Skip to main content

De iPhone 16 is officieel aangekondigd! Vanaf vrijdag 13 september 2024 om 14:00 uur pre-order je de iPhone 16 bij KPN. Ben jij al benieuwd naar de nieuwe iPhone?

iPhone 16, 16 Plus, 16 Pro en 16 Pro Max

Ook dit jaar zit de nieuwe iPhone vol nieuwe functies. Zo zijn er niet 1, maar 2 nieuwe knoppen op het toestel. Met de Action Button open je met 1 druk op de knop je favoriete apps en functies. En dan is er nog de nieuwe cameraregelaar, daarmee leg je al je foto’s en video’s nog makkelijker vast.

En op gebied van AI komt  Apple Intelligence (vanaf release iOS 18.1) er aan: slimme functies en tools om je taken makkelijker en leuker te maken.

Welke iPhone kies jij?

Wij zijn benieuwd: Ben jij een groot Apple fanaat? Welke nieuwe iPhone ga jij kiezen?

Dit zijn alle nieuwe iPhone 16 specificaties:

iPhone 16 iPhone 16 Plus iPhone 16 Pro iPhone 16 Pro Max
Materiaal Aluminium Aluminium Titanium Titanium
Kleuren Zwart, wit, groen, blauw, roze Zwart, wit, groen, blauw, roze Zwart, wit, zilver, goud Zwart, wit, zilver, goud
Display 6,1-inch Super Retina XDR 6,7-inch Super Retina XDR 6,3-inch Super Retina XDR 6,9-inch Super Retina XDR
Verversingssnelheid 60Hz 60Hz 120Hz 120Hz
Processor A18 A18 A18 Pro A18 Pro
Opslagruimte 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB 128GB, 256GB, 512GB, 1TB 256GB, 512GB, 1TB
Werkgeheugen 8GB 8GB 8GB 8GB
Camera (soorten) Selfie, Wide, Ultra-wide Selfie, Wide, Ultra-wide Selfie, Wide, Ultra-wide, 5x telephoto Selfie, Wide, Ultra-wide, 5x telephoto
Camera (voorzijde) 12MP 12MP 12MP 12MP
Camera (achterzijde) 48MP + 12MP 48MP + 12MP 48MP + 48MP + 12MP 48MP + 48MP + 12MP
Batterij 3561mAh 4006mAh 3355mAh 4676mAh

Apple iOS 18

Ook nieuw, iOS 18, de nieuwe versie van het besturingssysteem. Je leest hier alles over iOS 18.

iPhone 16-modellen vergelijken

Voor de liefhebbers: Wil je de toestellen uit de nieuwe iPhone-serie met elkaar vergelijken? We hebben de belangrijkste specificaties voor je op een rijtje gezet. Bekijk ook onze iPhone 16-serie vergelijkpagina, en ontdek welke iPhone 16 het beste bij jou past.

Levertijd iPhone 16 bij KPN

De nieuwe iPhone 16 is vanaf vrijdag 13 september om 14:00 uur te pre-orderen bij KPN. Op vrijdag 20 september start de normale verkoop. 

De eerste uitlevering van de iPhones begint op 20 september, tegelijk met de normale verkoop. Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling

Uitlevering in partijen

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone 16 zijn wij afhankelijk van Apple. Apple levert de toestellen in partijen aan ons uit. We ontvangen dus niet alle iPhone's in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Wanneer je jouw bestelde iPhone ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit.

We houden je op de hoogte

Na het plaatsen van jouw bestelling, krijg je van ons een bevestiging per e-mail. Hierin staat ook direct wanneer wij verwachten jouw nieuwe iPhone 16 te leveren. Als de levering vertraging op loopt, krijg je van ons apart bericht hierover.

Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. Zodra we jouw toestel binnen hebben, komt deze natuurlijk direct jouw kant op. Je krijgt van ons een e-mail wanneer het zover is.

Veelgestelde vragen

Wat kost de iPhone 16?

Voor de beste prijzen bestel je de iPhone 16 bij KPN. Stel jouw abonnement zelf samen en ga voor jouw ideale iPhone met abonnement. Bij het bestellen vind je ook de prijs van jouw gekozen iPhone 16.  

Waar kan ik de iPhone 16 bestellen?

De iPhone 16 is vanaf vrijdag 13 september gemakkelijk te bestellen via onze shop. 

Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je deze hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema. Omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd, is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan natuurlijk wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via 0800 0402.

Let op: je bestelling komt hiermee wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

Kan KPN op basis van mijn ordernummer een exacte leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. We weten van tevoren niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij een levering van Apple ontvangen. Beschikbare toestellen worden uitgeleverd op volgorde van bestelling. Wij doen er natuurlijk alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Je krijgt van ons bericht als het toestel jouw kant op komt.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Welke Apple Watches verkoopt KPN?

