Skip to main content

Het is zo ver, Apple heeft de iPhone 15 onthuld. Vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur pre-order je de iPhone 15 bij KPN. Ben je benieuwd naar de specificaties en/of levertijden van de nieuwe iPhone? Je leest het in dit topic.

Specificaties iPhone 15 (Pro)

Een nieuwe iPhone betekent nieuwe specificaties. Dit jaar zijn er weer veel nieuwe ontwikkelingen voor de iPhone. De nieuwe iPhone 15 toestellen hebben sinds dit jaar een nieuwe aansluiting, namelijk USB-C. 

Bij de iPhone Pro (Max) maakt 'mute-knop' aan de zijkant plaats voor de actieknop. Deze actieknop is vrij in te stellen voor verschillende apps met allerlei functies zoals het openen of activeren van je zaklamp, stiltemodus, dictafoon of camera.

Benieuwd naar de details van alle modellen uit de iPhone 15-serie? Gebruik ons handige overzicht hieronder en kies welke iPhone het beste bij jou past.

iPhone 15 iPhone 15 Plus iPhone 15 Pro iPhone 15 Pro Max
Camera (achterzijde) Wide en ultra-wide Wide en ultra-wide Wide, ultra-wide en telephoto Wide, ultra-wide en telephoto (periscope lens)
Camera (megapixels) 48MP 48MP 48MP 48MP
Display 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR
Kleuren Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, zilver, blauw, grijs Zwart, zilver, blauw, grijs
Batterij 3877 mAh 4912 mAh 3650 mAh 4852 mAh
Processor A16 Bionic (4nm) A16 Bionic (4nm) A17 Pro-chip (3nm) A17 Pro-chip (3nm)
Opslagruimte 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 256GB, 512GB, 1TB
Geheugen 6GB 6GB 8GB 8GB
Poort USB-C port USB-C port USB-C port USB-C port

Apple iOS 17

Apple heeft ook een nieuwe versie van hun besturingssysteem aangekondigd. Je leest hier alles over Apple iOS 17.

Levertijd iPhone 15 (Pro) bij KPN

De nieuwste iPhone is vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur te pre-orderen bij KPN. De normale verkoop begint op vrijdag 22 september om 08:00 uur.

De eerste uitlevering van de iPhones begint op 22 september, tegelijk met de normale verkoop. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling

Uitlevering in partijen

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 15 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert zijn toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 15 te leveren. Als de levering vertraging op loopt, krijg je van ons apart bericht hierover. Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

Apple Watch Series 9

Naast de nieuwe iPhone heeft Apple ook de Apple Watch Series 9 en Apple Watch Ultra 2 gelanceerd. Je bekijkt de Apple Watch bij KPN hier.

Wil je nog meer kijken en vergelijken, check dan zeker onze vergelijkingspagina's:

iPhone 15 vs iPhone 14
iPhone 15 vs iPhone 15 Pro

Veelgestelde vragen

Wanneer komt de iPhone 15 uit?

De release datum van de nieuwe iPhone 15 is vrijdag 22 september 2023.

Wat kost een iPhone 15?

Voor de beste prijzen bestel je de iPhone 15 bij KPN. Stel jouw abonnement zelf samen en ga voor jouw ideale iPhone met abonnement. Bij het bestellen vind je ook de prijs van jouw gekozen iPhone 15.  

Waar kan ik de iPhone 15 bestellen?

De iPhone 15 is vanaf vrijdag 22 september gemakkelijk te bestellen via onze shop. Wil je de iPhone 15 als een van de eerste in huis hebben? Pre-order de nieuwe iPhone 15 vanaf vrijdag 15 september 14:00 via onze shop.

Kan ik met de iPhone 15 gebruikmaken van 5G?

Ja, je kan met de iPhone 15 5G gebruik maken van het krachtige 5G-netwerk van KPN.   

Welke simkaart kan ik gebruiken voor mijn iPhone 15?

Bij de iPhone 15  kan je een dualsim gebruiken met twee actieve e-sim's of een nanosimkaart en een e-sim.  

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je deze hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema. Omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd, is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan natuurlijk wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via 0800 0402.

Let op: je bestelling komt hiermee wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

Is de iPhone 15 waterdicht?

