Skip to main content

Het is zo ver, Apple heeft de iPhone 15 onthuld. Vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur pre-order je de iPhone 15 bij KPN. Ben je benieuwd naar de specificaties en/of levertijden van de nieuwe iPhone? Je leest het in dit topic.

Specificaties iPhone 15 (Pro)

Een nieuwe iPhone betekent nieuwe specificaties. Dit jaar zijn er weer veel nieuwe ontwikkelingen voor de iPhone. De nieuwe iPhone 15 toestellen hebben sinds dit jaar een nieuwe aansluiting, namelijk USB-C. 

Bij de iPhone Pro (Max) maakt 'mute-knop' aan de zijkant plaats voor de actieknop. Deze actieknop is vrij in te stellen voor verschillende apps met allerlei functies zoals het openen of activeren van je zaklamp, stiltemodus, dictafoon of camera.

Benieuwd naar de details van alle modellen uit de iPhone 15-serie? Gebruik ons handige overzicht hieronder en kies welke iPhone het beste bij jou past.

iPhone 15 iPhone 15 Plus iPhone 15 Pro iPhone 15 Pro Max
Camera (achterzijde) Wide en ultra-wide Wide en ultra-wide Wide, ultra-wide en telephoto Wide, ultra-wide en telephoto (periscope lens)
Camera (megapixels) 48MP 48MP 48MP 48MP
Display 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR
Kleuren Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, zilver, blauw, grijs Zwart, zilver, blauw, grijs
Batterij 3877 mAh 4912 mAh 3650 mAh 4852 mAh
Processor A16 Bionic (4nm) A16 Bionic (4nm) A17 Pro-chip (3nm) A17 Pro-chip (3nm)
Opslagruimte 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 256GB, 512GB, 1TB
Geheugen 6GB 6GB 8GB 8GB
Poort USB-C port USB-C port USB-C port USB-C port

Apple iOS 17

Apple heeft ook een nieuwe versie van hun besturingssysteem aangekondigd. Je leest hier alles over Apple iOS 17.

Levertijd iPhone 15 (Pro) bij KPN

De nieuwste iPhone is vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur te pre-orderen bij KPN. De normale verkoop begint op vrijdag 22 september om 08:00 uur.

De eerste uitlevering van de iPhones begint op 22 september, tegelijk met de normale verkoop. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling

Uitlevering in partijen

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 15 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert zijn toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 15 te leveren. Als de levering vertraging op loopt, krijg je van ons apart bericht hierover. Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

Apple Watch Series 9

Naast de nieuwe iPhone heeft Apple ook de Apple Watch Series 9 en Apple Watch Ultra 2 gelanceerd. Je bekijkt de Apple Watch bij KPN hier.

Wil je nog meer kijken en vergelijken, check dan zeker onze vergelijkingspagina's:

iPhone 15 vs iPhone 14
iPhone 15 vs iPhone 15 Pro

Veelgestelde vragen

Wanneer komt de iPhone 15 uit?

De release datum van de nieuwe iPhone 15 is vrijdag 22 september 2023.

Wat kost een iPhone 15?

Voor de beste prijzen bestel je de iPhone 15 bij KPN. Stel jouw abonnement zelf samen en ga voor jouw ideale iPhone met abonnement. Bij het bestellen vind je ook de prijs van jouw gekozen iPhone 15.  

Waar kan ik de iPhone 15 bestellen?

De iPhone 15 is vanaf vrijdag 22 september gemakkelijk te bestellen via onze shop. Wil je de iPhone 15 als een van de eerste in huis hebben? Pre-order de nieuwe iPhone 15 vanaf vrijdag 15 september 14:00 via onze shop.

Kan ik met de iPhone 15 gebruikmaken van 5G?

Ja, je kan met de iPhone 15 5G gebruik maken van het krachtige 5G-netwerk van KPN.   

Welke simkaart kan ik gebruiken voor mijn iPhone 15?

Bij de iPhone 15  kan je een dualsim gebruiken met twee actieve e-sim's of een nanosimkaart en een e-sim.  

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je deze hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema. Omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd, is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan natuurlijk wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via 0800 0402.

Let op: je bestelling komt hiermee wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

Is de iPhone 15 waterdicht?

De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max hebben een IP68-classificering volgens IEC-standaard 60529. Dit houdt in dat ze spat-, water- en stofbestendig zijn tot 30 minuten en 6 meter diep. Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat dit minder kan worden door slijtage door gebruik.   

* De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max zijn spat-, water- en stofbestendig en getest onder gecontroleerde omstandigheden.   

Kan ik de iPhone 15 ook zakelijk bestellen?

Natuurlijk kan je de iPhone 15-serie ook bij KPN zakelijk bestellen. Kijk voor de mogelijkheden in onze  zakelijke shop. 

Apple heeft de Apple Watch Series 9 aangekondigd, gaat KPN deze ook verkopen?

