Skip to main content

Het is zo ver, Apple heeft de iPhone 15 onthuld. Vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur pre-order je de iPhone 15 bij KPN. Ben je benieuwd naar de specificaties en/of levertijden van de nieuwe iPhone? Je leest het in dit topic.

Specificaties iPhone 15 (Pro)

Een nieuwe iPhone betekent nieuwe specificaties. Dit jaar zijn er weer veel nieuwe ontwikkelingen voor de iPhone. De nieuwe iPhone 15 toestellen hebben sinds dit jaar een nieuwe aansluiting, namelijk USB-C. 

Bij de iPhone Pro (Max) maakt 'mute-knop' aan de zijkant plaats voor de actieknop. Deze actieknop is vrij in te stellen voor verschillende apps met allerlei functies zoals het openen of activeren van je zaklamp, stiltemodus, dictafoon of camera.

Benieuwd naar de details van alle modellen uit de iPhone 15-serie? Gebruik ons handige overzicht hieronder en kies welke iPhone het beste bij jou past.

iPhone 15 iPhone 15 Plus iPhone 15 Pro iPhone 15 Pro Max
Camera (achterzijde) Wide en ultra-wide Wide en ultra-wide Wide, ultra-wide en telephoto Wide, ultra-wide en telephoto (periscope lens)
Camera (megapixels) 48MP 48MP 48MP 48MP
Display 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR
Kleuren Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, zilver, blauw, grijs Zwart, zilver, blauw, grijs
Batterij 3877 mAh 4912 mAh 3650 mAh 4852 mAh
Processor A16 Bionic (4nm) A16 Bionic (4nm) A17 Pro-chip (3nm) A17 Pro-chip (3nm)
Opslagruimte 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 256GB, 512GB, 1TB
Geheugen 6GB 6GB 8GB 8GB
Poort USB-C port USB-C port USB-C port USB-C port

Apple iOS 17

Apple heeft ook een nieuwe versie van hun besturingssysteem aangekondigd. Je leest hier alles over Apple iOS 17.

Levertijd iPhone 15 (Pro) bij KPN

De nieuwste iPhone is vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur te pre-orderen bij KPN. De normale verkoop begint op vrijdag 22 september om 08:00 uur.

De eerste uitlevering van de iPhones begint op 22 september, tegelijk met de normale verkoop. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling

Uitlevering in partijen

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 15 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert zijn toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 15 te leveren. Als de levering vertraging op loopt, krijg je van ons apart bericht hierover. Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

Apple Watch Series 9

Naast de nieuwe iPhone heeft Apple ook de Apple Watch Series 9 en Apple Watch Ultra 2 gelanceerd. Je bekijkt de Apple Watch bij KPN hier.

Wil je nog meer kijken en vergelijken, check dan zeker onze vergelijkingspagina's:

iPhone 15 vs iPhone 14
iPhone 15 vs iPhone 15 Pro

Veelgestelde vragen

Wanneer komt de iPhone 15 uit?

De release datum van de nieuwe iPhone 15 is vrijdag 22 september 2023.

Wat kost een iPhone 15?

Voor de beste prijzen bestel je de iPhone 15 bij KPN. Stel jouw abonnement zelf samen en ga voor jouw ideale iPhone met abonnement. Bij het bestellen vind je ook de prijs van jouw gekozen iPhone 15.  

Waar kan ik de iPhone 15 bestellen?

De iPhone 15 is vanaf vrijdag 22 september gemakkelijk te bestellen via onze shop. Wil je de iPhone 15 als een van de eerste in huis hebben? Pre-order de nieuwe iPhone 15 vanaf vrijdag 15 september 14:00 via onze shop.

Kan ik met de iPhone 15 gebruikmaken van 5G?

Ja, je kan met de iPhone 15 5G gebruik maken van het krachtige 5G-netwerk van KPN.   

Welke simkaart kan ik gebruiken voor mijn iPhone 15?

Bij de iPhone 15  kan je een dualsim gebruiken met twee actieve e-sim's of een nanosimkaart en een e-sim.  

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je deze hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema. Omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd, is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan natuurlijk wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via 0800 0402.

Let op: je bestelling komt hiermee wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

Is de iPhone 15 waterdicht?

De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max hebben een IP68-classificering volgens IEC-standaard 60529. Dit houdt in dat ze spat-, water- en stofbestendig zijn tot 30 minuten en 6 meter diep. Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat dit minder kan worden door slijtage door gebruik.   

* De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max zijn spat-, water- en stofbestendig en getest onder gecontroleerde omstandigheden.   