De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max hebben een IP68-classificering volgens IEC-standaard 60529. Dit houdt in dat ze spat-, water- en stofbestendig zijn tot 30 minuten en 6 meter diep. Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat dit minder kan worden door slijtage door gebruik.   

* De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max zijn spat-, water- en stofbestendig en getest onder gecontroleerde omstandigheden.   

Kan ik de iPhone 15 ook zakelijk bestellen?

Natuurlijk kan je de iPhone 15-serie ook bij KPN zakelijk bestellen. Kijk voor de mogelijkheden in onze  zakelijke shop. 

Apple heeft de Apple Watch Series 9 aangekondigd, gaat KPN deze ook verkopen?

Verberg inhoud

Ja! Hier vind je de beschikbare Apple Watches

Ik wil graag meer info van mijn bestelling heb hem op 25-09 besteld en nu wacht al 5 weken en nog steeds staat het op controleren!! Kan iemand zeggen wat ik moet doen graag wil ik in contact komen ! 

Morgen wordt mijn telefoon als het goed is geleverd, wanneer kan ik dan een email verwachten met de esim? Of hoe/waar kan ik die dan installeren? In mijn aanvraag voor nummerbehoud stond dat ik direct een email zou krijgen bij een esim maar die heb ik nooit gehad.

Alle info over e-sim vind je hier, @Nugget123, kijk onder het kopje ‘Hoe activeer ik e-sim’

Ik wil graag meer info van mijn bestelling heb hem op 25-09 besteld en nu wacht al 5 weken en nog steeds staat het op controleren!! Kan iemand zeggen wat ik moet doen graag wil ik in contact komen ! 

Je kunt niets doen, @Minee, behalve afwachten. Zodra jouw toestel binnen is en klaar ligt voor verzending krijg je direct bericht en zal de status veranderen.

De service van KPN is echt om door een ringetje te halen hoor… Wacht zelf ook al nu 5 weken op mij pro max…
Al een aantal keren contact gehad met de helpdesk van KPN. Dit kunnen/willen ook niets zeggen. 
Op de vraag hoe het komt met mijn inruilvergoeding, die binnenkort ook afloopt, verwijzen ze je eerst door naar de partij die zij inhuren. Na lang aandringen hebben ze dan toch een mail gestuurd (al weer twee weken geleden)...raad eens...niets gehoord.

Volgende week ben ik 3 weken in het buitenland, dus kan ik de nieuwe niet in ontvangst nemen...ook daar hebben ze geen boodschap aan. 

Geloof dat ik de koop maar ga annuleren, als ze daar tenminste aan meewerken, en naar Amsterdam rijd waar ik in de Apple store zo de nieuwe kan afhalen...hoe zo geen voorraad.

al met al zeer frustrerend en helemaal als je naar levertijden kijkt...waar ze die vandaan halen mag Joost weten...

Op 26/09/23 een iPhone 15 pro zwart besteld. Toen werd er 3 weken opgegeven als levertijd. Morgen zijn we 5 weken verder. Buiten updates dat jullie zijn vertraagd heb ik niks ontvangen (elke dinsdag om 17h39 krijg ik een mail met dat ik geduld moet hebben).

Zojuist gebeld met de klantenservice en ik heb te horen gekregen dat ik nog 4 a 5 weken moet wachten. Dat wordt dus 2 maanden wachten voor een toestel! Vind ik onacceptabel. Als je hem nu wil bestellen heb je dezelfde wachttijd. Er klopt iets niet. Of er wordt totaal geen rekening gehouden met klanten die al een poosje op hun bestelling wachten. Of de klanten die nu een 15 willen bestellen gaan ook 2 maanden wachten omdat eerst de klanten die al eerder hebben besteld hun telefoon ontvangen. Vind ik al de zoveelste slechte service van KPN en ik denk persoonlijk aan om nooit meer een product bij jullie te kopen. Er wordt nooit oplossingsgericht gedacht. 

Destijds had ik ook moeite om mijn telefoon te bestellen (destijds geen klacht ingediend waar ik nu spijt van heb). Toen werd ik van het kastje naar de muur gestuurd door de medewerkers. Uiteindelijk een topmeid aan de lijn gehad die binnen 30 minuten mijn probleem had opgelost.