Verberg inhoud

Ja! Hier vind je de beschikbare Apple Watches

Hier een Apple iPhone 15 Pro 5G 128GB, Black Titanium besteld op 18 september om 18:21. Vandaag bevestiging dat deze is verzonden. Nu hopen dat alles verder goed gaat.😶

Hoelang duurde bij jou het klaarmaken voor verzending, totdat hij daadwerkelijk is verzonden?

Bij mij is mijn status vandaag veranderd naar dat hij op voorraad is en ze het klaarmaken voor verzending.

Hij is net verstuurd ! Misschien even kijken ook op de aankoopbon of daar al een serienummer op staat!

Tof veel plezier ermee morgen!

Wel nog een vraagje, hoelang duurde het bij jou alvorens deze werd verstuurd nadat je de melding kreeg dat hij werd klaargemaakt?

KS kan zelfs hier niks over zeggen (verassend weer, vraag me af wat de KS überhaupt wel kan….) En wil graag thuis zijn.

Hier een Apple iPhone 15 Pro 5G 128GB, Black Titanium besteld op 18 september om 18:21. Vandaag bevestiging dat deze is verzonden. Nu hopen dat alles verder goed gaat.😶

Hoelang duurde bij jou het klaarmaken voor verzending, totdat hij daadwerkelijk is verzonden?

Bij mij is mijn status vandaag veranderd naar dat hij op voorraad is en ze het klaarmaken voor verzending.

Hij is net verstuurd ! Misschien even kijken ook op de aankoopbon of daar al een serienummer op staat!

Tof veel plezier ermee morgen!

Wel nog een vraagje, hoelang duurde het bij jou alvorens deze werd verstuurd nadat je de melding kreeg dat hij werd klaargemaakt?

KS kan zelfs hier niks over zeggen (verassend weer, vraag me af wat de KS überhaupt wel kan….) En wil graag thuis zijn.

Bedankt! De melding dat het toestel op voorraad was en verzonden zou worden, heb ik vanochtend ontvangen (iets voor 12:00 opgemerkt in de statuspagina dat deze was gesprongen naar de volgende stap). Ik was even bang dat het valse hoop was, maar kreeg nu net om 22:10 een bericht dat deze was verstuurd met daarbij de Track & Trace van PostNL. Lijkt dus dezelfde dag te gaan als je eenmaal in stap 3 zit.

Op de 15de besteld (iPhone 15 pro max natural 256GB)

status staat nog steeds op controleren maar is aangepast naar:

Uw gegevens zijn goedgekeurd en de Apple iPhone 15 Pro Max 5G 256GB, Natural Titanium is op voorraad. Wij maken uw bestelling klaar voor verzending.

eindelijk een update hoelang duur het voordat ze de iPhone gaan versturen?

Uw gegevens zijn goedgekeurd en de Apple iPhone 15 Pro Max 5G 256GB, Natural Titanium is op voorraad. Wij maken uw bestelling klaar voor verzending.

Hoelaat heb je het besteld op de 15e? Ik wacht ook nog steeds ik heb m om 14:28 besteld

Hoelaat heb je het besteld op de 15e? Ik wacht ook nog steeds ik heb m om 14:28 besteld

Ik had om 15:00 uur besteld en om 15:44 met je toestel is gereserveerd

Staat nu op stap 2

@KPN hoe kan dit?? Het was toch als eerst besteld, als eerste in huis?? Ik heb van mij een half uur eerder besteld, dezelfde variant en van mij staat nog steeds om controleren?? 

@KPN hoe kan dit?? Het was toch als eerst besteld, als eerste in huis?? Ik heb van mij een half uur eerder besteld, dezelfde variant en van mij staat nog steeds om controleren?? 

Inderdaad vreemde gang van zaken zo…..

Wanneer is de iphone 15 pro max white 256 gb weer op voorraad?

ik heb hem meteen dezelde dag besteld, toen hij is uitgekomen.

Admin: samengevoegd met topic over dit onderwerp

gisteravond ook bericht en helaas kon ik bij postnl alleen deze ochtend en donderdagochtend kiezen. dus vrijdagochtend komt die 150 pro 256gb black.

Ik kon helaas niet kiezen om te bezorgen bij een postnl punt.

Hoe zit het met de betaling? krijg je achteraf een factuur of bij aflevering pinnen?

Het blijft uiteindelijk niet te gaan om moment van reserveren (bij mij 15e om 14.10) maar om het moment dat je het “je toestel is gereserveerd” mailtje binnenkreeg. Bij mij was dit helaas pas om 16.30 uur. Daarom moet ik nog steeds wachten helaas

Ik kon helaas niet kiezen om te bezorgen bij een postnl punt.
Hoe zit het met de betaling? krijg je achteraf een factuur of bij aflevering pinnen?

