb BT

Oké bij mij helaas nog niks 😞 pro Max 256gb BT

Hopelijk krijg jij ook snel mail.. ik vind dit wel slordig zeg.

Weer lekker verschuilen achter jullie “houd je mail in de gaten” antwoord.

Je typt een heel bericht, maar je zegt niks. Zoals als ik al eerder aangaf, Apple geeft jullie echt wel informatie mbt leveringen, dat jullie dit niet delen is een ander verhaal.

Vodafone informeert tenminste zijn klanten, op een klantvriendelijke manier. Hier kunnen jullie echt wat van leren. 

Als ik eerder had geweten dat ik meer als 3 weken moest gaan wachten, had ik beter bij Apple kunnen bestellen op 22 September, dan had ik mijn toestel al gehad…. 

I think the frustration from us is mainly due to the high expectations created by kpn, as I got an email after placing the order saying “you will be one of the first to get the device” and I would expect I get it as soon as possible. You can argue that it is just a phone why are you in such a hurry, but what is the point of pre-order then? Kpn could also just tell us that “there is limited supply and expect longer waiting times” instead of “you will be one of the first to get the device” while this is completely misleading. It’s like telling people in restaurants that your food is coming while you have no ingredients in the kitchen at all. 

The fact that kpn does not know when and how many phones will deliver is also absurd and does not make sense to me. As far as I understand Vodafone has a dedicated website showing the estimated delivery time for each model. This is what I would expect from kpn as well.

What’s worse is that devices are not delivered in a first come first serve basis from the comments. Ppl who ordered later actually got the device earlier in some cases.

Overall this just shows that this pre-order is a complete mess and this is not what I would expect from kpn. Anyway I hope everyone will get their phone as soon as possible.

Krijg je een mail wanneer de status van je bestelling een stap verder is?

staat bij mij nog altijd op controleren maar heb geen zin meer om iedere dag de status te checken.

Krijg je een mail wanneer de status van je bestelling een stap verder is?

staat bij mij nog altijd op controleren maar heb geen zin meer om iedere dag de status te checken.

Ik niet. Ik zag het bij toeval zelf begin van de avond bij mijn bestelling. Ik denk dat je pas een mail krijgt zodra het verzonden is. 

Om te zien dat een groot deel van de mensen die op 15 september hebben besteld nog niks hebben ontvangen en ik zelf 3 dagen later op 18 september heb besteld laat me wel echt de hoop verliezen om mijn telefoon te ontvangen voor het einde van de maand.

Ik zal vast niet de enige zijn met een oudere telefoon die het langzamerhand begint te begeven en dus snel een nieuwe nodig heb.

Helaas peanut butter ben ik bang 

Ik kan ondertussen een afspraak maken vanaf 15 oktober. Ik had de 15 Pro Max 256GB Zwart op de 15e besteld. 

Om te zien dat een groot deel van de mensen die op 15 september hebben besteld nog niks hebben ontvangen en ik zelf 3 dagen later op 18 september heb besteld laat me wel echt de hoop verliezen om mijn telefoon te ontvangen voor het einde van de maand.

Ik zal vast niet de enige zijn met een oudere telefoon die het langzamerhand begint te begeven en dus snel een nieuwe nodig heb.

Helaas peanut butter ben ik bang 

ik heb mijn iphone 15 pro max BT ook op de 18e besteld, heb zojuist een bericht gekregen dat ik een afspraak kan maken. had niet verwacht dat ik hem nu al zo krijgen aangezien er idd veel mensen op de dag zelf besteld hadden. en die hebben ook nog niks

Ik kan ondertussen een afspraak maken vanaf 15 oktober. Ik had de 15 Pro Max 256GB Zwart op de 15e besteld. 

Mag ik vragen hoelaat je besteld hebt? Ik wacht op hetzelfde toestel namelijk ;/ rond 14.20 direct besteld alleen reserveringsmail liet even op zich wachten (16.30)

Mag ik vragen hoelaat je besteld hebt? Ik wacht op hetzelfde toestel namelijk ;/ rond 14.20 direct besteld alleen reserveringsmail liet even op zich wachten (16.30)

Pas om 19:57 en kreeg de bevestigingsmail om 20:00.  

Reageer