Skip to main content

bellen naar vaste telefoon lukt niet, krijg meteen de voicemail.

Ook bellen met mijn vaste telefoon lukt niet meer.

U kunt uw telefoonnummer beter snel weg halen voordat iedereen u gaat proberen te bellen. Klik op de drie groene stipjes en kies bewerk. Dit kan tot een uur na plaatsen van het bericht. heeft u het modem al gereset?


Hoe doe je dat ? er staat geen bewerk bij


Gelukt, bedankt


Alles gereset


als ik nu bel naar mijn vaste telefoon, geeft mijn mobiel aan dat  lijn bezet is terwijl niemand aan het bellen is met de vaste telefoon, wat gaat er mis ?


@Ger1949 Welkom op ons KPN Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Ben je er vanochtend achtergekomen dat de vaste telefoon het niet meer deed?

Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, heb ik een aantal vragen voor je: 

  1. Werkte de vaste telefoon de afgelopen dagen wel gewoon goed?
  2. Werken de overige diensten wel gewoon prima (internet, tv)?
  3. Wat hoor je als je de telefoon belt?
  4. Hoor je wel een kiestoon als je met de telefoon probeert te bellen?

Ik kijk graag even met je mee wat er aan de hand is. Zou je je gegevens willen invullen in je profiel en hier een seintje willen geven als dit is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer zijn in eerste instantie voldoende.


  1. ja
  2. ja
  3.  hoor niets
  4. na het toetsen van het nummer hoor ik niets meer

Profiel bijgewerkt


@Ger1949 Bedankt voor je reactie. 

Ik zie dat het telefoonnummer goed is aangemeld in het netwerk. Dit betekent dat ik het nummer kan uitlezen en deze is in de lucht. 
Het lijkt erop dat het probleem zich voordoet in het toestel, want normaal gesproken hoor je een kiestoon te horen.  Ik zie dat de vaste telefoon op poort 1 tPhone 1] zit van de Experiabox, dit kun je controleren.

  1. Welk merk/type vaste telefoon heb je in gebruik? 
  2. Licht het display nog wel gewoon op? 

Je zou eventueel het volgende kunnen proberen:

  • Haal de batterijen uit de handset
  • Haal de voedingsadapter minimaal 30 seconden uit het stopcontact (van het basisstation).
  • Plaats de batterijen weer terug in de handset(s)
  • Plaats de handset(s) op het basisstation

Ik heb ondertussen het vaste telefoonnummer opnieuw aangemeld op het netwerk, misschien helpt dit nog. 

Succes! Laat je het weten als het is gelukt of niet?


Maar vast een paar nieuwe batterijen ingestopt,

.

Nu even opladen en dan hopen dat het werkt.

Je hoort van me


Hij gaat meteen naar de voicemail


@Ger1949 Dan zijn we in ieder geval een stapje verder. 

Als ik het nu goed begrijp. Bel je met mobiel naar vast dan kom je direct in de voicemail. 
Als je van vast naar mobiel belt, lukt dit ook of hoor je nu in ieder geval een kiestoon? 


Voor de test even het telefoon stekkertje uit de experiabox halen, komt er dan nog direct voicemail ?


Van vast naar mobiel bellen gaat niet


@Ger1949 Ik heb het nummer opnieuw gesynchroniseerd. Zou je het nog eens willen proberen? Krijg je nog wel de voicemail overigens, maar geen kiestoon? Want als de kiestoon uitblijft, vermoed ik dat de telefoon defect is. 
Wie is de fabrikant van het toestel, wat is het merk en hoe lang heb je de telefoon al?


weer de voicemail, geen kiestoon. telefoon geeft wel gemiste oproep aan.

Toestel Philips XL 300, eind 2014 aangeschaft


Hi Gert, als er wel een gemist oproep wordt weergegeven komt de oproep in ieder geval wel door. 

Voor de test even het telefoon stekkertje uit de experiabox halen, komt er dan nog direct voicemail ?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Dus alle kabels in de groene poortje(s) even loskoppelen en daarna je vaste nummer weer met je mobiel bellen. Wat hoor je dan? 

 

In de handleiding vind ik ook het volgende, een manier om de Philips helemaal te resetten. Je raakt dan wel opgeslagen telefoonnummers kwijt: 

 

 


Om het stekkertje uit de box te halen,

moet ik even wat in mijn appartement verbouwen:joy: .

De box zit namelijk weggewerkt .


Dat is vervelend. Ik hoop dat dit niet voor niets is en dat het probleem daarna verholpen is. We horen graag van je!


Zonder stekker 4 keer overgaan en dan voicemail. Telefoon ging niet over.

Met stekker terug meteen de voicemail


Aha, dan zit het in huis, kun je de andere kant vd kabel uit de telefoon halen ( en het stekkertje  weer terug in het modem ) en dan weer testen.

Ik vermoed een sluiting ergens in de kabel en dan ben je “in geprek”.


stekker uit de telefoon, 4 keer overgaan en voicemail.

Stekker terug meteen rcoicemail.

De huistelefoon gaat trouwens niet over in het eerste geval


Dan is de telefoon (basis) niet goed (vreemd).
Testen met andere telefoon, heb je die ?


Ben het met Kees eens. Het basisstation lijkt roet in het “eten” te gooien. Daar lijkt een defect in. Of het kabeltje tussen het basisstation en de Experiabox is stuk (kortsluiting) natuurlijk.

Mijn Philips sets hebben het nooit langer dan steeds 4 jaar gedaan, dus 6 is nog lang. Na 2 x philips nu al jarenlang weer het beste merk voor DECT: Gigaset.


Dus maar een nieuwe Gigaset aanschaffen ?
Aanbieding bij Expert


Als ik eventueel mijn vaste telefoon laat vervallen en verder ga met mobiel, wat verandert er dan aan mijn abonnement?


Reageer