Skip to main content

Hallo allemaal, wegens het zoeken naar een nieuwe telefoon ben ik uitgekomen op de Iphone SE 2020 Black 64 GB. Doordat mijn abonnement nog doorloopt zou ik graag een los toestel willen aanschaffen. Doordat de winkelprijzen online niet worden weergegeven ben ik benieuwd of iemand hier bekend mee is. Helaas biedt KPN niet de service om dit online op te vragen via de chat en helaas is het onmogelijk om de winkel te bellen om de winkelmedewerkers geen extra last te bezorgen. Heeft iemand enige ervaring met de aanschaf in de winkel en de kostenindicatie ervan?

Ik vond dit topic met de volgende uitleg.

https://forum.kpn.com/andere-merken-22/ik-wil-een-mobiel-kopen-zonder-abonnement-waar-kan-ik-bij-kpn-terecht-441804?postid=556650#post556650

 

Voor de toestelprijzen kun je echter wel op onze website kijken. Zoek hier je gewenste toestel op en klik hem aan. De volgende pagina zal je allerlei abonnementsdingen laten zien. Negeer dat en scroll helemaal naar beneden. Daar vind je dan een balk met de totale toestelkosten. Die zijn hetzelfde voor een toestel in combinatie met een abonnement als los

 

Hoe werkt een eenmalige betaling?

Je kunt kiezen voor een eenmalige betaling van je toestel door het maandbedrag op € 0,- te zetten. Het toestel betaal je dan in één keer. Op deze manier heb je geen maandelijkse toestelkosten naast de kosten van het abonnement (data/bel/sms).

TIJDELIJK met korting en nu voor 408,00 euro te koop.

 

Althans, zo kan ik het nu inzien.


Dit toestel kost 408 euro bij KPN icm abonnement of verlenging. Het toestel los kopen zal rond de 470 euro liggen. Dit prijsverschil komt door de toeslag die KPN doorberekend over de verkoop van losse toestellen.

Je kunt eventueel ook je abonnement openbreken. Je abonnement moet dan wel al minimaal 3 maanden hebben gelopen.

Heb je in dat abonnement al een toestel op afbetaling, dan zul je deze eerst middels een eenmalige betaling moeten aflossen. In dat geval moet je rekenen op een bepaalde verwerkingstijd en zal je niet direct kunnen openbreken en verlengen. 

Heb je een abonnement zonder toestelafbetaling die al minimaal 3 maanden loopt, dan kun je hem direct openbreken. 

Het voordeel hierbij is, dat je het toestel goedkoper krijgt (408 euro) en dat je eventueel kunt kiezen voor afbetaling per maand. 

Kies je hiervoor, houd dan rekening met een BKR registratie wanneer je meer dan 240 euro moet afbetalen over de contractperiode. Wil je dit niet, zet de afbetaling dan op 240 euro over de contractperiode of lager. Je betaald dan minimaal 168 euro bij als eenmalig bedrag (afhankelijk van je keuze).


Welkom op het forum @Bomers17. Zie dat jouw vraag al beantwoord is door enkele mede-forumgebruikers. Als aanvulling kan ik nog het volgende melden: Voor vrijwel alle toestellen bedraagt de opslag €20,-. Alleen voor de meest gewilde modellen, is de opslag hoger, namelijk €60,-. Winkelmedewerkers kunnen je precies vertellen hoeveel de opslag bedraagt voor het door jouw gewenste toestel.


Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Want ik wil ook binnenkort zo'n iPhone kopen. De goedkoopste prijs in nu 455 euro bij BelSimpel. Al er een toeslag van 20 euro is, dan zou je bij KPN 428 euro betalen. 

Vermoedelijk te mooi om waar te zijn. 


De toeslag kan variëren tussen de €20 tot maximaal €60,00 voor de meest gewilde toestellen op dit moment. In combinatie met een abonnement kost de SE 2020 408,00 euro. Daar komt dus nog de toeslag van maximaal 60,00 overheen. Dat is wel enkel als je het toestel dus los koopt en niet in combinatie met een abonnement.


Bedankt voor jullie feedback. Hoe zou dit bijvoorbeeld in zijn werk gaan bij een huidige Sim Only abonnement? Is er bijvoorbeeld extra voordeel te behalen wanneer ik mijn huidige Sim Only verleng met 1 of 2 jaar? Want als ik voor een los toestel bij bijvoorbeeld Bel Simple €20,- goedkoper uit ben dan zal ik alsnog voor hen kiezen.


https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/sim-only.htm

Hier de sim only abbonementen die in combinatie met hussel nog korting kunnen opleveren.

Ik heb al jaren dat ik een mobiel los aanschaf. Ik koop zelf ook de wat onbekende merken die goedkoper zijn dan Apple en Samsung en voor mij een prima vervanger zijn. Denk aan de OnePlus bijvoorbeeld.


Je kunt natuurlijk ook kijken of je jouw sim only abonnement wil verlengen @Bomers17. Alles over verlengen kun je vinden op: https://www.kpn.com/service/verlengen.htm Kies je ervoor om te verlengen en daarbij neem je ook het toestel, dat is de prijs €408,00. Je kunt er voor kiezen om het gehele toestelbedrag in 1x keer te betalen, heb je ook geen BKR registratie