Skip to main content

De iPhone 16 is officieel aangekondigd! Vanaf vrijdag 13 september 2024 om 14:00 uur pre-order je de iPhone 16 bij KPN. Ben jij al benieuwd naar de nieuwe iPhone?

iPhone 16, 16 Plus, 16 Pro en 16 Pro Max

Ook dit jaar zit de nieuwe iPhone vol nieuwe functies. Zo zijn er niet 1, maar 2 nieuwe knoppen op het toestel. Met de Action Button open je met 1 druk op de knop je favoriete apps en functies. En dan is er nog de nieuwe cameraregelaar, daarmee leg je al je foto’s en video’s nog makkelijker vast.

En op gebied van AI komt  Apple Intelligence (vanaf release iOS 18.1) er aan: slimme functies en tools om je taken makkelijker en leuker te maken.

Welke iPhone kies jij?

Wij zijn benieuwd: Ben jij een groot Apple fanaat? Welke nieuwe iPhone ga jij kiezen?

Dit zijn alle nieuwe iPhone 16 specificaties:

iPhone 16 iPhone 16 Plus iPhone 16 Pro iPhone 16 Pro Max
Materiaal Aluminium Aluminium Titanium Titanium
Kleuren Zwart, wit, groen, blauw, roze Zwart, wit, groen, blauw, roze Zwart, wit, zilver, goud Zwart, wit, zilver, goud
Display 6,1-inch Super Retina XDR 6,7-inch Super Retina XDR 6,3-inch Super Retina XDR 6,9-inch Super Retina XDR
Verversingssnelheid 60Hz 60Hz 120Hz 120Hz
Processor A18 A18 A18 Pro A18 Pro
Opslagruimte 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 256GB, 512GB, 1TB
Werkgeheugen 8GB 8GB 8GB 8GB
Camera (soorten) Selfie, Wide, Ultra-wide Selfie, Wide, Ultra-wide Selfie, Wide, Ultra-wide, 5x telephoto Selfie, Wide, Ultra-wide, 5x telephoto
Camera (voorzijde) 12MP 12MP 12MP 12MP
Camera (achterzijde) 48MP + 12MP 48MP + 12MP 48MP + 48MP + 12MP 48MP + 48MP + 12MP
Batterij 3561mAh 4006mAh 3355mAh 4676mAh

Apple iOS 18

Ook nieuw, iOS 18, de nieuwe versie van het besturingssysteem. Je leest hier alles over iOS 18.

iPhone 16-modellen vergelijken

Voor de liefhebbers: Wil je de toestellen uit de nieuwe iPhone-serie met elkaar vergelijken? We hebben de belangrijkste specificaties voor je op een rijtje gezet. Bekijk ook onze iPhone 16-serie vergelijkpagina, en ontdek welke iPhone 16 het beste bij jou past.

Levertijd iPhone 16 bij KPN

De nieuwe iPhone 16 is vanaf vrijdag 13 september om 14:00 uur te pre-orderen bij KPN. Op vrijdag 20 september start de normale verkoop. 

De eerste uitlevering van de iPhones begint op 20 september, tegelijk met de normale verkoop. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling

Uitlevering in partijen

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 16 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert de toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 16 te leveren. Als de levering vertraging op loopt, krijg je van ons apart bericht hierover.

Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

Veelgestelde vragen

Wat kost de iPhone 16?

Voor de beste prijzen bestel je de iPhone 16 bij KPN. Stel jouw abonnement zelf samen en ga voor jouw ideale iPhone met abonnement. Bij het bestellen vind je ook de prijs van jouw gekozen iPhone 16.  

Waar kan ik de iPhone 16 bestellen?

De iPhone 16 is vanaf vrijdag 13 september gemakkelijk te bestellen via onze shop. 

Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je deze hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema. Omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd, is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan natuurlijk wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via 0800 0402.

Let op: je bestelling komt hiermee wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Welke Apple Watches verkoopt KPN?

Alle Apple Watches bij KPN vind je hier: https://www.kpn.com/apple/apple-watch

mooi om te zien dat sommige die een pre order hebbn geplaatst gister hun iphone al verstuurd krijgen (dezelfde als dat ik heb iphone 16 pro max black) en hun pre order later hebben geplaats na 14:00 op 13/9, en ik om 13:30 en een mail krijg met je iphone is niet op voorraad, we bezorgen hem zo snel mogelijk, en onthoud natuurlijk als 1e besteld= als eerste in huis😂😂😂 systeem volkomen willekeurig van wanneer je hem dus krijgt…

What a joke is this launch and what utter lack of responsibility by KPN just blaming Apple when you have clearly sold and sent iPhones to people on the random instead of following order of reservations. For some of us this is a work tool. Canceled and done with the company.

What a joke is this launch and what utter lack of responsibility by KPN just blaming Apple when you have clearly sold and sent iPhones to people on the random instead of following order of reservations. For some of us this is a work tool. Canceled and done with the company.

Omdat het een partnership is tussen KPN en Apple en Apple bij meerete shops faalt met leveren! Dit is trouwens een Nederlandstalig forum. 