Kan ik de iPhone 15 ook zakelijk bestellen?

Natuurlijk kan je de iPhone 15-serie ook bij KPN zakelijk bestellen. Kijk voor de mogelijkheden in onze  zakelijke shop. 

Apple heeft de Apple Watch Series 9 aangekondigd, gaat KPN deze ook verkopen?

Verberg inhoud

Ja! Hier vind je de beschikbare Apple Watches

Mailtje gehad, helaas iPhone 15 Pro Max NT, 256 GB nog niet op voorraad. Ben benieuwd.

Ik heb op 25sept. om 12:39 de iPhone 15 PM TB besteld met verlening van mijn abonnement. Op 26 sept. kreeg ik een mail dat het toestel niet op voorraad is, deze mail heb ik de afgelopen 3 weken al meerdere keren gekregen. Zelf stond er op moment van bestellen dat de levertijd 4 tot 5 wkn was.

Wat me opvalt is dat de levertijd via de site voor dit toestel het kortst is en daarom het minst gewild (neem ik aan?) en steeds wisselt van  “4 tot 5 wkn” naar  “5 tot 6 wkn” en weer terug naar “4 tot 5 wkn” en nu zelfs weer veranderd is naar  “3 tot 4 wkn”. Ik vind dit nogal apart aangezien ik nog steeds vast sta op stap 1 “controleren” met de tekst dat het toestel niet op voorraad is maar de levertijd wel steeds wisselt.  Wat is hier de reden van? want ik vind dit nogal gek. 

Ik heb wel geduld daar niet van, maar ik vind het niet helemaal verantwoord om boven op de bijna 4 weken dat ik al wacht nog eens 4 tot 5 wkn extra te moeten wachten. 

10-10-2023 de iPhone 15 pro besteld, krijg telkens een mail dat het langer gaat duren, wanneer kan ik deze verwachten? 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

na veel heen en weer gezeik met annuleren van abbo enzo kreeg ik eindelijk de mail net binnen dat mijn Iphone 15 Plus groen eindelijk binnen was bij kpn. Bezorgmoment woensdag kunnen inplannen… hoop dat iedereen zijn telefoons eindelijk binnen gaan krijgen

Goedemiddag, 

Hoe zit het met de levertijd van de telefoon iphone 15 pro BT? Bij bestellen staat er 2 tot 3 weken. Vandaag was laatste dag week 3. Hoe veel langer gaat er overheen?? 

Ik wil duidelijkheid! Kan deze ergens een keer benoemd worden ipv radio stilte? Ja een mail met niet op voorraad noem ik geen communicatie. 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Is wel leuk, wilde mijn iPhone 12 Pro 128GB inruilen bij de KPN maar nu is tijdens de wachttijd op mijn nieuwe Iphone mijn oude opeens 50,00 minder waard van 405,00 naar 355,00 bij Recommerce.

Hier hebben we navraag over uitstaan, @deffpt

Qua inruil is dit hoe het werkt:

• Je moet tussen 15 september en 1 oktober een iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro of iPhone 15 Pro Max hebben besteld bij ons.
  • Dien je inruilverzoek in voor 29 oktober. Dit kan ook als je het toestel nog niet hebt ontvangen. Gebruik hiervoor het ordernummer dat begint met S of ARMOR.
  • Je ontvangt een bevestigingsmail. In die mail wordt gevraagd om je prijsoverzicht te uploaden. Ook hiervoor geldt, upload het prijsoverzicht dat begint met S of ARMOR. Doe dit uploaden ook voor 29 oktober.
  • Je ontvangt een verzendlabel per mail. Gebruik die om je oude toestel voor 12 november op te sturen.
  • Binnen 28 dagen nadat je het prijsoverzicht hebt geüpload en je telefoon hebt opgestuurd krijg je de goedkeuring van de bonus per mail. 
  • Na het sturen van die goedkeuring wordt de uitbetaling in gang gezet en heb je deze binnen 5 werkdagen op je rekening.

Ik zou verwachten dat de inruilbonus geldt van het moment dat jij de bevestiging van Recommerce hebt ontvangen.  Maar, daar komen we dus op terug. 

@deffpt, ik heb reactie op de navraag.

De inruilwaarde van het toestel wordt door Recommerce bepaald en kan nog op elk moment wijzigen. Nadat jouw oude toestel bij Recommerce is, en ze hem hebben kunnen bekijken, krijg je bericht van ze. De inruilwaarde die daar wordt genoemd is wat je krijgt, en dat wordt vastgezet zodra je daarmee akkoord gaat. 

