Skip to main content

Het is zo ver, Apple heeft de iPhone 15 onthuld. Vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur pre-order je de iPhone 15 bij KPN. Ben je benieuwd naar de specificaties en/of levertijden van de nieuwe iPhone? Je leest het in dit topic.

Specificaties iPhone 15 (Pro)

Een nieuwe iPhone betekent nieuwe specificaties. Dit jaar zijn er weer veel nieuwe ontwikkelingen voor de iPhone. De nieuwe iPhone 15 toestellen hebben sinds dit jaar een nieuwe aansluiting, namelijk USB-C. 

Bij de iPhone Pro (Max) maakt 'mute-knop' aan de zijkant plaats voor de actieknop. Deze actieknop is vrij in te stellen voor verschillende apps met allerlei functies zoals het openen of activeren van je zaklamp, stiltemodus, dictafoon of camera.

Benieuwd naar de details van alle modellen uit de iPhone 15-serie? Gebruik ons handige overzicht hieronder en kies welke iPhone het beste bij jou past.

iPhone 15 iPhone 15 Plus iPhone 15 Pro iPhone 15 Pro Max
Camera (achterzijde) Wide en ultra-wide Wide en ultra-wide Wide, ultra-wide en telephoto Wide, ultra-wide en telephoto (periscope lens)
Camera (megapixels) 48MP 48MP 48MP 48MP
Display 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR
Kleuren Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, zilver, blauw, grijs Zwart, zilver, blauw, grijs
Batterij 3877 mAh 4912 mAh 3650 mAh 4852 mAh
Processor A16 Bionic (4nm) A16 Bionic (4nm) A17 Pro-chip (3nm) A17 Pro-chip (3nm)
Opslagruimte 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 256GB, 512GB, 1TB
Geheugen 6GB 6GB 8GB 8GB
Poort USB-C port USB-C port USB-C port USB-C port

Apple iOS 17

Apple heeft ook een nieuwe versie van hun besturingssysteem aangekondigd. Je leest hier alles over Apple iOS 17.

Levertijd iPhone 15 (Pro) bij KPN

De nieuwste iPhone is vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur te pre-orderen bij KPN. De normale verkoop begint op vrijdag 22 september om 08:00 uur.

De eerste uitlevering van de iPhones begint op 22 september, tegelijk met de normale verkoop. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling

Uitlevering in partijen

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 15 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert zijn toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 15 te leveren. Als de levering vertraging op loopt, krijg je van ons apart bericht hierover. Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

Apple Watch Series 9

Naast de nieuwe iPhone heeft Apple ook de Apple Watch Series 9 en Apple Watch Ultra 2 gelanceerd. Je bekijkt de Apple Watch bij KPN hier.

Wil je nog meer kijken en vergelijken, check dan zeker onze vergelijkingspagina's:

iPhone 15 vs iPhone 14
iPhone 15 vs iPhone 15 Pro

Veelgestelde vragen

Wanneer komt de iPhone 15 uit?

De release datum van de nieuwe iPhone 15 is vrijdag 22 september 2023.

Wat kost een iPhone 15?

Voor de beste prijzen bestel je de iPhone 15 bij KPN. Stel jouw abonnement zelf samen en ga voor jouw ideale iPhone met abonnement. Bij het bestellen vind je ook de prijs van jouw gekozen iPhone 15.  

Waar kan ik de iPhone 15 bestellen?

De iPhone 15 is vanaf vrijdag 22 september gemakkelijk te bestellen via onze shop. Wil je de iPhone 15 als een van de eerste in huis hebben? Pre-order de nieuwe iPhone 15 vanaf vrijdag 15 september 14:00 via onze shop.

Kan ik met de iPhone 15 gebruikmaken van 5G?

Ja, je kan met de iPhone 15 5G gebruik maken van het krachtige 5G-netwerk van KPN.   

Welke simkaart kan ik gebruiken voor mijn iPhone 15?

Bij de iPhone 15  kan je een dualsim gebruiken met twee actieve e-sim's of een nanosimkaart en een e-sim.  

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je deze hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema. Omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd, is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan natuurlijk wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via 0800 0402.

Let op: je bestelling komt hiermee wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

Is de iPhone 15 waterdicht?

De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max hebben een IP68-classificering volgens IEC-standaard 60529. Dit houdt in dat ze spat-, water- en stofbestendig zijn tot 30 minuten en 6 meter diep. Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat dit minder kan worden door slijtage door gebruik.   

* De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max zijn spat-, water- en stofbestendig en getest onder gecontroleerde omstandigheden.   

Kan ik de iPhone 15 ook zakelijk bestellen?

Natuurlijk kan je de iPhone 15-serie ook bij KPN zakelijk bestellen. Kijk voor de mogelijkheden in onze  zakelijke shop. 

Apple heeft de Apple Watch Series 9 aangekondigd, gaat KPN deze ook verkopen?

