Skip to main content

Het is zo ver, Apple heeft de iPhone 15 onthuld. Vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur pre-order je de iPhone 15 bij KPN. Ben je benieuwd naar de specificaties en/of levertijden van de nieuwe iPhone? Je leest het in dit topic.

Specificaties iPhone 15 (Pro)

Een nieuwe iPhone betekent nieuwe specificaties. Dit jaar zijn er weer veel nieuwe ontwikkelingen voor de iPhone. De nieuwe iPhone 15 toestellen hebben sinds dit jaar een nieuwe aansluiting, namelijk USB-C. 

Bij de iPhone Pro (Max) maakt 'mute-knop' aan de zijkant plaats voor de actieknop. Deze actieknop is vrij in te stellen voor verschillende apps met allerlei functies zoals het openen of activeren van je zaklamp, stiltemodus, dictafoon of camera.

Benieuwd naar de details van alle modellen uit de iPhone 15-serie? Gebruik ons handige overzicht hieronder en kies welke iPhone het beste bij jou past.

iPhone 15 iPhone 15 Plus iPhone 15 Pro iPhone 15 Pro Max
Camera (achterzijde) Wide en ultra-wide Wide en ultra-wide Wide, ultra-wide en telephoto Wide, ultra-wide en telephoto (periscope lens)
Camera (megapixels) 48MP 48MP 48MP 48MP
Display 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR
Kleuren Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, zilver, blauw, grijs Zwart, zilver, blauw, grijs
Batterij 3877 mAh 4912 mAh 3650 mAh 4852 mAh
Processor A16 Bionic (4nm) A16 Bionic (4nm) A17 Pro-chip (3nm) A17 Pro-chip (3nm)
Opslagruimte 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 256GB, 512GB, 1TB
Geheugen 6GB 6GB 8GB 8GB
Poort USB-C port USB-C port USB-C port USB-C port

Apple iOS 17

Apple heeft ook een nieuwe versie van hun besturingssysteem aangekondigd. Je leest hier alles over Apple iOS 17.

Levertijd iPhone 15 (Pro) bij KPN

De nieuwste iPhone is vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur te pre-orderen bij KPN. De normale verkoop begint op vrijdag 22 september om 08:00 uur.

De eerste uitlevering van de iPhones begint op 22 september, tegelijk met de normale verkoop. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling

Uitlevering in partijen

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 15 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert zijn toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 15 te leveren. Als de levering vertraging op loopt, krijg je van ons apart bericht hierover. Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

Apple Watch Series 9

Naast de nieuwe iPhone heeft Apple ook de Apple Watch Series 9 en Apple Watch Ultra 2 gelanceerd. Je bekijkt de Apple Watch bij KPN hier.

Wil je nog meer kijken en vergelijken, check dan zeker onze vergelijkingspagina's:

iPhone 15 vs iPhone 14
iPhone 15 vs iPhone 15 Pro

Veelgestelde vragen

Wanneer komt de iPhone 15 uit?

De release datum van de nieuwe iPhone 15 is vrijdag 22 september 2023.

Wat kost een iPhone 15?

Voor de beste prijzen bestel je de iPhone 15 bij KPN. Stel jouw abonnement zelf samen en ga voor jouw ideale iPhone met abonnement. Bij het bestellen vind je ook de prijs van jouw gekozen iPhone 15.  

Waar kan ik de iPhone 15 bestellen?

De iPhone 15 is vanaf vrijdag 22 september gemakkelijk te bestellen via onze shop. Wil je de iPhone 15 als een van de eerste in huis hebben? Pre-order de nieuwe iPhone 15 vanaf vrijdag 15 september 14:00 via onze shop.

Kan ik met de iPhone 15 gebruikmaken van 5G?

Ja, je kan met de iPhone 15 5G gebruik maken van het krachtige 5G-netwerk van KPN.   

Welke simkaart kan ik gebruiken voor mijn iPhone 15?

Bij de iPhone 15  kan je een dualsim gebruiken met twee actieve e-sim's of een nanosimkaart en een e-sim.  