Daarnaast is er de inruilbonus, die ontvang je bovenop de inruilwaarde. Die staat vast. Hier kan Recommerce niet van afwijken, tenzij je niet binnen de gevraagde termijnen de juiste informatie aanlevert. 

Mij te onzeker, ik heb hem inmiddels verkocht zit nou met een Samsung A20 te hobbyen. Is nu inmiddels 4 weken voorbij ga er wel een beetje vanuit dat ik volgende week ergens bericht krijg.

Hoi ik heb mij iPhone 15 pro Max natuurlijk titanium 256 gb 25 september besteld en ik ben echt benieuwd wanneer ik hem krijg. Er staat 4/5 weken op de website. Maar ik heb nogsteeds geen mail dat mijn telefoon onderweg is. 

Admin: samengevoegd met topic over dit onderwerp

Hoi ik heb mij iPhone 15 pro Max natuurlijk titanium 256 gb 25 september besteld en ik ben echt benieuwd wanneer ik hem krijg. Er staat 4/5 weken op de website. Maar ik heb nogsteeds geen mail dat mijn telefoon onderweg is. 

Welkom op het forum van KPN @Nini05 !

Op dit moment (vrijdag 20 oktober 2023) is er helemaal geen voorraad beschikbaar van de iPhone 15 Pro Max, en is de (verwachte) levertijd tussen de 2 en 5 weken, afhankelijk van de gekozen kleur en de hoeveelheid aan geheugen.

KPN is afhankelijk van wat Apple uitlevert, en weten dat pas zodra zei de levering (vanuit Apple) hebben ontvangen in hun magazijn.
Dit zelfde geldt ook voor o.a. de providers Odido (voorheen T-Mobile/Tele2) en Vodafone, waar momenteel ook een levertijd is.
Daar zijn voor een aantal modellen van de iPhone 15 Pro Max zelfs levertijden van 6 tot 8 weken!

Dus je bent absoluut niet de enige, die langer moet wachten voordat hij of zij de iPhone 15 Pro Max in ontvangst kan nemen.

Maar zodra jouw bestelde iPhone 15 Pro Max naar je is verstuurd, dan krijg je daar gelijk een e-mail van in je mailbox, en kun je jouw bestelling ook volgen via mijn bestelling

Dus helaas, zou je nog even wat extra geduld moeten hebben.
En je weet: “wachten wordt beloond”!

Ik heb op 25sept. om 12:39 de iPhone 15 PM TB besteld met verlening van mijn abonnement. Op 26 sept. kreeg ik een mail dat het toestel niet op voorraad is, deze mail heb ik de afgelopen 3 weken al meerdere keren gekregen. Zelf stond er op moment van bestellen dat de levertijd 4 tot 5 wkn was.

Wat me opvalt is dat de levertijd via de site voor dit toestel het kortst is en daarom het minst gewild (neem ik aan?) en steeds wisselt van  “4 tot 5 wkn” naar  “5 tot 6 wkn” en weer terug naar “4 tot 5 wkn” en nu zelfs weer veranderd is naar  “3 tot 4 wkn”. Ik vind dit nogal apart aangezien ik nog steeds vast sta op stap 1 “controleren” met de tekst dat het toestel niet op voorraad is maar de levertijd wel steeds wisselt.  Wat is hier de reden van? want ik vind dit nogal gek. 

Ik heb wel geduld daar niet van, maar ik vind het niet helemaal verantwoord om boven op de bijna 4 weken dat ik al wacht nog eens 4 tot 5 wkn extra te moeten wachten. 

Ik heb tot op heden nog steeds geen reactie gekregen, dit vind ik nogal spijtig. zij zou het fijn vinden als iemand mij antwoord zou willen geven!

Ik heb tot op heden nog steeds geen reactie gekregen, dit vind ik nogal spijtig. zij zou het fijn vinden als iemand mij antwoord zou willen geven!

Dat snap ik volledig. Ik kan je alleen vriendelijk vragen om af te wachten tot je toestel op voorraad is en naar je wordt verstuurd. Zodra het zover is zullen we je zeker op de hoogte houden. 

Dat snap ik volledig. Ik kan je alleen vriendelijk vragen om af te wachten tot je toestel op voorraad is en naar je wordt verstuurd. Zodra het zover is zullen we je zeker op de hoogte houden. 

Dat doe ik ook zeker, daar niet van. Ik vind het gewoon gek dat er bij de status van mijn bestelling staat dat het toestel niet op voorraad is terwijl er op de site bij hetzelfde toestel niks staat over dat het niet op voorraad is. Hoe zit dit dan weer? Want ik vind dat dan nogal gek.  

