Skip to main content

Het is zo ver, Apple heeft de iPhone 15 onthuld. Vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur pre-order je de iPhone 15 bij KPN. Ben je benieuwd naar de specificaties en/of levertijden van de nieuwe iPhone? Je leest het in dit topic.

Specificaties iPhone 15 (Pro)

Een nieuwe iPhone betekent nieuwe specificaties. Dit jaar zijn er weer veel nieuwe ontwikkelingen voor de iPhone. De nieuwe iPhone 15 toestellen hebben sinds dit jaar een nieuwe aansluiting, namelijk USB-C. 

Bij de iPhone Pro (Max) maakt 'mute-knop' aan de zijkant plaats voor de actieknop. Deze actieknop is vrij in te stellen voor verschillende apps met allerlei functies zoals het openen of activeren van je zaklamp, stiltemodus, dictafoon of camera.

Benieuwd naar de details van alle modellen uit de iPhone 15-serie? Gebruik ons handige overzicht hieronder en kies welke iPhone het beste bij jou past.

iPhone 15 iPhone 15 Plus iPhone 15 Pro iPhone 15 Pro Max
Camera (achterzijde) Wide en ultra-wide Wide en ultra-wide Wide, ultra-wide en telephoto Wide, ultra-wide en telephoto (periscope lens)
Camera (megapixels) 48MP 48MP 48MP 48MP
Display 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR
Kleuren Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, zilver, blauw, grijs Zwart, zilver, blauw, grijs
Batterij 3877 mAh 4912 mAh 3650 mAh 4852 mAh
Processor A16 Bionic (4nm) A16 Bionic (4nm) A17 Pro-chip (3nm) A17 Pro-chip (3nm)
Opslagruimte 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 256GB, 512GB, 1TB
Geheugen 6GB 6GB 8GB 8GB
Poort USB-C port USB-C port USB-C port USB-C port

Apple iOS 17

Apple heeft ook een nieuwe versie van hun besturingssysteem aangekondigd. Je leest hier alles over Apple iOS 17.

Levertijd iPhone 15 (Pro) bij KPN

De nieuwste iPhone is vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur te pre-orderen bij KPN. De normale verkoop begint op vrijdag 22 september om 08:00 uur.

De eerste uitlevering van de iPhones begint op 22 september, tegelijk met de normale verkoop. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling

Uitlevering in partijen

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 15 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert zijn toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 15 te leveren. Als de levering vertraging op loopt, krijg je van ons apart bericht hierover. Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

Apple Watch Series 9

Naast de nieuwe iPhone heeft Apple ook de Apple Watch Series 9 en Apple Watch Ultra 2 gelanceerd. Je bekijkt de Apple Watch bij KPN hier.

Wil je nog meer kijken en vergelijken, check dan zeker onze vergelijkingspagina's:

iPhone 15 vs iPhone 14
iPhone 15 vs iPhone 15 Pro

Veelgestelde vragen

Wanneer komt de iPhone 15 uit?

De release datum van de nieuwe iPhone 15 is vrijdag 22 september 2023.

Wat kost een iPhone 15?

Voor de beste prijzen bestel je de iPhone 15 bij KPN. Stel jouw abonnement zelf samen en ga voor jouw ideale iPhone met abonnement. Bij het bestellen vind je ook de prijs van jouw gekozen iPhone 15.  

Waar kan ik de iPhone 15 bestellen?

De iPhone 15 is vanaf vrijdag 22 september gemakkelijk te bestellen via onze shop. Wil je de iPhone 15 als een van de eerste in huis hebben? Pre-order de nieuwe iPhone 15 vanaf vrijdag 15 september 14:00 via onze shop.

Kan ik met de iPhone 15 gebruikmaken van 5G?

Ja, je kan met de iPhone 15 5G gebruik maken van het krachtige 5G-netwerk van KPN.   

Welke simkaart kan ik gebruiken voor mijn iPhone 15?

Bij de iPhone 15  kan je een dualsim gebruiken met twee actieve e-sim's of een nanosimkaart en een e-sim.  

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je deze hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema. Omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd, is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan natuurlijk wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via 0800 0402.