Omdat het een partnership is tussen KPN en Apple en Apple bij meerete shops faalt met leveren! Dit is trouwens een Nederlandstalig forum. 

Not following the pre-orders by number or when they were placed is not on Apple but on KPN. Also, not a partnership, but a business deal.

Won’t even answer to the second part of your post, just report it.

Gebrek aan communicatie van KPN, mensen die een pre-order hebben geplaatst krijgen nog steeds geen verwachte levertijd te horen, maar in de webshop staat er wel een verwachte levertijd en gister zelfs dat bepaalde modellen nog op voorraad waren. 

En wat een onaardige reactie, sommigen spreken geen Nederlands, het is 2024 hoor. Je begrijpt heel goed wat er staat en blijkbaar is een Nederlands sprekend persoon op een ‘nederlandstalig forum’ nog geen garantie dat mensen respect hebben naar elkaar in onze taal. Toodaloo! (Dat is ook Engels). 

Hi allen, laten we de toon hier vriendelijk houden. Iedereen is vrij om vragen te stellen, of dat nou in Nederlands of Engels is. 

14/9 rond 14:00 de pre order geplaatst voor de Pro Max in Black Titanium, tot op heden nog geen mail ontvangen over wel of geen voorraad. Wanneer ik naar de “mijn bestelling” pagina ga is de laatste status: Je pakket kan je hier volgen

Er is alleen geen tracking beschikbaar en in de PostNL app zie ik ook nog niets. Toch wel een beetje onduidelijk hoe het nu met mijn bestelling zit

Hi @user_a.w., in eerste instantie zou ik zeggen, wacht even af. Maar als de status al even onveranderd is en je ook geen tracking ziet, bel dan even met onze klantenservice op 0800-0402. Onze collega's daar kunnen de bestelling dan meteen voor je controleren en helpen je verder.

Net gebeld met jullie, wordt mij vrolijk verteld dat het nog anderhalve week kan gaan duren….

Dit is niet echt de “pre” order die ik had verwacht en was voorgeschoteld….

mag best weten dat ik lichtelijk (lees erg) teleurgesteld bent…

als dit echt zo lang nog gaat duren lijkt het mij dat jullie wel een compensatie geven voor deze misleidende pre order…

Zojuist ook een mail gehad dat het toestel niet op voorraad is.. slimme marketing KPN! Jammer dat het wederom zo gaat. Beloof dan niks! 

iPhone 16 pro 128gb black besteld in de pre order, maar tot op heden blijft er maar controleren staan. Gister morgen stond er vandaag besteld morgen geleverd op de site. Contact gehad met kpn en hij dacht dat ik gister of deze ochtend wel wat zo horen omtrent een bezorg afspraak.. 

iemand dit toestel al wel binnen?

Hallo allemaal! Zonder met het vingertje te wijzen, zijn we inderdaad afhankelijk van de hoeveelheid toestellen die we van Apple geleverd krijgen. Zodra er voor jou een toestel beschikbaar is, zal je hier een e-mail over ontvangen. Het is aan ons om de informatie op de website up-to-date te houden. Het ‘vandaag besteld, morgen geleverd', stond bij dit specifieke type iPhone, @Wiltom? Dan is dat zeker iets wat ik intern door ga geven.  

Hallo @Marcia van KPN,

dat stond gister inderdaad bij dit type toestel. Dat is ook waarom ik gebeld heb en waar mij verteld werd dat ik gister of vandaag wat zou horen.

Ga ik dat zoals gezegd, intern doorgeven. Dank voor het melden en hopelijk heb je alsnog snel je toestel in huis!

Ga ik dat zoals gezegd, intern doorgeven. Dank voor het melden en hopelijk heb je alsnog snel je toestel in huis!

dit stond gister ochtend ook bij het toestel dat ik besteld had (pro 16, 512GB desert titanium). En later op de dag 1-2 weken levertijd. Bij mijn bestelling staat nog steeds gereserveerd en geen indicatie van levertijd. 

Hallo allemaal! Zonder met het vingertje te wijzen, zijn we inderdaad afhankelijk van de hoeveelheid toestellen die we van Apple geleverd krijgen. Zodra er voor jou een toestel beschikbaar is, zal je hier een e-mail over ontvangen. Het is aan ons om de informatie op de website up-to-date te houden. Het ‘vandaag besteld, morgen geleverd', stond bij dit specifieke type iPhone, @Wiltom? Dan is dat zeker iets wat ik intern door ga geven.  

Volgensmij heeft het niet veel te maken met “het vingertje wijzen” maar, met iets beloven en het niet na kunnen komen? Kan toch niet zo zijn dat er alleen genoeg binnenkomt voor de 1e pre-order dag? En het overige niet op voorraad is? Dat weten jullie dan toch ook? Maar, wel adverteren…

Wederom beduveld door de KPN, is al de vierde keer dat ik een toestel bestel, die op release verwacht en nu twee dagen erna nog niet is, is het weer ruim twee weken wachten??? Annuleer het en ga wel naar een andere, toch jammer na bijna 20 jaar weg te moeten. 

