Skip to main content

Het is zo ver, Apple heeft de iPhone 15 onthuld. Vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur pre-order je de iPhone 15 bij KPN. Ben je benieuwd naar de specificaties en/of levertijden van de nieuwe iPhone? Je leest het in dit topic.

Specificaties iPhone 15 (Pro)

Een nieuwe iPhone betekent nieuwe specificaties. Dit jaar zijn er weer veel nieuwe ontwikkelingen voor de iPhone. De nieuwe iPhone 15 toestellen hebben sinds dit jaar een nieuwe aansluiting, namelijk USB-C. 

Bij de iPhone Pro (Max) maakt 'mute-knop' aan de zijkant plaats voor de actieknop. Deze actieknop is vrij in te stellen voor verschillende apps met allerlei functies zoals het openen of activeren van je zaklamp, stiltemodus, dictafoon of camera.

Benieuwd naar de details van alle modellen uit de iPhone 15-serie? Gebruik ons handige overzicht hieronder en kies welke iPhone het beste bij jou past.

iPhone 15 iPhone 15 Plus iPhone 15 Pro iPhone 15 Pro Max
Camera (achterzijde) Wide en ultra-wide Wide en ultra-wide Wide, ultra-wide en telephoto Wide, ultra-wide en telephoto (periscope lens)
Camera (megapixels) 48MP 48MP 48MP 48MP
Display 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR
Kleuren Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, zilver, blauw, grijs Zwart, zilver, blauw, grijs
Batterij 3877 mAh 4912 mAh 3650 mAh 4852 mAh
Processor A16 Bionic (4nm) A16 Bionic (4nm) A17 Pro-chip (3nm) A17 Pro-chip (3nm)
Opslagruimte 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 256GB, 512GB, 1TB
Geheugen 6GB 6GB 8GB 8GB
Poort USB-C port USB-C port USB-C port USB-C port

Apple iOS 17

Apple heeft ook een nieuwe versie van hun besturingssysteem aangekondigd. Je leest hier alles over Apple iOS 17.

Levertijd iPhone 15 (Pro) bij KPN

De nieuwste iPhone is vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur te pre-orderen bij KPN. De normale verkoop begint op vrijdag 22 september om 08:00 uur.

De eerste uitlevering van de iPhones begint op 22 september, tegelijk met de normale verkoop. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling

Uitlevering in partijen

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 15 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert zijn toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 15 te leveren. Als de levering vertraging op loopt, krijg je van ons apart bericht hierover. Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

Apple Watch Series 9

Naast de nieuwe iPhone heeft Apple ook de Apple Watch Series 9 en Apple Watch Ultra 2 gelanceerd. Je bekijkt de Apple Watch bij KPN hier.

Wil je nog meer kijken en vergelijken, check dan zeker onze vergelijkingspagina's:

iPhone 15 vs iPhone 14
iPhone 15 vs iPhone 15 Pro

Veelgestelde vragen

Wanneer komt de iPhone 15 uit?

De release datum van de nieuwe iPhone 15 is vrijdag 22 september 2023.

Wat kost een iPhone 15?

Voor de beste prijzen bestel je de iPhone 15 bij KPN. Stel jouw abonnement zelf samen en ga voor jouw ideale iPhone met abonnement. Bij het bestellen vind je ook de prijs van jouw gekozen iPhone 15.  

Waar kan ik de iPhone 15 bestellen?

De iPhone 15 is vanaf vrijdag 22 september gemakkelijk te bestellen via onze shop. Wil je de iPhone 15 als een van de eerste in huis hebben? Pre-order de nieuwe iPhone 15 vanaf vrijdag 15 september 14:00 via onze shop.

Kan ik met de iPhone 15 gebruikmaken van 5G?

Ja, je kan met de iPhone 15 5G gebruik maken van het krachtige 5G-netwerk van KPN.   

Welke simkaart kan ik gebruiken voor mijn iPhone 15?

Bij de iPhone 15  kan je een dualsim gebruiken met twee actieve e-sim's of een nanosimkaart en een e-sim.  

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je deze hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema. Omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd, is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan natuurlijk wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via 0800 0402.

Let op: je bestelling komt hiermee wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

Is de iPhone 15 waterdicht?

De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max hebben een IP68-classificering volgens IEC-standaard 60529. Dit houdt in dat ze spat-, water- en stofbestendig zijn tot 30 minuten en 6 meter diep. Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat dit minder kan worden door slijtage door gebruik.   

* De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max zijn spat-, water- en stofbestendig en getest onder gecontroleerde omstandigheden.   

Kan ik de iPhone 15 ook zakelijk bestellen?

Natuurlijk kan je de iPhone 15-serie ook bij KPN zakelijk bestellen. Kijk voor de mogelijkheden in onze  zakelijke shop. 