Dat doe ik ook zeker, daar niet van. Ik vind het gewoon gek dat er bij de status van mijn bestelling staat dat het toestel niet op voorraad is terwijl er op de site bij hetzelfde toestel niks staat over dat het niet op voorraad is. Hoe zit dit dan weer? Want ik vind dat dan nogal gek.  

Snap ik. Op de website wordt niet aangegeven dat het niet op voorraad is, maar wel wat de verwachte datum is. In dit geval de  iPhone 15 PM TB, die jij als voorbeeld gaf. Het is alsnog een indicatie. 

Wederom, zodra de toestellen binnen zijn wordt iedereen individueel op de hoogte gebracht. 

@kpn in jullie interne kennisbank staat als het goed is een excel bestand met daarin hoeveel er in bestelling staat en wanneer en hoeveel de volgende levering wordt verwacht. Wellicht kunnen jullie dat delen?

@Nugget123 De info die wij hebben over de levering is niet iets waar we met 100% zekerheid vanuit kunnen gaan. Dus het is echt afwachten tot je zelf bericht ontvangt. Zo geven we ook geen valse hoop. 🙂

Snap ik. Op de website wordt niet aangegeven dat het niet op voorraad is, maar wel wat de verwachte datum is. In dit geval de  iPhone 15 PM TB, die jij als voorbeeld gaf. Het is alsnog een indicatie. 

Wederom, zodra de toestellen binnen zijn wordt iedereen individueel op de hoogte gebracht. 

Dus zoals ik het nu lees, betekent dit dat ik langer dan de max. die is aangegeven (5 weken) moet wachten? Ik wacht er nu namelijk al bijna 4 en de levertijd was 4 tot 5 weken? En het wordt niet duidelijker gemaakt, ik krijg namelijk alleen maar mailtjes met niet op voorraad. 

En elke keer trap ik er weer in, net weer een bericht van KPN “ Je toestel is gereserveerd”   (juichJuich) maar halverwege het mailtje staat Deze is nog niet op voorraad. Another week with Samsung A20

Kleine update voor de mensen die wachten op het model: IPhone 15 pro Max 256gb Natural Titanium: zojuist een mail ontvangen dat hij niet voorradig is.

Dit is mooi nieuws! Nog succes met wachten allen. 

@Sanne_M Kunnen jullie iets meer duidelijkheid geven in het aantal weken wachten van bestelling tot levering bij de pre-orders? In het huidige bestelsysteem staan er netjes; 15 PM NT 4 tot 5 weken.

Kan jij dus aangeven wanneer mensen hun toestel kunnen verwachten bij:

15 sept tot 22 sept (pre-order) is x aantal weken

Het komt mij en waarschijnlijk vele andere echt niet op de dag aan maar geef wel de weken aan.
Zelf wacht ik nu 5 weken.

Ik kan zo niet zien wie wanneer aan de beurt is met zijn/haar bestelling. Is ook nog weer afhankelijk van type, kleur en opslagcapaciteit. Ik kan enkel zien wanneer de nieuwe voorraden binnenkomen. Zodra die voorraad binnen is zullen de langst wachtende orders als eerste meteen uitgeleverd gaan worden. 

Ik kan zo niet zien wie wanneer aan de beurt is met zijn/haar bestelling. Is ook nog weer afhankelijk van type, kleur en opslagcapaciteit. Ik kan enkel zien wanneer de nieuwe voorraden binnenkomen. Zodra die voorraad binnen is zullen de langst wachtende orders als eerste meteen uitgeleverd gaan worden. 

Wanneer komt de eerstvolgende voorraad van bijv de 15 Pro NT 265GB?

En wanneer komt de eerst volgende voorraad voor de iPhone 15 PM BT 256GB?

Ik begrijp alleen even niet waarom je wel bij nieuwe bestellingen de verwachte levertijden kunt vermelden maar niet bij pre-order bestellingen. Lijkt mij toch niet zo ingewikkeld om te zeggen;
Pro Max 256 NT → 6 weken na bestelling in pre-order
Pro-Max 512 NT → 6 weken….
Pro-Max 256 Blue → 3 weken….

Wanneer komt de eerstvolgende voorraad van bijv de 15 Pro NT 265GB?

We gaan dit ook niet steeds nakijken. Over het algemeen is er wel elke week een levering van de verschillende types. We weten alleen ook niet hoeveel daar dan in zitten. Dus aangeven wanneer er een levering is, zegt alsnog niets. Het enige wat je kunt doen is afwachten. Je krijgt vanzelf per mail bericht als jouw toestel binnen is.

Reageer