Hi allen, goedemorgen. Ik snap dat jullie met grote smart zitten te wachten op je nieuwe iPhone. We zijn voor de levering van je nieuwe iPhone afhankelijk van de levering vanuit Apple. Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

@Sanne_v @Puru Hi there, you'll receive your new iPhone as soon as possible. For delivering your new iPhone, we are depending on the shipments we receive from Apple. Please check Mijn Bestelling for the latest update. You'll also receive an e-mail when your order is on it's way to you.

Hi @Alexandra van KPN , I understand the stock issue but most people are getting reverts from KPN that the device is out of stock or something but my case, i have received no such update (even when it was a pre order) also my status is at stage controlren (which I have no idea about-why check). I dont even have an update that will my order be fulfilled or later cancelled since i have no update at all.

@Puru if you have any questions regarding your order, that MijnBestelling cannot answer, please contact us via 0800-0402 or Facebook/X. We can look into your order and check if everything is okay.

@Marcia van KPN hoi vraagje, weten jullie wanneer de tweede ronde komt? Dus wanneer jullie de telefoons krijgen en weer opsturen aan de wachtende klanten die hebben ge pre orderd? Overal staat namelijk een levertijd maar hier kan ik niks vinden… Wil namelijk weten of ik een week moet wachten voordat jullie nieuwe lading binnenhebben of 4 weken bijvoorbeeld.. 

ik hoor graag van je! 

Tik tak, tik tak, nog steeds geen enkel inzicht op het leveren van de 16 pro Max welke later is besteld. 
de 16 pro is weliswaar binnen, maar als ik voor vanmiddag geen antwoord heb met een indicatie dan wel een verantwoording voor het nog steeds niet leveren van het toestel dan gaan de huidige bestellingen ook geannuleerd worden… vijf toestellen in ons huishouden besteld en slechts één geleverd, welke als laatste was besteld, knap. 
maar dit is al jaren zo, met de xs, 12, 14 hetzelfde riedeltje, beter in de winkel halen bij de mediamarkt, Coolblue, bol.com, amazon, Apple zelf of een andere elektronicazaak.

en natuurlijk geen enkele reactie of beschikbaarheid van de klantenservice, goed vooruitzicht voor onze zakelijke lijnen volgende maand… wat is de bedenktijd daarop?

@Marcia van KPN hoi vraagje, weten jullie wanneer de tweede ronde komt? Dus wanneer jullie de telefoons krijgen en weer opsturen aan de wachtende klanten die hebben ge pre orderd? Overal staat namelijk een levertijd maar hier kan ik niks vinden… Wil namelijk weten of ik een week moet wachten voordat jullie nieuwe lading binnenhebben of 4 weken bijvoorbeeld.. 

ik hoor graag van je! 

@Leynx goede vraag, maar helaas nee. Afgaande op afgelopen jaren krijgen we bijna wekelijks nieuwe voorraad, maar of dat nu ook zo is, én belangrijker: welke types en modellen daar dan bij zitten, hebben wij moderators helaas geen inzicht in. De levertijden op de website zouden een goede indicatie moeten geven!

@Naamhier de telefonische klantenservice is op zondag niet beschikbaar. Morgen wel weer. Bij de Apple iPhone 16 Pro Max 5G256 GB - Desert Titanium lees ik op dit moment op onze website een levertermijn van 3 tot 4 weken. 

“Levertermijn van 3 tot 4 weken. !!”

Dat is een lange pre order!

hoe worst de daadwerkelijke leverdatums bekend gemaakt?

ik heb tot heden geen officieel bericht van jullie gehad, alleen deze tekst in de e-mail van de bevestiging

Omdat je dit gloednieuwe toestel in de voorverkoop hebt besteld, krijg je deze als 1 van de eersten geleverd.”

Als het echt 4 weken gaat duren gaat deze belofte niet op..

ik hoor graag van je! 

@Leynx goede vraag, maar helaas nee. Afgaande op afgelopen jaren krijgen we bijna wekelijks nieuwe voorraad, maar of dat nu ook zo is, én belangrijker: welke types en modellen daar dan bij zitten, hebben wij moderators helaas geen inzicht in. De levertijden op de website zouden een goede indicatie moeten geven!

@Naamhier de telefonische klantenservice is op zondag niet beschikbaar. Morgen wel weer. Bij de Apple iPhone 16 Pro Max 5G256 GB - Desert Titanium lees ik op dit moment op onze website een levertermijn van 3 tot 4 weken. 

3 tot 4 weken is echt een blamage ! Wel pre-orders binnenharken, maar het beloofde waarmaken ho maar. Erg slecht

ik hoor graag van je! 

Bedankt voor de reactie, ik annuleer bij deze de bestelling en stap over naar een andere provider, Vodafone geeft aan hem wel op voorraad te hebben net als odido, zijn ook een flink stuk goedkoper, helaas wel mindere kwaliteit alhoewel de service van kpn de afgelopen 6 jaar nul is geweest. 
De overige bestelling annuleer ik ook en worden teruggestuurd, de zakelijke verbindingen zal ik ook helaas dienen over te stappen gezien er dns veel meer korting zal zijn. 
jammer dat het wederom zo slecht gaat en na 20 jaar trouwe klanten verliest!

Reageer