Apple heeft de Apple Watch Series 9 aangekondigd, gaat KPN deze ook verkopen?

Verberg inhoud

Ja! Hier vind je de beschikbare Apple Watches

Hoi ik heb mijn iPhone 15 pro Max NT 256 GB op 25 september besteld in de ochtend en er staat nogsteeds “geen voorraad” bij mij?  

Ik lees al tijdje mee en lang gewacht met bestellen omdat er zulke lange levertijden zijn. 
Maar afgelopen zaterdag toch besteld, en die van mij wordt morgen al bezorgd, kan blijkbaar dus toch wel snel! 
iPhone 15 pro 128 gb blue

Ik heb een grooooote klacht over de gang van zaken.😡

Zojuist na ruim een maand wachten de bezorger aan de deur. Hele dag voor thuis gebleven. Hij accepteerde mijn rijbewijs niet en moest het toestel weer meenemen! Naam en nummer kloppen gewoon. Schandalig. Ik heb al 3 andere abonnementen bij KPN en ook internet en TV. 

Wat een ENORME wanprestatie!

Nu weer wachten wat er gaat gebeuren…

Inmiddels, na ruim 20 minuten in de wacht, contact gehad met support. Mijn telefoon gaat retour en alles zal dan worden geannuleerd. Niks opnieuw aanbieden zoals de koerier me vertelde. Maar gewoon met lege handen staan. Nummerbehoud wordt gecanceld, geld zou terug moeten komen. 

Of ik maar opnieuw wilde bestellen. En dus over vele weken misschien weer een koerier aan de deur zien. En de beschuldiging dat ik wel wat verkeerd ingevuld zou hebben bij de aanvraag! Enorm horken gedrag van KPN. Ben al jaaaren klant, maar dit slaat alles.

Wat doen jullie hieraan KPN?

Mijn bestelling is nu ook in verwerking! De iPhone 15 Pro NT, 256GB. Besteld op 27 september.

Zou niet meteen heel blij zijn, mijn telefoon staat als sinds gisterenmorgen op verwerken.. 

Ik kreeg zojuist bericht en bevestiging van PostNL dat ze hem morgen bezorgen.

@wedeve Wat vervelend dat jouw rijbewijs niet geaccepteerd werd door de koerier. Is er ook aangegeven waarom jouw rijbewijs niet geaccepteerd werd? Ik kan mij voorstellen dat je niet nog eens wil wachten op jouw toestel, maar helaas is er geen andere optie dan jouw bestelling opnieuw te plaatsen. Anders had ik je graag verder geholpen daarin😥

Ik lees al tijdje mee en lang gewacht met bestellen omdat er zulke lange levertijden zijn. 
Maar afgelopen zaterdag toch besteld, en die van mij wordt morgen al bezorgd, kan blijkbaar dus toch wel snel! 

Beste LZ90 jij hebt de gewone Pro besteld, wij hebben het hier over de Pro Max

Beste LZ90 jij hebt de gewone Pro besteld, wij hebben het hier over de Pro Max

Dit topic is toch niet alleen voor de Pro Max? Nu heb ik die wel besteld, maar toch…

21 sept in de ochtend de 15 Pro Max 256GB Natural Titanium besteld, deze staat nog steeds op ‘niet op voorraad’. 

Ik zag dat mensen die op 20 september hebben besteld al aan de beurt zijn, dus hopelijk krijg ik ‘m dan met de volgende batch. Zal t hier ook laten weten als het zover is voor de mensen die daarna hebben besteld.

Inmiddels bericht gehad dat ie op voorraad is en wordt geleverd!

21 sept in de ochtend de 15 Pro Max 256GB Natural Titanium besteld, deze staat nog steeds op ‘niet op voorraad’. 

Ik zag dat mensen die op 20 september hebben besteld al aan de beurt zijn, dus hopelijk krijg ik ‘m dan met de volgende batch. Zal t hier ook laten weten als het zover is voor de mensen die daarna hebben besteld.

Inmiddels bericht gehad dat ie op voorraad is en wordt geleverd!

Ik heb goeie hoop! Ik heb op 22 sept in de ochtend besteld, ook de Pro Max 256GB NT, ben benieuwd wanneer ik bericht krijg 😁

Weet iemand hoe dit kan en wat er gebeurd als ik de afspraak bevestig?

Weet iemand hoe dit kan en wat er gebeurd als ik de afspraak bevestig?

