Skip to main content

Het is zo ver, Apple heeft de iPhone 15 onthuld. Vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur pre-order je de iPhone 15 bij KPN. Ben je benieuwd naar de specificaties en/of levertijden van de nieuwe iPhone? Je leest het in dit topic.

Specificaties iPhone 15 (Pro)

Een nieuwe iPhone betekent nieuwe specificaties. Dit jaar zijn er weer veel nieuwe ontwikkelingen voor de iPhone. De nieuwe iPhone 15 toestellen hebben sinds dit jaar een nieuwe aansluiting, namelijk USB-C. 

Bij de iPhone Pro (Max) maakt 'mute-knop' aan de zijkant plaats voor de actieknop. Deze actieknop is vrij in te stellen voor verschillende apps met allerlei functies zoals het openen of activeren van je zaklamp, stiltemodus, dictafoon of camera.

Benieuwd naar de details van alle modellen uit de iPhone 15-serie? Gebruik ons handige overzicht hieronder en kies welke iPhone het beste bij jou past.

iPhone 15 iPhone 15 Plus iPhone 15 Pro iPhone 15 Pro Max
Camera (achterzijde) Wide en ultra-wide Wide en ultra-wide Wide, ultra-wide en telephoto Wide, ultra-wide en telephoto (periscope lens)
Camera (megapixels) 48MP 48MP 48MP 48MP
Display 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR 6.1-inch Super Retina XDR 6.7-inch Super Retina XDR
Kleuren Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, blauw, roze, geel, groen Zwart, zilver, blauw, grijs Zwart, zilver, blauw, grijs
Batterij 3877 mAh 4912 mAh 3650 mAh 4852 mAh
Processor A16 Bionic (4nm) A16 Bionic (4nm) A17 Pro-chip (3nm) A17 Pro-chip (3nm)
Opslagruimte 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 256GB, 512GB, 1TB
Geheugen 6GB 6GB 8GB 8GB
Poort USB-C port USB-C port USB-C port USB-C port

Apple iOS 17

Apple heeft ook een nieuwe versie van hun besturingssysteem aangekondigd. Je leest hier alles over Apple iOS 17.

Levertijd iPhone 15 (Pro) bij KPN

De nieuwste iPhone is vanaf vrijdag 15 september om 14:00 uur te pre-orderen bij KPN. De normale verkoop begint op vrijdag 22 september om 08:00 uur.

De eerste uitlevering van de iPhones begint op 22 september, tegelijk met de normale verkoop. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling

Uitlevering in partijen

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 15 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert zijn toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 15 te leveren. Als de levering vertraging op loopt, krijg je van ons apart bericht hierover. Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

Apple Watch Series 9

Naast de nieuwe iPhone heeft Apple ook de Apple Watch Series 9 en Apple Watch Ultra 2 gelanceerd. Je bekijkt de Apple Watch bij KPN hier.

Wil je nog meer kijken en vergelijken, check dan zeker onze vergelijkingspagina's:

iPhone 15 vs iPhone 14
iPhone 15 vs iPhone 15 Pro

Veelgestelde vragen

Wanneer komt de iPhone 15 uit?

De release datum van de nieuwe iPhone 15 is vrijdag 22 september 2023.

Wat kost een iPhone 15?

Voor de beste prijzen bestel je de iPhone 15 bij KPN. Stel jouw abonnement zelf samen en ga voor jouw ideale iPhone met abonnement. Bij het bestellen vind je ook de prijs van jouw gekozen iPhone 15.  

Waar kan ik de iPhone 15 bestellen?

De iPhone 15 is vanaf vrijdag 22 september gemakkelijk te bestellen via onze shop. Wil je de iPhone 15 als een van de eerste in huis hebben? Pre-order de nieuwe iPhone 15 vanaf vrijdag 15 september 14:00 via onze shop.

Kan ik met de iPhone 15 gebruikmaken van 5G?

Ja, je kan met de iPhone 15 5G gebruik maken van het krachtige 5G-netwerk van KPN.   

Welke simkaart kan ik gebruiken voor mijn iPhone 15?

Bij de iPhone 15  kan je een dualsim gebruiken met twee actieve e-sim's of een nanosimkaart en een e-sim.  

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je deze hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema. Omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd, is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan natuurlijk wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via 0800 0402.

Let op: je bestelling komt hiermee wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

Is de iPhone 15 waterdicht?

De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max hebben een IP68-classificering volgens IEC-standaard 60529. Dit houdt in dat ze spat-, water- en stofbestendig zijn tot 30 minuten en 6 meter diep. Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat dit minder kan worden door slijtage door gebruik.   

* De iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max zijn spat-, water- en stofbestendig en getest onder gecontroleerde omstandigheden.   

