Skip to main content
F.A.Q.

iPhone 15 bij KPN, levertijden en specificaties

• 15 september 2023
  • 914 reacties
  • 59299 keer bekeken
iPhone 15 bij KPN, levertijden en specificaties
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

914 reacties

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 22 september 2023

er waren in het voorjaar al geruchten rondom mogelijke tekorten van de iphone (vooral de Pro max) ivm grote vraag. ik denk dat er dus een beperkte eerste oplage was die is verdeeld over providers en winkels (als mediamarkt). 

hoewel kpn hier niks aan kan doen en dit probleem bij alle providers hetzelfde is, lijkt het me wel logisch dat er in ieder geval een update naar de pre-orders wordt gestuurd dat het waarschijnlijk nog even kan duren. (dit verwacht ik vandaag nog wel)

voor de mensen zoals ik die helaas niet vandaag hun telefoon krijgen wordt het dus nog even wachten. op twitter werd vermeld dat de ze november verwachten (pro max), dit is de levertijd voor mensen die nu bestellen. er komt (90% zeker) in oktober een 2e batch. deze zal in eerste instantie gereserveerd zijn voor de resterende pre-orders. ligt aan de hoeveelheid van die batch of er dan ook nog telefoons in de vrije verkoop gaan. 

• 36 reacties
  • 22 september 2023

Haal hem op in Duitsland, daar is ie 100 EUR duurder. En in Amsterdam was er vanmorgen ook voorraad om morgen op te halen. Mijn abonnement bij KPN verleng ik ieder jaar wel met een aanbieding die me dat verschil ook (minimaal) oplevert. Uiteindelijk maakt het dus niet heel veel uit. (Toestellen worden toch niet los verkocht?)

Aan de andere kant, principes kosten geld. Ik heb niet het gevoel dat ik een weloverwogen keuze heb kunnen maken met de info die ik vanuit KPN heb gekregen vorige week. Dat was me anders die 100 ook wel waard geweest.

• Topper
  • 21 reacties
  • 22 september 2023

Ik zie nu niks anders gebeuren dan met de introductie van de 13 en de 14, en ik had m’n bevestigingmails er nog eens op nageslagen er staat nergens dat ze garanteren dat je hem vandaag al hebt, alleen dat je als een vd eersten aan de beurt bent. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 22 september 2023

Mijn bestel iPhone 15 pro Max staat nog steeds op status “controleren”… netjes gepre-ordered. Maar op de website van kpn staat bij het toestel. Op voorraad Voor 21:00 besteld morgen in huis.. 

leg dit even uit kpn… 

Mitchell_KL
Topper
  • Topper
  • 16 reacties
  • 22 september 2023
Timmeh1981 schreef:

Mijn bestel iPhone 15 pro Max staat nog steeds op status “controleren”… netjes gepre-ordered. Maar op de website van kpn staat bij het toestel. Op voorraad Voor 21:00 besteld morgen in huis.. 

leg dit even uit kpn… 

Dit kan toch niet

D.N.
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 53 reacties
  • 22 september 2023
Timmeh1981 schreef:

leg dit even uit kpn… 

Zo dan. Mijn Iphone 15 PM Naturel 256GB staat sinds vorige week vrijdag ook op status 1 controleren. Dit terwijl ik mijnes besteld had om 14:05 en als je inderdaad naar de webshop gaat, staat er voor 21:00 besteld morgen in huis.

Zoooo heb even een WTF moment hierbij. KPN leg inderdaad dit eens uit.

• Topper
  • 30 reacties
  • 22 september 2023

Ik zeg het toch heren, KPN heeft hun zaakjes niet op orde. Gok zomaar dat je nadat je je geld kwijt bent te horen krijgt: niet leverbaar. Alles om die verkopen te maximaliseren en de klant mag stikken. Mij zijn ze kwijt na lange tijd trouwe klant geweest te zijn ondanks hun duurdere prijs t.o.v. concurrenten.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15377 reacties
  • 22 september 2023

Goedemorgen allen, het is natuurlijk ontzettend jammer dat jullie zo lang op je nieuwe toestel moeten wachten. 
Alle bestellingen worden op volgorde van binnenkomst geleverd maar helaas kan het soms gebeuren dat dit niet helemaal op gaat.
Het kan soms bij de een langer duren voordat een bestelling of preorder verwerkt is dan bij de ander.

Wij hebben daar verder geen zicht of invloed op.

Zodra jouw toestel onderweg is krijg je daar bericht over.