Alle Apple Watches bij KPN vind je hier: https://www.kpn.com/apple/apple-watch

Welkom op de community  @Thom Lichtenwagner en @Jarcowesterhof, zoals jullie zien heb ik jullie berichten verplaatst naar dit topic. In het startbericht staat alle actuele informatie over de iPhone 16. 

Wanneer het toestel geleverd kan worden kan afwachten zijn. Houd voor de meeste actuele verwachte levertijd Mijn Bestelling in de gaten. 

Ik ben even het forum van Odido aan het rondspeuren en waarom kan deze provider wel informatief zijn? PDF bestandje met levertijden en bestelnummers met exacte levertijden. Wat is hier zo moeilijk KPN? 

Voor de geïnteresseerden, hier een link naar de levertijden (deze worden vandaag up-to-date gemaakt) https://assets.odido.nl/x/77dd5177fd/iphone-16-max-levertijden.pdf

@KPN Hoe gaat de volgende situatie in zn werk. 

Ik heb 14/9 een pre order geplaatst voor een iPhone 16 Pro Max Natural Titanium 256GB, met daarbij een abbonement dat ingaat op 10 oktober met een e-sim. Ben overgestapt van Odido naar jullie. Ik verwacht (en hoop vooral) dat ik tegen die tijd het toestel heb, of in ieder geval wat meer weet, maar wat als dat niet zo is? Wat kan ik dan doen?

Hierin zijn we afhankelijk van de leveringen van Apple. Specifiek voor jouw bestelling kun je dit volgen in Mijn Bestelling. De status in Mijn Bestelling wordt geüpdatet zo gauw je toestel jouw kant op komt, dat gebeurt zo snel als mogelijk. 

Hierin zijn we afhankelijk van de leveringen van Apple. Specifiek voor jouw bestelling kun je dit volgen in Mijn Bestelling. De status in Mijn Bestelling wordt geüpdatet zo gauw je toestel jouw kant op komt, dat gebeurt zo snel als mogelijk. 

Bedankt maar dat is eigenlijk niet echt mijn vraag. Mijn vraag is meer hoe mijn abbonement met e-sim in kan gaan als ik het toestel waar die e-sim op moet er nog niet is. Mijn huidige abonnement loopt namelijk de 10e af. 

Volgens jullie voorwaarden kan een e-sim op maar 1 toestel gedownload worden. Hoe ga ik dat dan doen als mijn oude abonnement afloopt, en ik mijn nieuwe dus nog niet kan activeren omdat ik het toestel mis. En dan dus betaal voor een abonnement wat ik dan niet kan gebruiken. 

Ik heb het verkeerd begrepen. Je abonnement loopt dan nog even door bij de huidige provider. Je hebt namelijk niet zelf je abonnement opgezegd maar dit via ons laten doen doormiddel van nummerbehoud. Wij nemen je nummer pas over als je toestel is geleverd. Tot die tijd kun je nog gebruiken maken van je huidige provider. Dit loopt ook soepel over zonder een opzegtermijn of iets dergelijks. 

Nou, het is opgelost. Toestel bleek toch WEL verstuurd te zijn. KPN heeft een onderzoek opgestart. Gisteravond werd plots mn telefoon geleverd. Er is me gevraagd om melding te maken als mijn toestel terecht was zodat de case gesloten kon worden. Bellen is een wachtrij, via mail of chat kan ik geen melding maken. Dus bij deze. @KPN mijn “bestelling niet ontvangen” casus kan afgesloten worden.

Goed om te lezen dat je jouw telefoon alsnog hebt ontvangen. 

Zojuist een update van KPN ontvangen:

Dit is een update over je bestelling van de nieuwe Apple iPhone 16 Pro Max 5G 256GB, Desert Titanium. Door de succsvolle introductie hebben wij je Apple iPhone 16 Pro Max 5G 256GB, Desert Titanium op dit moment tijdelijk niet op voorraad. Zoals bij ieder nieuw toestel van Apple doen wij er alles aan om je toestel zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Wij zijn hiervoor wel afhankelijk van Apple.

Deze is nog niet op voorraad

Nog heel even geduld
Je gereserveerde Apple iPhone 16 Pro Max 5G 256GB, Desert Titanium komt er bijna aan. Als wij de Apple iPhone 16 Pro Max 5G 256GB, Desert Titanium weer op voorraad hebben, dan bezorgen wij je toestel zo snel mogelijk. Natuurlijk geldt: als 1e besteld = als 1e in huis!

Ik heb de 16e de pro 256gb versie besteld, is er iemand die de telefoon ook op deze (of latere) datum heeft bestel en al binnen heeft?