Kan ik de iPhone 15 ook zakelijk bestellen?

Natuurlijk kan je de iPhone 15-serie ook bij KPN zakelijk bestellen. Kijk voor de mogelijkheden in onze  zakelijke shop. 

Apple heeft de Apple Watch Series 9 aangekondigd, gaat KPN deze ook verkopen?

Verberg inhoud

Ja! Hier vind je de beschikbare Apple Watches

er waren in het voorjaar al geruchten rondom mogelijke tekorten van de iphone (vooral de Pro max) ivm grote vraag. ik denk dat er dus een beperkte eerste oplage was die is verdeeld over providers en winkels (als mediamarkt). 

hoewel kpn hier niks aan kan doen en dit probleem bij alle providers hetzelfde is, lijkt het me wel logisch dat er in ieder geval een update naar de pre-orders wordt gestuurd dat het waarschijnlijk nog even kan duren. (dit verwacht ik vandaag nog wel)

voor de mensen zoals ik die helaas niet vandaag hun telefoon krijgen wordt het dus nog even wachten. op twitter werd vermeld dat de ze november verwachten (pro max), dit is de levertijd voor mensen die nu bestellen. er komt (90% zeker) in oktober een 2e batch. deze zal in eerste instantie gereserveerd zijn voor de resterende pre-orders. ligt aan de hoeveelheid van die batch of er dan ook nog telefoons in de vrije verkoop gaan. 

update:

mensen met een pre-order hebben een mail ontvangen. 

voor de ‘’pechvogels’’ wordt het waarschijnlijk oktober. 

heb je niet gepre-ordered dan ben je nog wel even aan het wachten. 

hier volgorde van wat (waarschijnlijk) langste wachttijd heeft.

1. pro max naturel (titanium) langste wachttijd
  2. pro max zwart 
  3. pro max alle andere kleuren 
  4. pro naturel (titanium)
  5. pro alle andere kleuren

normale 15’s zijn op bepaalde plekken nog wel verkrijgbaar. 

Ik ben 1 van de pechvogels ach luxe problemen maar balen is het wel . Denk dat ik niet veel later was dan net na 14:00 . 

Net een mail ontvangen met deze tekst: “Je ontvangt van ons elke week een update. Zo weet je precies wanneer je je nieuwe telefoon kan verwachten.” 
Ehm nee KPN, dan weet ik dus helemaal niets over wanneer ik mijn nieuwe telefoon kan verwachten. Kan dit nu echt niet helderder? 

Mijn 15 Pro 256MB Black Titanium is binnen, vorige week vrijdagmiddag gepreorderd. Hoop dat die van jullie snel binnenkomen. 

Ik zit ook bij de pechvogels helaas. Maar ik vraag me af of je al wel je toestel bijbetaling moet doen. Ik heb tenslotte wel verlengd. 

Ik heb vanochtend een bestelling geplaatst voor de iPhone 15 Pro Max Naturel Titanium, toen er stond “op voorraad, vandaag besteld, morgen in huis”. Nu een paar uur later kijk ik op de site en is dit gewijzigd naar 4-6 weken levertijd. Wat betekent dit voor mijn bestelling? Ik neem aan dat er nog voorraad was toen ik de bestelling plaatste? Ook de medewerker aan de telefoon gaf aan dat ik het toestel morgen kon verwachten, maar ik krijg geen mail hierover binnen?

Ik heb vanochtend een bestelling geplaatst voor de iPhone 15 Pro Max Naturel Titanium, toen er stond “op voorraad, vandaag besteld, morgen in huis”. Nu een paar uur later kijk ik op de site en is dit gewijzigd naar 4-6 weken levertijd. Wat betekent dit voor mijn bestelling? Ik neem aan dat er nog voorraad was toen ik de bestelling plaatste? Ook de medewerker aan de telefoon gaf aan dat ik het toestel morgen kon verwachten, maar ik krijg geen mail hierover binnen?

Redelijk gefopt door KPN. Dit was namelijk ‘valse’ informatie. 

ik heb dezelfde als jou in de Pre-order staan sinds afgelopen Vrijdag, en heb de ‘pechvogel’ mail zojuist gehad. Denk dus dat je minimaal 4-6 weken moet wachten. Ze hebben nog lang niet alle pre-order klanten voorzien van hun telefoon. 

Dit betreft zonder twijfel een ontoelaatbare situatie. Ik heb contact gezocht met de klantenservice in verband met de status van mijn bestelling, aangezien ik sinds de pre-orderdatum geen enkele nieuwe correspondentie heb ontvangen. De klantenservicemedewerker kon echter de status van mijn telefoon niet achterhalen en stelde voor dat ik persoonlijk mijn toestel in een KPN-winkel zou ophalen. In de KPN-winkel kreeg ik echter te horen dat er geen telefoons beschikbaar waren in de winkel en dat de informatie die ik van de klantenservicemedewerker had gekregen onjuist was.