Als het door PostNL wordt bezorgd, dan worden de kosten via de factuur van je mobiele abonnement in rekening gebracht, @fubje. Komt er een aparte koerier, dan moet je bij aflevering de toestelbijbetaling pinnen.

Ik vind het jammer dat ik nergens kan zien wat de verwachte levertijd is van mijn bestelling. Is het nog 2 weken of nog 4? 

Welke heb je besteld? 

De Pro, 256GB Natural Titanium. Op 27 September.

@Robin.wm ik neem aan dat er geen indicatie gegeven kan worden? 

Ik vind het jammer dat ik nergens kan zien wat de verwachte levertijd is van mijn bestelling. Is het nog 2 weken of nog 4? 

Welke heb je besteld? 

De Pro, 256GB Natural Titanium. Op 27 September.

@Robin.wm ik neem aan dat er geen indicatie gegeven kan worden? 

Wacht ik zelf ook op. Heb dezelfde besteld als jou, op 15 sept rond 18:00. Nog niks gehoord.. 

Denk dat je nog wel een aantal weken zult moeten wachten

Iemand al een 15 Pro NT 128GB ontvangen? Enig idee van levertijd voor dat model?

Hoi KPN, 

Ik heb mijn zakelijke abonnement afgesloten en heb mijn telefoonnummer nodig voor mijn bedrijf!

Is er dan in ieder geval een manier om te kijken wat mijn telefoonnummer wordt, zodat ik dit enige missende punt nog aan kan vullen zodat ik door kan met mijn bedrijf?

Ik heb een 15 pro max 256 black titanium besteld. Enig idee wat hier de levertijd op het moment van is? Dan kan ik daar in ieder geval rekening mee houden.

Hoi KPN, 

Ik heb mijn zakelijke abonnement afgesloten en heb mijn telefoonnummer nodig voor mijn bedrijf!

Is er dan in ieder geval een manier om te kijken wat mijn telefoonnummer wordt, zodat ik dit enige missende punt nog aan kan vullen zodat ik door kan met mijn bedrijf?

Ik heb een 15 pro max 256 black titanium besteld. Enig idee wat hier de levertijd op het moment van is? Dan kan ik daar in ieder geval rekening mee houden.

Hoi @INGSM, Welkom op het forum! Je kan dan het beste even contact zoeken met KPN Zakelijk. Je kan hen bereiken op 0800-0403.

Nou ik heb te lang getwijfeld en heb uiteindelijk de pro max 256 Natural Titanium besteld op de 17e om 16:53 dus zal nog wel even duren! Maar goed dat ik mijn oude nog niet verkocht heb.

11-10 besteld krijg hem hoogstwaarschijnlijk morgen binnen, betreft pro Max 512gb. Verloopt tot nu toe dus perfect!

Vraagje, morgen wordt mijn iPhone 15 Pro 256GB bezorgd. Echter ben ik aan het werk, is het mogelijk dat iemand anders het toestel in ontvangst neemt en mij ID kan aantonen? Iemand hier ervaring mee?

Hoi Naomi, gaat het dan bij jou om een verlenging van een abonnement of een geheel nieuw abonnement? Bij een verlenging kan iemand anders het toestel in ontvangst nemen, gaat het om een geheel nieuw abonnement dan zou je dat toch zelf moeten doen.

Goedemorgen, 

Ik heb op 29 september in de ochtend de iPhone 15 Pro 256 BT besteld. Echter geen enkele berichtgeving over leverweken etc. 

Ik zie nu wel in dit topic het volgende staan: 

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 15 te leveren. 

Klopt het dat dit niet gestuurd wordt door KPN en dat er alleen een bericht komt dat hij niet op voorraad is? en dat we eigenlijk helemaal niks weten over leveringen? Als je hem nu zou bestellen worden er wel 3-4 weken benoemt. Vraag me toch echt af of er niet iets van een richtlijn gegeven kan worden bij bevestiging van de bestelling. Maar kan ook zijn dat dit alleen bij mij mis gegaan is en het bericht niet gestuurd is. Ik zie namelijk die weken wel is verspringen, maar ik weet dus niet waar deze op stond wanneer ik hem besteld heb en of dan die weken wel “juist” zijn. 

Hoi Naomi, gaat het dan bij jou om een verlenging van een abonnement of een geheel nieuw abonnement? Bij een verlenging kan iemand anders het toestel in ontvangst nemen, gaat het om een geheel nieuw abonnement dan zou je dat toch zelf moeten doen.

Erg fijn om dit nu te weten, kon dit nergens vinden en ook al meerdere keren hier gevraagd. 

Ik heb de iphone 15 pro max blue titanium 256GB besteld op 19 september. Zojuist ontvangen. Ik dacht ik laat het de andere wachtenden even weten!

Ben erg benieuwd wanneer ik mijn iPhone 15 Pro Max, Natural Titanium, 256 GB in ontvangst mag nemen. We gaan het zien, met de 13 Pro Max ging het onverwachts toch nog best snel. 

Reageer