Skip to main content

Ik zit nu in Thailand, en krijg dus ook de melding, ongeldige simkaart. Ze verwijzen allemaal hier naar de provider. Nu kan ik niet naar de winkel omdat ik dus hier zit. Mijn toestel s ook wel oud Iphone 6.

 

Hoe kan ik hem nu onloclen?

 

Gr

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @arthur van der Meeren , mobiele telefoons zijn ook regio gebonden, het kan heel goed zijn dat jouw EU toestel niet werkt in andere delen van de wereld.


Stop je er een Thaise simkaart in? Dan kan het kloppen. Apple heeft de wereld in ( verkoop) regio's verdeeld. Een toestel voor oa Europa, regio EMEA,  werkt niet met een Thaise simkaart. Dat is regio APAC.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Europe,_Middle_East_%26_Africa


Als eerste dank voor jullie reacties, maar in vietnam had ik geen probleem! Thailand met Thaise som dus wel.


@admin  ik begrijp je opmerking niet


Je had je vraag gesteld in een oud topic. Vandaar dat een administrator je een nieuw topic heeft gegeven. 

Verder: had je er in Vietnam een Vietnamese simkaart in?


@PeterG ja zeker, elk land zijn eigen simkaart.


Dan is het wel apart. Ook gezien de regio blokkering die Apple toepast op de iPhone 's.

Mogelijk speelt de ouderdom ( type 6) nu ook parten. (?). Die 6 wordt ook allang niet meer geüpdatet. 


Hoi @arthur van der Meeren, welkom op ons forum!
Vanuit KPN heb ik hier helaas ook weinig aan bij te dragen. Dit soort blokkades hebben wij geen invloed op