Hieropvolgend nam ik opnieuw contact op met de klantenservice om verduidelijking te krijgen, waarbij mij werd verteld dat ik een van de “pechvogels” ben en dat mijn telefoon mogelijk pas over 4 tot 5 weken wordt geleverd, als ik al geluk heb. Dit is bijzonder teleurstellend, vooral gezien het feit dat ik aanzienlijk meer betaal in vergelijking met andere providers.

Helaas blijkt het onmogelijk te zijn om een klacht in te dienen tegen de eerste medewerker via de website, aangezien ik geen optie voor klantenservice zie. Om die reden voel ik me genoodzaakt deze reactie op het forum te plaatsen. Mijn ervaringen met KPN tot nu toe hebben geleid tot een ernstig gebrek aan serieus nemen, wat onacceptabel is, gezien de financiële inzet die ik heb getoond in vergelijking met andere serviceproviders. Deze kwestie vereist dringend aandacht en oplossing.

@Mems Ai wat zuur dat je voor niks naar de winkel bent geweest. Daar hebben we inderdaad geen dure toestellen meer liggen. 😞

We kunnen de levering niet versnellen, klacht of niet. Het is echt afwachten tot je toestel er is, al snap ik dat het wachten extra lang voelt als je nog geen concrete informatie hebt. 
We houden iedereen per mail op de hoogte, dus ik raad je aan om verdere communicatie via de mail af te wachten. Zoals in dit topic ook genoemd is: 

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 15 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert zijn toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

@Mems Ai wat zuur dat je voor niks naar de winkel bent geweest. Daar hebben we inderdaad geen dure toestellen meer liggen. 😞

We kunnen de levering niet versnellen, klacht of niet. Het is echt afwachten tot je toestel er is, al snap ik dat het wachten extra lang voelt als je nog geen concrete informatie hebt. 
We houden iedereen per mail op de hoogte, dus ik raad je aan om verdere communicatie via de mail af te wachten. Zoals in dit topic ook genoemd is: 

Sorry hoor maar ik heb niet niks aan een ‘ai wat zuur’ er is tegen mij gelogen, valse hoop gegeven dat ik mijn toestel vandaag toch zou krijgen en heb voor niks benzine kosten gemaakt naar de kpnwinkel. Door een klantenservice medewerker van jullie nogmaals voel me echt niet serieus genomen door kpn!

Vandaag ook de klantenservice aan de lijn gehad, maar volgens mij worden die beste mensen ook niet goed geïnformeerd…. 

Ik kreeg te horen dat ik met zekerheid de pro Max NT maandag  zou binnen krijgen….

Nu lees ik overal 4 - 5 weken….. 

Zeer vervelend, huidige telefoon toont gebreken en vooral omdat ik in die periode nog niet eens thuis ben!

Je zou toch aan nemen dat een bedrijf als KPN zijn servicemedewerkers beter informeert en de zaakjes beter op orde heeft….

Nu de komende weken maar wachten op de vage e-mails die wij als “pechvogels” binnen krijgen… 

Naast de “pechvogel” mail net ook deze binnen gekregen. Ik baal er ook van, had verwacht hem vandaag te krijgen gezien mijn vroege pre order. Maar helaas… niet het einde van de wereld mensen.

Ook zojuist de “reserverings” mail gekregen. Betekent dit nou nog wat extras vergeleken met de “pechvogel” mail? Erg onduidelijk imo.

Ik had op de dag van de pre-order al mail over dat het toestel voor mij is gereserveerd. Vandaag niets mogen ontvangen, alleen mail dat ik bij de pechvogels zit. 

Ik had op de dag van de pre-order al mail over dat het toestel voor mij is gereserveerd. Vandaag niets mogen ontvangen, alleen mail dat ik bij de pechvogels zit. 

Op de dag van bestelling had ik ook een reserverings mail maar nu dus de tweede net zoals de image die hier wat boven staat.

Op de dag van bestelling had ik ook een reserverings mail maar nu dus de tweede net zoals de image die hier wat boven staat.

Pff, wat een gezeur zeg :-(

Ja ook ik heb een pechvogel mail gehad. De communicatie is erg onduidelijk.. met veel bombarie wordt de telefoon aangekondigd. Ik heb echt om 14.04 de bestelling geplaatst en geen telefoon.. vreemd genoeg heeft een vriend via Apple besteld (rond 15.00) en deze wel vandaag ontvangen. Moet ik nu weken wachten??