Ik heb de 16e de pro 256gb versie besteld, is er iemand die de telefoon ook op deze (of latere) datum heeft bestel en al binnen heeft?

Ik in elk geval niet… Ik ben ook maar gestopt met de status checken bij KPN….
Waarschijnlijk wordt de status pas bijgewerkt als de telefoon al bezorgd is...
Op de website van Odido is te lezen dat het waarschijnlijk 4-6 weken gaat duren. KPN zal vast niet sneller kunnen leveren...
https://assets.odido.nl/x/4c0f5a6ea3/iphone-16-pro-levertijden.pdf

Hier nog steeds aan het wachten op mijn iPhone 16 pro max.. mijn huidige abonnement loopt deze week af , ben heel benieuwd.

Pre order en nog steeds aan het wachten. Je kan me niet wijs maken dat je geen enkele update kan geven. Bestelling staat nog steeds op ‘controleren’. Heel teleurstellend..

Een vraag, ja weet het is elk jaar hetzelfde. Maar wilde weten dat sinds ik mijn pre order bestelling op 13-09 heb gedaan. Mijn huidige status van controleren niet is veranderd. Hoe kan dit? Want krijg wel mails van dank je wel voor je bestelling en gereserveerd?

of loopt het status bestelling systeem misschien achter?

Een vraag, ja weet het is elk jaar hetzelfde. Maar wilde weten dat sinds ik mijn pre order bestelling op 13-09 heb gedaan. Mijn huidige status van controleren niet is veranderd. Hoe kan dit? Want krijg wel mails van dank je wel voor je bestelling en gereserveerd?

of loopt het status bestelling systeem misschien achter?

Ik heb toevallig gisteren een mail ontvangen dat de telefoon op het moment 'nog’ niet op voorraad is. 

Ik heb een pro black titanium 128gb besteld. pre order geplaatst op de 15de.  

Het begint nu wel heel sneu te worden. Netjes een “pre order” gedaan voor een telefoon van 1500,- Dan gaat KPN er zo mee om? 😅

Je weet immers dat het in September los gaat, al jaren. Als ik bovenstaande lees gaat het al een aantal jaren niet goed. Hoe kan het dan dat er geen enkele communicatie is? Telefonisch kreeg ik te horen dat het 2 weken duurde. Die zijn vandaag ook voorbij. 

Je wil toch gewoon lekker op de dag van release aan de slag…

Vanmiddag bij een KPN store geweest, kon nog wel 3 a 4 weken duren tot de Pro max weer geleverd wordt. 

telkens hetzelfde liedje

I pre-ordered my  Apple iPhone 16 Pro Max 5G 512GB, Desert Titanium  at 14/9 00:10 AM, The status of my order still the same.
“we will call you to make a delivery appointment. We will also keep you informed by e-mail and text message.” so it's almost two weeks waiting ? How is it possible? any help?

Hi @Mohamed Salah

Unfortunately I have to ask you to be patient a little longer, we depend on deliveries from Apple. Specifically for your order you can track this in My Order. The status in My Order will be updated as soon as your device is on its way to you, which will happen as quickly as possible.

Hi @Mohamed Salah

Unfortunately I have to ask you to be patient a little longer, we depend on deliveries from Apple. Specifically for your order you can track this in My Order. The status in My Order will be updated as soon as your device is on its way to you, which will happen as quickly as possible.

How many times will the status in my order being updated? Because mine has still the check status.

while I received emails from confirmation and reserved?

Again, as soon as it is ready, it will be updated there. If I had it in stock here, I would have brought it to you myself. Figuratively speaking, of course. Please wait for it.

Again, as soon as it is ready, it will be updated there. If I had it in stock here, I would have brought it to you myself. Figuratively speaking, of course. Please wait for it.

I understand what you are saying, it was just a informational question on how the process works nothing more.. and why there was a difference between the emails and the status in my order.

know you are depending on Apple, it’s every release the same problem.. last time I ordered it it was delivered in December 😅

@KPN Wellicht een idee om hier een seintje te geven als jullie weer een lading binnen hebben gekregen in jullie magazijnen. Ik snap dat jullie niet per ordernummer updates kunnen geven op dit forum, maar dan kunnen lezers wel zien dat er an sich iets van schot in de zaak zit.

De levering kan per model verschillen, waardoor een nieuwe voorraad binnenkrijgen niet alles zegt. Ik denk dat het eerder een vertekend beeld geeft dan een duidelijker beeld.
De levertijd op de website wordt per model bijgehouden, die kan je in de gaten houden.

Ik zou zelf zeggen dat elke communicatie beter is dan helemaal geen communicatie maar goed, ik ben ook maar een klant.

Reageer