@Timmeh1981 het lijkt me niet dat dit klopt, ik geef m door.

• Helper
  • 42 reacties
  • 22 september 2023
Timmeh1981 schreef:

leg dit even uit kpn… 

Ik mag toch hopen dat dit een fout is vanuit KPN. Anders krijg ik oprecht de vlekken in m’n nek denk ik.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 september 2023

Ik had ergens anders mijn iphone 15 PM gehaald maar ik zag dus net dat het hier op voorraad is. Ik dacht ooh ik heb geluk en ik dacht ik koop het voordat het weer snel op is! Nou zo te zien hoor ik dat het dus helemaal niet zo is. Dit is letterlijk belazering. Je zit letterlijk te liegen dan! Kan je echt problemen mee krijgen KPN.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 september 2023
Thomas schreef:

Goedemorgen allen, het is natuurlijk ontzettend jammer dat jullie zo lang op je nieuwe toestel moeten wachten. 
Alle bestellingen worden op volgorde van binnenkomst geleverd maar helaas kan het soms gebeuren dat dit niet helemaal op gaat.
Het kan soms bij de een langer duren voordat een bestelling of preorder verwerkt is dan bij de ander.

Wij hebben daar verder geen zicht of invloed op.

Zodra jouw toestel onderweg is krijg je daar bericht over.

@Timmeh1981 het lijkt me niet dat dit klopt, ik geef m door.

En wat moet ik nu doen dan? Het zou fijn zijn want als er beloofd wordt dat het op voorraad is en dan is dat dus niet zo? Moet ik eventjes klantenservice bellen?

• Topper
  • 12 reacties
  • 22 september 2023
Timmeh1981 schreef:

leg dit even uit kpn… 

Dit zag ik ook staan net inderdaad, heel vreemd, heb de iPhone 15 Pro Max Natural Titanium 256GB besteld en ga er dan ook vanuit dat ik hem morgen in huis heb aangezien er dus blijkbaar gewoon voorraad is. @KPN Webcare Leg dit eens uit………..

• Topper
  • 24 reacties
  • 22 september 2023

Is het dan nu gewoon handig om nog een keer te bestellen en mn pre-order te annuleren??? Lekker bezig kpn

• Topper
  • 12 reacties
  • 22 september 2023
game9781 schreef:

Is het dan nu gewoon handig om nog een keer te bestellen en mn pre-order te annuleren??? Lekker bezig kpn

Dan grijp je ben ik bang helemaal mis, denk dat dit gewoon misleiding is.

• Topper
  • 24 reacties
  • 22 september 2023

denk dat ik vandaag dan nog maar even geduld moet hebben

Mitchell_KL
Topper
  • Topper
  • 16 reacties
  • 22 september 2023

Contact gehad met KPN, de informatie op de site klopt zeer zeker niet. De telefoon is niet op voorraad. Als voorbeeld kreeg ik te horen: 1050 Black Titanium op voorraad voor Pre-order en meer dan 1900 bestellingen hierop ontvangen. Ze hebben bij lange na nog niet de eerste 1050 ingepakt dus dit gaat in de loop van de week nog gebeuren, zoals ik het min of meer dus begreep kan logistiek het dus ook niet aan. Aan alle kanten kraakt en piept het bij KPN door de release van de iPhone 15. Het lijkt mij verstandig dat hier in de toekomst beter rekening mee gehouden gaat worden, want dit brengt gewoon enorm veel ontevreden klanten.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 22 september 2023

Ik heb gebeld met kpn en de meneer aan de lijn vertelde mij dat het helaas niet zo zwart wit is als het zou moeten zijn en dat het een grijs gebied betrof. Het werd een ongemakkelijke discussie waarvan ik meer het idee had dat ik er maar mee te dealen had. Het werd niet zo letterlijk gezegd maar zo kwam het bij mij over. Hij had zijn verhaal verteld en er niks anders aan kon veranderen.

ik mocht mijn verlenging annuleren en dan via de site bestellen maar dan zou je onderop de stapel van bestellingen komen.

ik gaf aan; verander dat dan op de site maar daar kon hij niks aan doen. Een beetje jammer dit want hierdoor ontstaan rare situaties.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 september 2023

Mijn Pro Natural 128GB is binnen!