Lekker duidelijk dit.. dagen? weken? maanden? Hoe lang moeten we wachten? En dan zeker wel je toestel betalen zodra de factuur binnenkomt bij een verlenging? :-(

Waarom word je aan het lijntje gehouden omtrent de levering van de Iphone 15 Pro Max, ik heb een pre-order geplaatst en mij werd verzekerd dat ie op 22 september geleverd gaat worden. Helemaal top dus.

jammer dan , krijg je op 22 septerber aan het eind van de middag een mail van KPN dat de levering niet gelukt is op de 22e. dat is “ balen “ stond er in de mail maar hij wordt niet de 22e september geleverd, wanneer dan wel ???? Dat staat er ook niet in.

Alleen van we zullen U de komende weken via mail op de hoogte houden. Prettig geregeld KPN, maar niet heus.

Afzender een vreselijk teleurgestelde “klant”.

waarom niet een persoonlijk en eerlijk bericht.

Maar ja zo gaan ze schijnbaar met de klant om.

En maar afvragen waarom mensen hun abonnementen opzeggen. H. De Waal

Waarom word je aan het lijntje gehouden omtrent de levering van de Iphone 15 Pro Max, ik heb een pre-order geplaatst en mij werd verzekerd dat ie op 22 september geleverd gaat worden. Helemaal top dus.

jammer dan , krijg je op 22 septerber aan het eind van de middag een mail van KPN dat de levering niet gelukt is op de 22e. dat is “ balen “ stond er in de mail maar hij wordt niet de 22e september geleverd, wanneer dan wel ???? Dat staat er ook niet in.

Alleen van we zullen U de komende weken via mail op de hoogte houden. Prettig geregeld KPN, maar niet heus.

Wij kunnen dat helemaal niet garanderen zoals ook in dit topic beschreven staat. Als er vertraging optreed komt dat door schaarste bij apple en houden we je per mail op de hoogte. 

Eerlijk gezegd, jullie weten ook allemaal dat KPN afhankelijk is van Apple. Ieder jaar moeten mensen langer wachten op hun telefoon, dat is altijd zo geweest. Persoonlijk vind ik het niet heel erg, ik weet dat ik een paar weken moet wachten, maar daarna heb ik hem wel. Gewoon eventjes geduld, ondanks dat het misschien frustrerend is. 

Eerlijk gezegd, jullie weten ook allemaal dat KPN afhankelijk is van Apple. Ieder jaar moeten mensen langer wachten op hun telefoon, dat is altijd zo geweest. Persoonlijk vind ik het niet heel erg, ik weet dat ik een paar weken moet wachten, maar daarna heb ik hem wel. Gewoon eventjes geduld, ondanks dat het misschien frustrerend is. 

Klopt, maar zet dan neer “de telefoon wordt ergens tussen 22 september en begin december 2023 geleverd” i.p.v. “wordt geleverd vanaf 22 september

Wij kunnen dat helemaal niet garanderen zoals ook in dit topic beschreven staat. Als er vertraging optreed komt dat door schaarste bij apple en houden we je per mail op de hoogte. 

Misschien een idee om dat dan ook op de website te vermelden zodra de reserveringsmogelijkheid er is en dat ook meteen glashelder in alle communicatie op te nemen. Dat scheelt veel sacherijnige reacties.

Klopt, maar zet dan neer “de telefoon wordt ergens tussen 22 september en begin december 2023 geleverd” i.p.v. “wordt geleverd vanaf 22 september

Technisch gezien staat dat er precies? De eerste telefoons zijn ook gisteren geleverd. Vanaf 22 september beginnen ze met leveren, dat die van ons er dan niet tussen zit is dikke pech. 

Technisch gezien staat dat er precies? De eerste telefoons zijn ook gisteren geleverd. Vanaf 22 september beginnen ze met leveren, dat die van ons er dan niet tussen zit is dikke pech. 

Het is een combinatie van verschillende communicaties, de website tekst met “wordt vanaf 22 september geleverd” en vervolgens de e-mail tekst met:

Gefeliciteerd! Hierbij bevestigen wij je reservering van de Apple iPhone 15 Pro Max 5G 256GB, Natural Titanium met bestelnummer. Omdat je dit gloednieuwe toestel in de voorverkoop hebt besteld, krijg je deze als 1 van de eersten geleverd.

De oorzaak zal bij Apple liggen en de beperkte informatie naar KPN toe, maar KPN probeert er alles aan te doen om te doen lijken dat je de telefoon heel snel geleverd gaat krijgen, terwijl ze eigenlijk geen idee hebben wanneer en hoeveel Apple gaat leveren aan KPN in de komende weken.

Reageer