Verberg inhoud

Ja! Hier vind je de beschikbare Apple Watches

Aah ik zie nu dat ik ook mijn telefoon snel mag ontvangen. Sta nog wel op 1, maar wel bericht dat mijn toestel klaar wordt gemaakt voor verzending! Eindelijk! Benieuwd hoelang het nu nog duurt 

Nice! Ik kreeg deze net ook, en kon een afspraak inplannen voor Dinsdag. Helaas niet eerder. 

Enjoy!

Aah ik zie nu dat ik ook mijn telefoon snel mag ontvangen. Sta nog wel op 1, maar wel bericht dat mijn toestel klaar wordt gemaakt voor verzending! Eindelijk! Benieuwd hoelang het nu nog duurt 

Nice! Ik kreeg deze net ook, en kon een afspraak inplannen voor Dinsdag. Helaas niet eerder. 

Enjoy!

Hoelang duurde het voor je een afspraak kon inplannen en krijg je dan een mail? Ik heb nog niks ontvangen en sta nog wel op stap 1 

Enjoy!

Hoelang duurde het voor je een afspraak kon inplannen en krijg je dan een mail? Ik heb nog niks ontvangen en sta nog wel op stap 1 

Ik heb eigenlijk geen idee, had vandaag nog niet gekeken. 

Kreeg een SMS op het opgegeven nummer dat ik een afspraak kon maken, geen mail over gehad.

Enjoy!

Kreeg een SMS op het opgegeven nummer dat ik een afspraak kon maken, geen mail over gehad.

Top! Maar heb jij geen idee wanneer je bij stap 1 zag staan dat je toestel op voorraad was? Even aan t bedenken wanneer ik die sms dan kan verwachten

Enjoy!

Top! Maar heb jij geen idee wanneer je bij stap 1 zag staan dat je toestel op voorraad was? Even aan t bedenken wanneer ik die sms dan kan verwachten

Helaas niet, door drukte vandaag helemaal niet gekeken naar de status verder. Kreeg uit het niets een SMS. Wellicht dat je die over een paar uurtjes krijgt? durf het niet te zeggen als ik eerlijk ben

Uw gegevens zijn goedgekeurd en de Apple iPhone 15 Pro Max 5G 256GB, Natural Titanium is op voorraad. Wij maken uw bestelling klaar voor verzending.

Eindelijk…. Van status 1 naar 2…. Besteld op 15 september 15.50u

Ik ook eindelijk naar stap 2! Benieuwd wanneer we bezorgafspraak kunnen plannen nu 

Phoa.. iemand enig idee hoelang het nog duurt.*Besteld op 30 september in de kpn XL winkel met verlenging iphone pro 256gb NT

Heb zelfs het geld van m'n iphone x al op m'n rekening van recommance!. Word helemaal leip van deze leen samsung.

X maar vast verzonden ivm iedere week de zelfde mail "helaas je bestelling is niet op voorraad" 

"Zure zeik modes AAN"

Better save than sorry. Maar dit zag ik even niet aankomen. Eerder ging je naar de winkel levert je oude toestel in. kreeg je je toestel mee, kon je daar het restant betalen en ff handtekening zetten. Momenteel doen ze het via de zelfde website als thuis krijg je een SMS met een code die de medewerker invoert en krijg je het restant ff in een tussentijds factuur. Er niet bij vertellen dat je WEKEN! dient te wachten met de gebruiksaanwijzing hoe je je oude toestel dient op te sturen.. 

"Zure zeik modes UIT"

Maargoed.. geduld is een schone zaak.. 

Zojuist een bezorgmoment mogen kiezen, dat ging veeel sneller dan verwacht. 

@Robin.wm dat klinkt positief! 

Welk model heb je besteld?

15 PM NT 256GB

Wanneer heb je besteld?

Zie zojuist dat de status van mijn Iphone 15 Pro NT 256 ook van stap 1 naar 3 is gegaan. Ik heb hem besteld op 22 september. 

Zie zojuist dat de status van mijn Iphone 15 Pro NT 256 ook van stap 1 naar 3 is gegaan. Ik heb hem besteld op 22 september. 

Wow, jeetje. Ik heb hem ook op 22 september besteld, nog geen SMSje en ook geen veranderingen in de stappen. 

Twee jaar geleden heb ik ongeveer 4,5 week gewacht op mijn iPhone 13 Pro Max, als ik dit aanhou zou het betekenen dat ik hem als goed is volgende week binnenkrijg, ben benieuwd.

Wow, jeetje. Ik heb hem ook op 22 september besteld, nog geen SMSje en ook geen veranderingen in de stappen. 

Ik kreeg echt letterlijk 3 minuten geleden een smsje van KPN over de bezorging van PostNL. Misschien dat ze op dit moment nog bestellingen aan het voorbereiden zijn? Hopelijk krijg je ook snel bericht.

Ik heb ook een sms! Mijn toestel wordt als het goed is morgen bezorgd! 