Er gebeurd niks, je kan geen dag selecteren omdat de maand oktober vol zit, dat heeft een medewerker zojuist aan mij doorgegeven. Ik heb telefonisch een afspraak kunnen inplannen en de eerst volgende beschikbaarheid is 1 november 🥲

Dinsdag eindelijk bericht gehad dat ik een afspraak kon inplannen. Heb dat gedaan voor komende zondag, krijg ik nu doodleuk een bericht dat de afspraak is geannuleerd door een fout in de agenda. Wordt maar tijd dat ik mijn order ga annuleren, dit is echt schandalig. Heb op 15 september om 14.10 besteld. Op tweakers.nl mensen die veel later dan ik hebben besteld en de mobiel al binnen hebben. Elke week doodleuk een email krijgen met als eerste besteld als eerste huis. Ging juist weg bij Vodafone door de slechte klantenservice, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Ha @Nugget123, het klopt wat A el zegt: vanwege drukte zijn alleen latere momenten beschikbaar. Kan jij wel latere data kiezen? Of krijg je geen enkele keuze aangeboden? (Wil je ook jouw forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, bestelnummer en adres, in dat laatste geval? Dan zet ik het signaal graag intern door.)

Ha @Nugget123, het klopt wat A el zegt: vanwege drukte zijn alleen latere momenten beschikbaar. Kan jij wel latere data kiezen? Of krijg je geen enkele keuze aangeboden? (Wil je ook jouw forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, bestelnummer en adres, in dat laatste geval? Dan zet ik het signaal graag intern door.)

Ik kon helaas geen enkele datum kiezen. Heb AMP ook gebeld en ze gaven aan dat ze meerdere personen hebben gehad met dit probleem. Gelukkig konden ze telefonisch wel een afspraak maken en eventueel morgen al bezorgen. Dit kwam mij ivm vakantie niet helemaal uit dus hij zal nu volgende week woensdag bezorgd worden!

Ah, fijn dat het zo opgelost is! Ik heb intern doorgegeven dat je hier tegenaan loopt, dit zou natuurlijk niet moeten mogen. Bedankt voor je signaal en vast veel plezier van je nieuwe toestel!

@KPN U heeft mij de gelegenheid geboden om een bezorgmoment te selecteren. Afgelopen dinsdag heb ik deze keuze gemaakt, maar nu heb ik plotseling een sms van AMP ontvangen waarin wordt gemeld dat het gekozen bezorgmoment geannuleerd is.

door een fout in de kalender gaat uw afspraak van zondag 29-10 niet door. U ontvangt een email voor het maken van een nieuwe afspraak”  

AMP reageert niet en biedt geen enkele vorm van communicatie. Dit is beslist geen voorbeeld van goede klantenservice! Na anderhalve maand van wachten, vraag ik me af wanneer ik eindelijk mijn toestel kan verwachten. Kunt u alstublieft verduidelijken of AMP instrueren het toestel zo snel mogelijk te bezorgen? Ik kijk uit naar uw reactie.

Hoi @Marcel015 en welkom hier op ons forum :)

In dit geval zou ik je willen adviseren om hierover te bellen met onze klantenservice. Je kunt ze bereiken op het gratis nummer 0800 0402 (en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). Mocht dat voor jou geen optie zijn dan wil ik je verzoeken om hier een eigen topic voor aan te maken!

Zojuist gezien dat mijn iPhone 15 Pro Max NT, 256GB op voorraad is en dat die klaargemaakt word voor levering. Iemand een idee wanneer die dan binnen kan komen? Ik hoop morgen… 

Zojuist gezien dat mijn iPhone 15 Pro Max NT, 256GB op voorraad is en dat die klaargemaakt word voor levering. Iemand een idee wanneer die dan binnen kan komen? Ik hoop morgen… 

wanneer heb je besteld?

wanneer heb je besteld?

22 September in de ochtend! 

Vanmiddag mijn IPhone 15 Pro Max 256GB NT mogen ontvangen via PostNL dus ik haak hier af!

Veel succes allemaal!

Vanmiddag mijn IPhone 15 Pro Max 256GB NT mogen ontvangen via PostNL dus ik haak hier af!

Veel succes allemaal!

Wanneer heb je hem besteld?

Hebben mensen de  iPhone 15 Pro Max 5G 256GB, Black Titanium al ontvangen? heb hem besteld op 22 sep bij mij staat die nog steeds op controleren 

Hallo,

Ik zie eigenlijk weinig mensen die een iPhone 15 Pro Max 5G 256GB White Titanium hebben besteld.

Ik ben zeer benieuwd naar de ‘snelheid’ tussen bestellen en levering t.o.v. voorspelde levering.

Nu heb ik zelf pas 15-10-23 besteld, dus ben nog maar net iets minder dan 2 weken onderweg...

Ik zou graag horen.

Alvast een goed lang weekend, we hebben allemaal toch net een uurtje extra (dus moeten ook nog een uur langer wachten 😉)

Reageer