Nou wil ik weten waarom het zo lang duurt om een telefoon te bezorgen en waarom er zo weinig informatie beschikbaar is. Als ik het goed heb is KPN de grootste telecom bedrijf van Nederland, toch? 

Ik stapte 2 jaar geleden over van Vodafone omdat ik bij KPN onbeperkt kan bellen binnen de EU, maar voor derest hebben jullie vind ik de service ver beneden pijl. Verneem graag.

edit : heb het hier over de iPhone 15 pro 128gb black titanium ik sta nog steeds op ‘stap 1’. Morgen ben ik 5 weken verder.

Week 5 van het ‘afwachten’ zit er nu ook op. Weten jullie nog steeds niet wanneer jullie klanten hun bestelling kunnen ontvangen? Ik moet sowieso nog minimaal een week wachten omdat ik nog altijd op stap 1 sta. Dan ben ik, in het beste geval, 6 weken verder. Ik heb hier ook nog steeds geen reactie op ontvangen.

ik vind het niet chique om beloftes te doen aan de klant mbt levertijd en vervolgens de klant misleiden met onjuiste informatie en weken extra te laten wachten. De ene zegt je moet wachten, de andere zegt het duurt nog 4/5 weken (dus in mijn geval 9 weken wachten!). Heb vandaag weer een mail binnen gekregen met dat ik geduld moet hebben, maar die is eerlijk gezegd nu wel op aan het raken. Ik wil weten waar ik aan toe ben ipv dat ik steeds aan het lijntje gehouden wordt. Heb net een kijke genomen op de apple site en die verteld dat, als ik dezelfde toestel bestel, ik hem tussen 10 en 15/11 kan verwachten. Dus max. 2 weken. En bij KPN wacht ik al 5 weken op een bestelling. En ik hoor niks anders dan ; meneer ik weet het niet. Het is afwachten’.

mogelijk om hier een oplossing voor te vinden?

Gaat hier om een iPhone 15 pro 128 gb black titanium.

alvast enorm bedankt voor de terugkoppeling.

@KA61 Ik begrijp je frustratie en de wens om duidelijkheid te hebben en ik begrijp ook dat je dan een afweging moet maken. Ik kan helaas niet aangeven wanneer je het toestel gaat ontvangen. We blijven afhankelijk van de voorraden die vanuit Apple beschikbaar worden gesteld en je ontvangt bericht zodra het toestel voorradig is.

Voor diegene die een iPhone 15 pro BT 256 GB besteld hebben. De mijne is zojuist geleverd. Heb deze besteld op 29-09-2023 in de ochtend. Heeft anderhalve week langer geduurd dan was aangegeven. 

Ik heb mijn iPhone 15 pro Max binnen gekregen 

succes allemaal met het wachten 

Wat fijn hoeveel weken heft het geduurd?

Ik wacht al 5 weken nogsteeds niks 

Voor diegene die een iPhone 15 pro BT 256 GB besteld hebben. De mijne is zojuist geleverd. Heb deze besteld op 29-09-2023 in de ochtend. Heeft anderhalve week langer geduurd dan was aangegeven. 

Jij boft. Heb 26/9 dezelfde toestel besteld maar dan de 128 gb. Nog altijd op stap 1..

Ik heb hem op 22e besteld september 

22-9 de pro max nt 256 besteld, vandaag ontvangen!

Op 4-10 heb ik de iPhone 15 Pro Max BT besteld en sinds mijn bestelling dit forum nauwlettend in de gaten gehouden. Aan de hand van de berichten hier had ik verwacht mijn telefoon ergens volgende week te mogen ontvangen. Rond 17:30 vandaag ontving ik de welbekende e-mail met de mededeling dat mijn toestel niet op voorraad is. Tot mijn stomme verbazing krijg ik om 21:30 het bericht dat mijn bestelling is verzonden en zou ik volgens de track&trace mijn telefoon morgen in ontvangst mogen nemen. 

Geen idee hoe dit mogelijk is maar voor de mensen die nog wachten, have faith  🙏🏽.

Ik heb mijne op 03-10-2023 besteld  ik wacht al 5 weken op nogsteeds niks .