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je deze hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema. Omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd, is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan natuurlijk wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via 0800 0402.

Let op: je bestelling komt hiermee wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

Is de iPhone 15 waterdicht?

De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max hebben een IP68-classificering volgens IEC-standaard 60529. Dit houdt in dat ze spat-, water- en stofbestendig zijn tot 30 minuten en 6 meter diep. Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat dit minder kan worden door slijtage door gebruik.   

* De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max zijn spat-, water- en stofbestendig en getest onder gecontroleerde omstandigheden.   

Kan ik de iPhone 15 ook zakelijk bestellen?

Natuurlijk kan je de iPhone 15-serie ook bij KPN zakelijk bestellen. Kijk voor de mogelijkheden in onze  zakelijke shop. 

Apple heeft de Apple Watch Series 9 aangekondigd, gaat KPN deze ook verkopen?

Verberg inhoud

Ja! Hier vind je de beschikbare Apple Watches

@Luciano Hoppenbrouwers nee, deze toestellen worden niet in de winkel verkocht

Ik vind het behoorlijk bijzonder en frustrerend dat ik twee exact dezelfde iPhones heb besteld afgelopen vrijdag op verschillende tijdstippen en dat de laatste order al op stap 3 staat en de eerste order niet verder komt dan stap 1: controleren.

Ik ontving een e-mail dat de iPhone gereserveerd is, maar dat zegt blijkbaar niet zoveel. Ik kan mij voorstellen dat het een lastige opgave blijkt om alle iPhones te koppelen aan orders, maar uitleveren op volgorde van binnenkomst lijkt me niet meer dan logisch en eerlijk.

Kortom: later bestellen en alsnog eerder geleverd krijgen is dus mogelijk en dat is niet iets wat ik netjes vind vanuit KPN.

Blijf kijken, hij is van stap 1 naar “ Uw nieuwe Apple iPhone 15 Pro 5G 256GB, Black Titanium is verzonden en wordt binnen 3 werkdagen door PostNL bij u thuisbezorgd.” 

Wel apart bij stap 2 Verwerking staat bovenstaande, bij stap 3 ook een vinkje maar daar:

Activeren

Uw gegevens zijn goedgekeurd en de Apple iPhone 15 Pro 5G 256GB, Black Titanium is op voorraad. Wij maken uw bestelling klaar voor verzending.

Duimen dat dit klopt...

Blijf kijken, hij is van stap 1 naar “ Uw nieuwe Apple iPhone 15 Pro 5G 256GB, Black Titanium is verzonden en wordt binnen 3 werkdagen door PostNL bij u thuisbezorgd.” 

Wel apart bij stap 2 Verwerking staat bovenstaande, bij stap 3 ook een vinkje maar daar:

Activeren

Uw gegevens zijn goedgekeurd en de Apple iPhone 15 Pro 5G 256GB, Black Titanium is op voorraad. Wij maken uw bestelling klaar voor verzending.

Duimen dat dit klopt...

Kom op zeg, ik heb om 14:01 uur besteld en 14:03 uur mijn bevestiging ontvangen. Het bestaat niet dat latere orders de iPhone wel geleverd krijgen. Ik vind het vrij irritant als ze niet volgorde van binnenkomst hanteren en er geen medewerker is die wat verder kan kijken wat er fout gaat.

Activeren

Duimen dat dit klopt...

Kom op zeg, ik heb om 14:01 uur besteld en 14:03 uur mijn bevestiging ontvangen. Het bestaat niet dat latere orders de iPhone wel geleverd krijgen. Ik vind het vrij irritant als ze niet volgorde van binnenkomst hanteren en er geen medewerker is die wat verder kan kijken wat er fout gaat.

Ik kan niks meer zeggen dan dat ik het hier mee eens ben, niet netjes vanuit KPN. Vooral dat het niet vooraf duidelijk gemeld wordt naar de klant. Iets met een banner, “Als je een pre-order besteld is het mogelijk dat die mogelijk niet 22 september geleverd word.”. Nee, dat is slecht voor de verkoop dus we plaatsen maar gewoon “vanaf 22 september”. Beetje goedkope verkoop truc als je het mij vraagt.

