Skip to main content
Antwoord

Kan ik GraphineOs installeren op Pixel 9 Pro via KPN?

• October 20, 2025
  • 4 reacties
  • 53 keer bekeken

Kan ik op de pixel 9 pro die ik bij jullie met abonnement wil nemen de GrapheneOs installeren? Hebben jullie geen carrier-lock of dat de Bootloader-ontgrendeling uitgeschakeld is?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Imadddddd simlocks of anderssoortige locks bestaan niet meer bij KPN.

Er kunnen hoogstens regiolocks ingebakken zitten, zodat toestellen niet overal ter wereld gebruikt kunnen worden zonder aanpassingen van de fabrikant c.q. importeur.

Eigen software erop zetten zal misschien wel lukken, maar gaat het mis, hoef je niet op ondersteuning van KPN en/of de fabrikant te rekenen, zie daartoe ook de gebruiksvoorwaarden van het betreffende toestel.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 21, 2025

Beste ​@Imadddddd simlocks of anderssoortige locks bestaan niet meer bij KPN.

Er kunnen hoogstens regiolocks ingebakken zitten, zodat toestellen niet overal ter wereld gebruikt kunnen worden zonder aanpassingen van de fabrikant c.q. importeur.

Eigen software erop zetten zal misschien wel lukken, maar gaat het mis, hoef je niet op ondersteuning van KPN en/of de fabrikant te rekenen, zie daartoe ook de gebruiksvoorwaarden van het betreffende toestel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 21, 2025

Oke, duidelijk. Dan had ik nog een vraag.. Is er wel een OEM-ontgrendeling beschikbaar op de telefoon? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 21, 2025

Oke, duidelijk. Dan had ik nog een vraag.. Is er wel een OEM-ontgrendeling beschikbaar op de telefoon? 

Geen idee, misschien even bij de ontwikkelaarsopties binnen het instellingenmenu kijken.

Anders even ‘googelen’.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

Ja, onder ontwikkelaar opties.