Let op: je bestelling komt hiermee wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

Is de iPhone 15 waterdicht?

De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max hebben een IP68-classificering volgens IEC-standaard 60529. Dit houdt in dat ze spat-, water- en stofbestendig zijn tot 30 minuten en 6 meter diep. Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat dit minder kan worden door slijtage door gebruik.   

* De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max zijn spat-, water- en stofbestendig en getest onder gecontroleerde omstandigheden.   

Kan ik de iPhone 15 ook zakelijk bestellen?

Natuurlijk kan je de iPhone 15-serie ook bij KPN zakelijk bestellen. Kijk voor de mogelijkheden in onze  zakelijke shop. 

Apple heeft de Apple Watch Series 9 aangekondigd, gaat KPN deze ook verkopen?

Verberg inhoud

Ja! Hier vind je de beschikbare Apple Watches

er waren in het voorjaar al geruchten rondom mogelijke tekorten van de iphone (vooral de Pro max) ivm grote vraag. ik denk dat er dus een beperkte eerste oplage was die is verdeeld over providers en winkels (als mediamarkt). 

hoewel kpn hier niks aan kan doen en dit probleem bij alle providers hetzelfde is, lijkt het me wel logisch dat er in ieder geval een update naar de pre-orders wordt gestuurd dat het waarschijnlijk nog even kan duren. (dit verwacht ik vandaag nog wel)

voor de mensen zoals ik die helaas niet vandaag hun telefoon krijgen wordt het dus nog even wachten. op twitter werd vermeld dat de ze november verwachten (pro max), dit is de levertijd voor mensen die nu bestellen. er komt (90% zeker) in oktober een 2e batch. deze zal in eerste instantie gereserveerd zijn voor de resterende pre-orders. ligt aan de hoeveelheid van die batch of er dan ook nog telefoons in de vrije verkoop gaan. 

Haal hem op in Duitsland, daar is ie 100 EUR duurder. En in Amsterdam was er vanmorgen ook voorraad om morgen op te halen. Mijn abonnement bij KPN verleng ik ieder jaar wel met een aanbieding die me dat verschil ook (minimaal) oplevert. Uiteindelijk maakt het dus niet heel veel uit. (Toestellen worden toch niet los verkocht?)

Aan de andere kant, principes kosten geld. Ik heb niet het gevoel dat ik een weloverwogen keuze heb kunnen maken met de info die ik vanuit KPN heb gekregen vorige week. Dat was me anders die 100 ook wel waard geweest.

Ik zie nu niks anders gebeuren dan met de introductie van de 13 en de 14, en ik had m’n bevestigingmails er nog eens op nageslagen er staat nergens dat ze garanteren dat je hem vandaag al hebt, alleen dat je als een vd eersten aan de beurt bent. 

Mijn bestel iPhone 15 pro Max staat nog steeds op status “controleren”… netjes gepre-ordered. Maar op de website van kpn staat bij het toestel. Op voorraad Voor 21:00 besteld morgen in huis.. 

leg dit even uit kpn… 

Mijn bestel iPhone 15 pro Max staat nog steeds op status “controleren”… netjes gepre-ordered. Maar op de website van kpn staat bij het toestel. Op voorraad Voor 21:00 besteld morgen in huis.. 

leg dit even uit kpn… 

Dit kan toch niet

leg dit even uit kpn… 

Zo dan. Mijn Iphone 15 PM Naturel 256GB staat sinds vorige week vrijdag ook op status 1 controleren. Dit terwijl ik mijnes besteld had om 14:05 en als je inderdaad naar de webshop gaat, staat er voor 21:00 besteld morgen in huis.

Zoooo heb even een WTF moment hierbij. KPN leg inderdaad dit eens uit.

Ik zeg het toch heren, KPN heeft hun zaakjes niet op orde. Gok zomaar dat je nadat je je geld kwijt bent te horen krijgt: niet leverbaar. Alles om die verkopen te maximaliseren en de klant mag stikken. Mij zijn ze kwijt na lange tijd trouwe klant geweest te zijn ondanks hun duurdere prijs t.o.v. concurrenten.