Ik heb 15 oktober pas besteld, ik dacht een beetje achter de drukte aan te zijn en gelijk aan 2 jaren geleden toen ik mijn 13 Pro Max bestelde, de 15 Pro Max WT na ongeveer 3 weken wel in huis te hebben… Ik ben bang dat ik mijn 13 Pro Max iets te snel heb verkocht… 😬

Ik heb 15 oktober pas besteld, ik dacht een beetje achter de drukte aan te zijn en gelijk aan 2 jaren geleden toen ik mijn 13 Pro Max bestelde, de 15 Pro Max WT na ongeveer 3 weken wel in huis te hebben… Ik ben bang dat ik mijn 13 Pro Max iets te snel heb verkocht… 😬

Ik heb op 03-10-2023 bestelt, Ik heb gisteren & net gebeld met KPN ik moet nog 2 weken extra wachten voor mijn mobiel iphone 15 Pro Max. Totaal bijna 7weken wacht 

Ik heb op 03-10-2023 bestelt, Ik heb gisteren & net gebeld met KPN ik moet nog 2 weken extra wachten voor mijn mobiel iphone 15 Pro Max. Totaal bijna 7weken wacht 

Dus, KPN kan wel aangeven dat je nog 2 weken moet wachten… Fijn voor jou om in ieder geval wat zekerheid te hebben, maar wel vervelend dat er toch onduidelijkheid blijft voor ons afwachtenden 😶

Ik heb mijn iPhone 15 pro Max NT 256gb op 25-09-2023 (in de ochtend) besteld.  Er staat nogsteeds geen voorraad! Maar als ik een kieuwen op KPN wil bestellen staat er wachttijd 2-3 weken! Dat is toch raar! 

Ik heb mijn iPhone 15 pro Max NT 256gb op 25-09-2023 (in de ochtend) besteld.  Er staat nogsteeds geen voorraad! Maar als ik een kieuwen op KPN wil bestellen staat er wachttijd 2-3 weken! Dat is toch raar! 

Wat ik begrepen heb, is dat de aangegeven levertijd die je vermeld zag op moment van bestellen, de tijd is waar je rekening mee moet houden.

In mijn geval stond er op 15 oktober 4 - 5 weken, dat zou dan tussen 19 en 26 november voor mij worden.

Nu wordt aangegeven bij de Pro Max WT 256GB 2 tot 3 weken vanaf nu, wat zo tussen 16 en 23 november zou vallen. Dan zou je denken dat KPN verwacht sneller meer op voorraad te krijgen of dat er de laatste weken niet veel meer is besteld…

KPN geeft verder aan, ook hier op het forum, dat op volgorde van bestelling zal worden uitgeleverd, wat voor mij dus zou betekenen, dat ik mij bestelling sneller verwacht dan eerst. Dit omdat de levertijd voor bestellingen van vandaag sneller (eerder in de tijd) geleverd kunnen worden dan de verwachting die op het moment dat ik besteld heb, stond aangegeven.

Ik heb goede hoop dat men op korte termijn meer voorraad gaat krijgen en dan ook zsm zal uitleveren… 

(hoop ik natuurlijk ook, zit tijdelijk met een hele oude XS te prutsen 😜)

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt voor bezorging. 

Ik ook hopelijk krijg ik hem zondag binnen

Ik ook hopelijk krijg ik hem zondag binnen

Het lijkt een beetje los te komen? Ik hoop van wel.. 🫣

Gebeld met kpn ze verwachten volgende week dat ik mijne binnen heb! iPhone 15 pro Max 256gb naturel. Er zijn namelijk nog 330 besteld en ze hadden van de week maar 28 binnen gekregen dus nu 302. 

wacht nu 4 week besteld op 6 oktober 

Gebeld met kpn ze verwachten volgende week dat ik mijne binnen heb! iPhone 15 pro Max 256gb naturel. Er zijn namelijk nog 330 besteld en ze hadden van de week maar 28 binnen gekregen dus nu 302. 

heb op 03-10-2023 mijn bestelling geplaats, en gisteren nog gebeld met kpn ze zeggen dat ik nog ongeveer 2 weken moet wachten 

heb op 03-10-2023 mijn bestelling geplaats, en gisteren nog gebeld met kpn ze zeggen dat ik nog ongeveer 2 weken moet wachten 

En welke had je besteld?

Reageer