Activeren

Duimen dat dit klopt...

Ik kan niks meer zeggen dan dat ik het hier mee eens ben, niet netjes vanuit KPN. Vooral dat het niet vooraf duidelijk gemeld wordt naar de klant. Iets met een banner, “Als je een pre-order besteld is het mogelijk dat die mogelijk niet 22 september geleverd word.”. Nee, dat is slecht voor de verkoop dus we plaatsen maar gewoon “vanaf 22 september”. Beetje goedkope verkoop truc als je het mij vraagt.

Nou, het zijn twee verschillende kwesties: vanaf 22 september is op zich logisch. Het kan zomaar zijn dat er een type over is en je wel snel geleverd krijgt.

Maar als ik om 14:01 uur bestel en allerlei bevestigingen ontvang, bovendien krijgt mijn man die later hetzelfde type toestel besteld wel groen licht richting verwerking, verwacht ik gewoon levering vrijdag. Vorig jaar ging het exact hetzelfde, maar werd er wel uiteindelijk op launch geleverd.

Als je dan de klantenservice belt krijg je te horen dat NIEMAND vrijdag iets geleverd krijgt, want teveel bestellingen en ze kunnen het niet aan. Wat is dat voor communicatie? Ben echt wel tevreden over KPN, maar niet wat dit betreft.

(ik heb ook op vrijdagmiddag besteld overigens, alleen niet gelijk om 14.00, om 15.31 heb ik de bevestigingsmail van m’n bestelling ontvangen)

Mag hopen dat dit een niet juiste uitspraak is van die medewerker.

HAHAHA, ben niet magisch, maar enige verschil is misschien dat ik verleng, en dus niet mijn toestel krijg wanneer het in gaat…. Inmiddels staat die op stap 2 en eenvinkje bij stap 3, en dat PostNL nu aanzet zou zijn. Plus mijn aankoop bon is nu gevuld met een IMEI.

:') ik heb ook verlengd, wel van sim only naar een abonnement met toestel maar er is nog niks betaald/afgeschreven. ik sta ondertussen wel op stap twee maar helaas nog geen IMEI… ik heb een pro max in het zwart besteld. 

:') ik heb ook verlengd, wel van sim only naar een abonnement met toestel maar er is nog niks betaald/afgeschreven. ik sta ondertussen wel op stap twee maar helaas nog geen IMEI… ik heb een pro max in het zwart besteld. 

Leuk, zelfde als wat ik gedaan heb. van sim-only naar abbo met toestel.

Inmiddels door naar Stap 2: Verwerking. Hopelijk komt er nu schot in de zaak en gaat ‘ie vandaag nog naar Stap 3 met IMEI-nummer op de factuur. 

Hi allemaal! Ik heb even wat quotes weggehaald. Het was erg slecht voor het overzicht. Als je wilt quoten, pak dan alleen het bericht waar je op reageert. Dan houden we het overzichtelijk terwijl de discussie gewoon door kan gaan. 🙂

Hier al even stap 2 sinds gisteren. Helaas nog geen IMEI of 3e stap bereikt. Sterkte allemaal. 😥

Hi allemaal! Ik heb even wat quotes weggehaald. Het was erg slecht voor het overzicht. Als je wilt quoten, pak dan alleen het bericht waar je op reageert. Dan houden we het overzichtelijk terwijl de discussie gewoon door kan gaan. 🙂

Misschien i.p.v. quotes weghalen de berichten inhoudelijk lezen en hierop reageren? Niet lullig bedoeld maar KPN communiceert verschillende dingen. Zoals hierboven iemand zei dat vrijdag niks geleverd gaat worden? Misschien hierop reageren? Klopt dit? Is dit waar?

Misschien i.p.v. quotes weghalen de berichten inhoudelijk lezen en hierop reageren? Niet lullig bedoeld maar KPN communiceert verschillende dingen. Zoals hierboven iemand zei dat vrijdag niks geleverd gaat worden? Misschien hierop reageren? Klopt dit? Is dit waar?