Goedemorgen allen, het is natuurlijk ontzettend jammer dat jullie zo lang op je nieuwe toestel moeten wachten. 
Alle bestellingen worden op volgorde van binnenkomst geleverd maar helaas kan het soms gebeuren dat dit niet helemaal op gaat.
Het kan soms bij de een langer duren voordat een bestelling of preorder verwerkt is dan bij de ander.

Wij hebben daar verder geen zicht of invloed op.

Zodra jouw toestel onderweg is krijg je daar bericht over.

@Timmeh1981 het lijkt me niet dat dit klopt, ik geef m door.

leg dit even uit kpn… 

Ik mag toch hopen dat dit een fout is vanuit KPN. Anders krijg ik oprecht de vlekken in m’n nek denk ik.

Ik had ergens anders mijn iphone 15 PM gehaald maar ik zag dus net dat het hier op voorraad is. Ik dacht ooh ik heb geluk en ik dacht ik koop het voordat het weer snel op is! Nou zo te zien hoor ik dat het dus helemaal niet zo is. Dit is letterlijk belazering. Je zit letterlijk te liegen dan! Kan je echt problemen mee krijgen KPN.

Goedemorgen allen, het is natuurlijk ontzettend jammer dat jullie zo lang op je nieuwe toestel moeten wachten. 
Alle bestellingen worden op volgorde van binnenkomst geleverd maar helaas kan het soms gebeuren dat dit niet helemaal op gaat.
Het kan soms bij de een langer duren voordat een bestelling of preorder verwerkt is dan bij de ander.

Wij hebben daar verder geen zicht of invloed op.

Zodra jouw toestel onderweg is krijg je daar bericht over.

@Timmeh1981 het lijkt me niet dat dit klopt, ik geef m door.

En wat moet ik nu doen dan? Het zou fijn zijn want als er beloofd wordt dat het op voorraad is en dan is dat dus niet zo? Moet ik eventjes klantenservice bellen?

leg dit even uit kpn… 

Dit zag ik ook staan net inderdaad, heel vreemd, heb de iPhone 15 Pro Max Natural Titanium 256GB besteld en ga er dan ook vanuit dat ik hem morgen in huis heb aangezien er dus blijkbaar gewoon voorraad is. @KPN Webcare Leg dit eens uit………..

Is het dan nu gewoon handig om nog een keer te bestellen en mn pre-order te annuleren??? Lekker bezig kpn

Is het dan nu gewoon handig om nog een keer te bestellen en mn pre-order te annuleren??? Lekker bezig kpn

Dan grijp je ben ik bang helemaal mis, denk dat dit gewoon misleiding is.

denk dat ik vandaag dan nog maar even geduld moet hebben

Contact gehad met KPN, de informatie op de site klopt zeer zeker niet. De telefoon is niet op voorraad. Als voorbeeld kreeg ik te horen: 1050 Black Titanium op voorraad voor Pre-order en meer dan 1900 bestellingen hierop ontvangen. Ze hebben bij lange na nog niet de eerste 1050 ingepakt dus dit gaat in de loop van de week nog gebeuren, zoals ik het min of meer dus begreep kan logistiek het dus ook niet aan. Aan alle kanten kraakt en piept het bij KPN door de release van de iPhone 15. Het lijkt mij verstandig dat hier in de toekomst beter rekening mee gehouden gaat worden, want dit brengt gewoon enorm veel ontevreden klanten.

Ik heb gebeld met kpn en de meneer aan de lijn vertelde mij dat het helaas niet zo zwart wit is als het zou moeten zijn en dat het een grijs gebied betrof. Het werd een ongemakkelijke discussie waarvan ik meer het idee had dat ik er maar mee te dealen had. Het werd niet zo letterlijk gezegd maar zo kwam het bij mij over. Hij had zijn verhaal verteld en er niks anders aan kon veranderen.

ik mocht mijn verlenging annuleren en dan via de site bestellen maar dan zou je onderop de stapel van bestellingen komen.

ik gaf aan; verander dat dan op de site maar daar kon hij niks aan doen. Een beetje jammer dit want hierdoor ontstaan rare situaties.

Mijn Pro Natural 128GB is binnen!