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 september 2023

Baal hier dus enorm van. Ik heb vorige week zondag een pre-order geplaatst en daar was iets door een medewerker niet goed mee gegaan. Deze order is dezelfde dag weer geannuleerd en op aanraden afgelopen maandag een nieuwe pre-order geplaatst. Nu zag ik vandaag staan dat er voorraad is voor de iPhone 15 pro 256gb naturel titanium en dus een nieuwe bestelling geplaatst. Uiteindelijk contact opgenomen met de klanten service om te vragen wat wijsheid is. Op aanraden van de medewerker mijn pre-order geannuleerd en de bestelling van vandaag laten staan omdat ik begin volgende week een levering zou krijgen. Nu lees ik dus dat als je vanaf vandaag een nieuwe bestelling plaatst, je weer onderaan de lijst komt te staan voor levering.. ik baal hier enorm van KPN! 

• Topper
  • 12 reacties
  • 22 september 2023

Inmiddels staat er op de website, levertijd 4 tot 5 weken. Gelukkig heb ik mijn pre-order niet gecancelled. Hopelijk iets sneller dan voor mij als 4 tot 5 weken. Gaat overigens wel het hele pre-order voorbij dit hoor. Ik zou bij een pre-order verwachten hem sowieso te ontvangen op de release datum. Gewoon een kwestie van stock management.

• Topper
  • 24 reacties
  • 22 september 2023

Ik heb mijn iPhone dus ook besteld op de pre-order dag. KPN mag wel wat duidelijker communiceren met haar klanten. Mijn verloofde heeft een mail gehad van Odido met netjes daarin dat de pre-order vertraagd is. Wat horen wij? HE-LE-MAAL NIKS. 

• Helper
  • 42 reacties
  • 22 september 2023

Zojuist een mail gekregen dat ik hem deze week niet ontvang. 

Fingers crossed voor volgende week dan maar. 

• Topper
  • 21 reacties
  • 22 september 2023
SVDT84 schreef:

Inmiddels staat er op de website, levertijd 4 tot 5 weken. Gelukkig heb ik mijn pre-order niet gecancelled. Hopelijk iets sneller dan voor mij als 4 tot 5 weken. Gaat overigens wel het hele pre-order voorbij dit hoor. Ik zou bij een pre-order verwachten hem sowieso te ontvangen op de release datum. Gewoon een kwestie van stock management.

Stock management is ook afhankelijk van wat je ontvangt. Als dat meer is dan het aantal dat gepreordered is dan zijn er mensen die moeten wachten. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 22 september 2023

Iets meer duidelijkheid mag wel .

Een lijst een mail oid op welke plek je staat of wanneer je hem kan verwachten iig iets meer dan dit .

je kan al lang een systeem hebben waar je dit automatisch doet . 

“slecht” nieuws is altijd beter dan GEEN nieuws .

Maar wil even heel duidelijk zijn dit ligt niet aan de helpdesk of andere mensen bij kpn die niets met de communicatie lijnen of bestel processen te maken hebben ;)

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 22 september 2023
max09drtmnd schreef:

er waren in het voorjaar al geruchten rondom mogelijke tekorten van de iphone (vooral de Pro max) ivm grote vraag. ik denk dat er dus een beperkte eerste oplage was die is verdeeld over providers en winkels (als mediamarkt). 

hoewel kpn hier niks aan kan doen en dit probleem bij alle providers hetzelfde is, lijkt het me wel logisch dat er in ieder geval een update naar de pre-orders wordt gestuurd dat het waarschijnlijk nog even kan duren. (dit verwacht ik vandaag nog wel)

voor de mensen zoals ik die helaas niet vandaag hun telefoon krijgen wordt het dus nog even wachten. op twitter werd vermeld dat de ze november verwachten (pro max), dit is de levertijd voor mensen die nu bestellen. er komt (90% zeker) in oktober een 2e batch. deze zal in eerste instantie gereserveerd zijn voor de resterende pre-orders. ligt aan de hoeveelheid van die batch of er dan ook nog telefoons in de vrije verkoop gaan. 

update:

mensen met een pre-order hebben een mail ontvangen. 

voor de ‘’pechvogels’’ wordt het waarschijnlijk oktober. 

heb je niet gepre-ordered dan ben je nog wel even aan het wachten. 

hier volgorde van wat (waarschijnlijk) langste wachttijd heeft.

1. pro max naturel (titanium) langste wachttijd
  2. pro max zwart 
  3. pro max alle andere kleuren 
  4. pro naturel (titanium)
  5. pro alle andere kleuren

normale 15’s zijn op bepaalde plekken nog wel verkrijgbaar.