Skip to main content
Vraag

iPhone 16-toestel ondersteunt geen e-sim, wat nu?

• April 24, 2026
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Omdat ik op vakantie wil ik een tijdelijke e-sim wil installeren, echter mijn iPhone 16 (refurbed gekocht) zegt dat ‘dit toestel ondersteund geen e-sim. Daarom kun je alleen een plastic simkaart aanvragen’. Maar hoe kan dit? Bij een IPhone 16 moet je toch een e-sim kunnen installeren? Of ben ik ergens bedonderd? Help!

4 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 24, 2026

Beste ​@Elleke73 even gegoogled:

Let op: In sommige zeldzame gevallen, zoals bij specifieke 'refurbished' toestellen of regio-gebonden modellen, kan de eSIM-functionaliteit ontbreken, al is dit bij een standaard Europese iPhone 16 niet het geval. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Elleke73 .  Welkom hier.

Blijkbaar kan dat gebeuren. Ik wist dat ook niet.  Waar heb je het toestel gekocht? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 28, 2026

Hi, ik heb de telefoon via refurbed gekocht. Nooit eerder problemen mee gehad, echter blijkbaar werken zij met andere ‘partners’ en deze phone werd verstuurd vanuit Italië. Ik heb al contact gehad en mag m terugsturen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 28, 2026

@Elleke73 Je iPhone heeft waarschijnlijk een Carrier lock. Ga naar Settings → General → About. Bij carrier lock kan je jouw status zien, als daar "No Sim restrictions" staat, kan je overal een e-sim gebruiken, anders kan jouw iPhone alleen e-Sims van de oorspronkelijke provider gebruiken.