Baal hier dus enorm van. Ik heb vorige week zondag een pre-order geplaatst en daar was iets door een medewerker niet goed mee gegaan. Deze order is dezelfde dag weer geannuleerd en op aanraden afgelopen maandag een nieuwe pre-order geplaatst. Nu zag ik vandaag staan dat er voorraad is voor de iPhone 15 pro 256gb naturel titanium en dus een nieuwe bestelling geplaatst. Uiteindelijk contact opgenomen met de klanten service om te vragen wat wijsheid is. Op aanraden van de medewerker mijn pre-order geannuleerd en de bestelling van vandaag laten staan omdat ik begin volgende week een levering zou krijgen. Nu lees ik dus dat als je vanaf vandaag een nieuwe bestelling plaatst, je weer onderaan de lijst komt te staan voor levering.. ik baal hier enorm van KPN! 

Inmiddels staat er op de website, levertijd 4 tot 5 weken. Gelukkig heb ik mijn pre-order niet gecancelled. Hopelijk iets sneller dan voor mij als 4 tot 5 weken. Gaat overigens wel het hele pre-order voorbij dit hoor. Ik zou bij een pre-order verwachten hem sowieso te ontvangen op de release datum. Gewoon een kwestie van stock management.

Ik heb mijn iPhone dus ook besteld op de pre-order dag. KPN mag wel wat duidelijker communiceren met haar klanten. Mijn verloofde heeft een mail gehad van Odido met netjes daarin dat de pre-order vertraagd is. Wat horen wij? HE-LE-MAAL NIKS. 

Zojuist een mail gekregen dat ik hem deze week niet ontvang. 

Fingers crossed voor volgende week dan maar. 

Inmiddels staat er op de website, levertijd 4 tot 5 weken. Gelukkig heb ik mijn pre-order niet gecancelled. Hopelijk iets sneller dan voor mij als 4 tot 5 weken. Gaat overigens wel het hele pre-order voorbij dit hoor. Ik zou bij een pre-order verwachten hem sowieso te ontvangen op de release datum. Gewoon een kwestie van stock management.

Stock management is ook afhankelijk van wat je ontvangt. Als dat meer is dan het aantal dat gepreordered is dan zijn er mensen die moeten wachten. 

Iets meer duidelijkheid mag wel .

Een lijst een mail oid op welke plek je staat of wanneer je hem kan verwachten iig iets meer dan dit .

je kan al lang een systeem hebben waar je dit automatisch doet . 

“slecht” nieuws is altijd beter dan GEEN nieuws .

Maar wil even heel duidelijk zijn dit ligt niet aan de helpdesk of andere mensen bij kpn die niets met de communicatie lijnen of bestel processen te maken hebben ;)

er waren in het voorjaar al geruchten rondom mogelijke tekorten van de iphone (vooral de Pro max) ivm grote vraag. ik denk dat er dus een beperkte eerste oplage was die is verdeeld over providers en winkels (als mediamarkt). 

hoewel kpn hier niks aan kan doen en dit probleem bij alle providers hetzelfde is, lijkt het me wel logisch dat er in ieder geval een update naar de pre-orders wordt gestuurd dat het waarschijnlijk nog even kan duren. (dit verwacht ik vandaag nog wel)

voor de mensen zoals ik die helaas niet vandaag hun telefoon krijgen wordt het dus nog even wachten. op twitter werd vermeld dat de ze november verwachten (pro max), dit is de levertijd voor mensen die nu bestellen. er komt (90% zeker) in oktober een 2e batch. deze zal in eerste instantie gereserveerd zijn voor de resterende pre-orders. ligt aan de hoeveelheid van die batch of er dan ook nog telefoons in de vrije verkoop gaan. 

update:

mensen met een pre-order hebben een mail ontvangen. 

voor de ‘’pechvogels’’ wordt het waarschijnlijk oktober. 

heb je niet gepre-ordered dan ben je nog wel even aan het wachten. 

hier volgorde van wat (waarschijnlijk) langste wachttijd heeft.

1. pro max naturel (titanium) langste wachttijd
  2. pro max zwart 
  3. pro max alle andere kleuren 
  4. pro naturel (titanium)
  5. pro alle andere kleuren

normale 15’s zijn op bepaalde plekken nog wel verkrijgbaar. 

Reageer