Kan ook beide. Nee, dat is zeker niet waar. Vanaf vrijdag worden toestellen uitgeleverd die tijdens de voorverkoop zijn besteld.

Dus geen idee wat er tijdens dat gesprek is voorgevallen of besproken, maar dat klopt gewoonweg niet.

Kan ook beide. Nee, dat is zeker niet waar. Vanaf vrijdag worden toestellen uitgeleverd die tijdens de voorverkoop zijn besteld.

Dus geen idee wat er tijdens dat gesprek is voorgevallen of besproken, maar dat klopt gewoonweg niet.

Helemaal goed, bedankt voor de duidelijkheid!

Is er een verklaring waarom latere bestellingen verder zijn als eerdere? Buitenom dat de kleur/model/capaciteit een verschil uitmaken? Ik lees namelijk verschillende dingen over mensen die exact het zelfde type toestel besteld hebben waar dit dus het geval is..

Is er een verklaring waarom latere bestellingen verder zijn als eerdere? Buitenom dat de kleur/model/capaciteit een verschil uitmaken? Ik lees namelijk verschillende dingen over mensen die exact het zelfde type toestel besteld hebben waar dit dus het geval is..

Ik zal eerlijk zijn. Nee, die heb ik niet. In de basis moet het echt zo zijn dat wie eerder bestelt, heeft 'm eerder in huis. Wat ik wel weet is dat er elk jaar met de “iPhone-gekte” (ik heb 'm zelf ook besteld) heel veel klanten op verschillende manieren in korte tijd bestellingen/verlengingen doen. Hoe dat allemaal precies door de verschillende systemen wordt verwerkt weet ik ook niet.

Ik kan me voorstellen (is dus een kleine aanname) dat er kleine verschillen kunnen zitten in de verwerking via de verschillende manieren van bestellen in zeer korte tijd. Maar als iemand een dag of 2 later exact hetzelfde toestel bestelt (en verder geen bijzonderheden), maar 'm eerder krijgt, kan ik niet verklaren.

Ik hoop dat al jullie statussen “op groen” gaan en dat je 'm z.s.m. ontvangt. Maar op dit moment is het afwachten.

@Wes89 Wanneer had u besteld?

@Soof.vh vrijdag besteld icm nieuw zakelijk abbo

Hoi,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe telefoon besteld bij jullie. Het gaat om een Iphone 15 Pro Max die vanaf vrijdag mogelijk leverbaar is.

in mijn bestelling staat dat de telefoon binnen 3 werkdagen al wordt geleverd. Nu is mijn vraag wanneer het precieze moment wordt vermeld? Ik werk namelijk niet thuis, dus ben niet standaard aanwezig. Wat als ik niet thuis ben? Mag een gezinslid de telefoon aannemen (het gaat namelijk om een verlenging van een bestaand abonnement)? Gaat de telefoon naar een afhaalpunt? 

Eerdere forumberichten geven geen concreet antwoord, omdat de antwoorden nogal verschillen. Vandaar mijn vraagstelling. 

Hoi,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe telefoon besteld bij jullie. Het gaat om een Iphone 15 Pro Max die vanaf vrijdag mogelijk leverbaar is.

…….

Hoi Danny, het concrete aflevermoment krijg je nog per mail bevestigd. Bij een verlenging van een bestaand abonnement gelden dan de volgende voorwaarden:

• PostNL levert de bestelling op het adres van de contractant dat bekend is op het moment van bestellen. Een ander afleveradres is niet mogelijk.
  • Iedereen op het afleveradres mag het toestel aannemen.
  • PostNL doet 1 afleverpoging.
  • Als je niet thuis bent, dan is het toestel 7 dagen lang op te halen bij een PostNL-punt. De contractant moet zich legitimeren.

in mijn bestelling staat dat de telefoon binnen 3 werkdagen al wordt geleverd. 

Kan je hier eens een screenshot van plaatsen?

Reageer