Ja, die van mij komt ook morgen! 🥳

Wanneer hebben jullie besteld?

Ik kreeg echt letterlijk 3 minuten geleden een smsje van KPN over de bezorging van PostNL. Misschien dat ze op dit moment nog bestellingen aan het voorbereiden zijn? Hopelijk krijg je ook snel bericht.

Laten we ‘t hopen! :D 

Wanneer hebben jullie besteld?

15 september om 14.10 uur haha

Hoe werkt de “als eerst besteld, als eerst geleverd” belofte? Ik heb m’n toestel de 17e (september) om 13:00 besteld (PM NT 256GB) en hij staat nog steeds op stap 1. Niemand bij KPN geeft een behulpzaam antwoord…

Hoe werkt de “als eerst besteld, als eerst geleverd” belofte? Ik heb m’n toestel de 17e om 13:00 besteld (PM NT 256GB) en hij staat nog steeds op stap 1. Niemand bij KPN geeft een behulpzaam antwoord…

JessieG heeft de ‘Pro’ besteld als ik het lees, jij de ‘Pro Max’.

Zojuist is mijn status van stap 1 naar stap 3 gegaan. iPhone 15 pro Max NT 256gb

besteld op 15-9 19:28

Gereserveerd mail ontvangen 15-9 om 19:33

Hoe werkt de “als eerst besteld, als eerst geleverd” belofte? Ik heb m’n toestel de 17e om 13:00 besteld (PM NT 256GB) en hij staat nog steeds op stap 1. Niemand bij KPN geeft een behulpzaam antwoord…

JessieG heeft de ‘Pro’ besteld als ik het lees, jij de ‘Pro Max’.

Scherp scherp! Thnx voor je snelle reactie 👌🏻

Hi,

ik heb ruim een maand geleden een iPhone 15 besteld samen met mijn vriendin.

Bij het bestellen was aangegeven dat de levering waarschijnlijk 1 tot 3 weken kan duren. 
Hierbij hebben we aan de verkoopster (telefonisch), aangegeven voor 1 maand op vakantie te zijn in oktober. 

Hier gaf de verkoopster op aan dat we allebei makkelijk zelf een bezorg moment kunnen inplannen zodra de toestellen op voorraad zijn. 

Ondertussen zijn beide onze toestellen op voorraad, echter kan mijn vriendin helemaal geen bezorg moment inplannen/uitkiezen en kan ik maar max. 5 dagen vooruit plannen. Dit terwijl we nog ruim 2 weken niet in NL zijn.

Grote frustratie omdat we KPN enkel en alleen kunnen bellen (nogal duur vanuit Indonesië), we verkeerde informatie van de verkoopster hebben gekregen en er in de mail staat ze de bestelling na 2 mislukte bezorg momenten annuleren. 

Nogal een flop in de verder uitstekende klantenservice van KPN. 

Hoe komen we in contact met KPN of wie weet hoe we hier het beste mee om kunnen gaan? 

Admin: samengevoegd met lopend topic over dit onderwerp

15 September rond 19:30 iPhone 15 PM NT 256gb besteld wordt bezorg vandaag

Bij het bestellen was aangegeven dat de levering waarschijnlijk 1 tot 3 weken kan duren. 
Hierbij hebben we aan de verkoopster (telefonisch), aangegeven voor 1 maand op vakantie te zijn in oktober. 

Hier gaf de verkoopster op aan dat we allebei makkelijk zelf een bezorg moment kunnen inplannen zodra de toestellen op voorraad zijn. 

Ondertussen zijn beide onze toestellen op voorraad, echter kan mijn vriendin helemaal geen bezorg moment inplannen/uitkiezen en kan ik maar max. 5 dagen vooruit plannen. Dit terwijl we nog ruim 2 weken niet in NL zijn.

Grote frustratie omdat we KPN enkel en alleen kunnen bellen (nogal duur vanuit Indonesië), we verkeerde informatie van de verkoopster hebben gekregen en er in de mail staat ze de bestelling na 2 mislukte bezorg momenten annuleren. 

Nogal een flop in de verder uitstekende klantenservice van KPN. 

Hoe komen we in contact met KPN of wie weet hoe we hier het beste mee om kunnen gaan? 

Ai, dat is vervelend, @CerDin. Helaas kan daar vanuit ons op dit moment niets aan gedaan worden. Het bezorgmoment kan aangepast worden, maar alleen door jezelf. En de beschikbare opties daarin hangen ook af van waar de koerier plekken heeft. Wat je zou kunnen proberen, in ieder geval voor het toestel waar herplannen kan, is herplannen naar de verst mogelijke datum. En dan kijken of je vlak voor die datum het opnieuw kunt herplannen.

Het andere toestel kun je waarschijnlijk wel herplannen, als dat nu niet kan, nadat er een eerste mislukte bezorgpoging is geweest. 

Reageer