Skip to main content

Ik heb een iPhone XS met iOS 13.3 en kan ineens geen mail meer versturen, krijg de melding dat de instellingen van de uitgaande server niet juist zijn. Vanmorgen was er nog niets aan de hand en ik heb niets veranderd in mijn instelling

Wat gek, controleer de instellingen anders even Hier


Ik heb het account verwijderd en opnieuw opgevoerd, maakt niets uit, krijg wel mail binnen, maar kan niets versturen


Kijk ook eens hier KPN e-mail: Ik kan geen e-mail ontvangen of versturen


Hoi @SimoneO welkom op het forum! Heb je de stappen uit de link van @Tycha al doorlopen? Waar loop je precies tegenaan? 


Hallo Thomas, ik heb de stappen uit de link doorlopen, mijn account verwijderd en opnieuw opgevoerd, niets helpt. Nu blijkt dat ik op mijn vaste pc ook problemen met e-mail verzenden heb, daar krijg ik ze nog wel verzonden, maar alleen als ik op “alles ontvangen en verzenden” klik. De normale procedure van de knop verzenden werkt niet meer. Op zowel pc als iPhone komen de verzonden mails wel als verzonden in de uitgaande map tevoorschijn en op de iPhone hoor je ook dat suizende geluidje, maar het komt niet aan bij de ontvanger noch bij mezelf (ik heb altijd kopie aan mijzelf aanstaan). Ik heb gebeld met de klantservice, die heeft op de pc meegekeken, maar kon er ook niets mee. Hij dacht dat het aan Microsoft lag, maar dan zou mijn iPhone toch niet op hetzelfde moment hetzelfde probleem hebben. Op advies van de klantenservice ben ik naar de kpn winkel gegaan voor mijn iPhone, daar hebben ze de instellingen e.d. nagekeken en die meneer dacht dat het waarschijnlijk aan de server van kpn lag. Hij heeft het doorgezet naar een speciale afdeling die servers kan controleren en die zou het nu moeten oplossen. 


Ah duidelijk! Dat is wel ontzettend merkwaardig inderdaad! @huistijger heb jij enig idee wat dit anders nog zou kunnen zijn?


Hoi @SimoneO 

Gebruik je wel bij uitgaande server smtp.kpnmail.nl ?
Ook al heb je b.v. smtp.hetnet.nl dan nog werkt smtp.kpnmail.nl beter.
Je volledige e-mailadres invullen als gebruikersnaam en je wachtwoord invullen.
Poort 587 en TLS aanvinken.

Dan moet het in principe werken 
Zo niet ga via instellingen naar Algemeen - Stel opnieuw in en kies voor Herstel netwerkinstellingen.
En kijk dan even je gegevens na en probeer het dan nog eens?

 


Hallo @huistijger ik heb je advies opgevolgd, het account verwijderd en opnieuw opgevoerd met poort 587, ik heb alleen niet TLS aangevinkt, ik heb alleen de keuze wel of niet SSL. Dat heb ik aangezet en vervolgens de netwerkinstellingen hersteld. Heeft niet het beoogde resultaat gegeven, kan nog steeds geen mail versturen. 
.


@huistijger, ik krijg nu wel een melding : e-mail niet verzonden, adres afzender ongeldig. Ik heb maar 1 mailadres, ontvangen op dat adres gaat goed, versturen kent hij blijkbaar het adres niet


Je had de e-mail instellen handmatig gedaan?

Zoek de optie,in deze link (staat lager aangegeven)

 

Niet automatisch kiezen, probeer anders nog eens? zie 

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/apple/iphone-xs-met-ios-13-model-a1920

 


Volgens mij zit het probleem bij KPN. Afgelopen vrijdag stopte de eerste iPhone met verzenden en zaterdag kwamen we er achter dat de pc ook niet meer kon verzenden. Vanaf vandaag doet mijn telefoon het ook niet meer en ook mijn pc verstuurd geen mail meer. Er is iets met het   account aan de hand, we hebben ieder een eigen e-mail adres, maar wel op 1 account. Ik zal https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/apple/iphone-xs-met-ios-13-model-a1920 nog een keer proberen, maar denk dat ik morgen toch weer contact ga opnemen met kpn, het zit volgens mij bij hun. Het idiote is dat als ik een mail doorstuur, hij wel verzonden wordt, maar een gewone mail niet.


Je krijgt niet een melding zoals: 550 5.0.0 Mail rejected.?

Zoals in dit topic E-mail wordt niet bezorgd aan KPN adressen

 


Nee, op mijn man’s telefoon waar de ellende begon krijgen we nu de melding: e-mail niet verstuurd, het adres van de verzenden is ongeldig. Verder geen foutmeldingen o.i.d.


En wat gebeurt er als je via de webmail probeert te mailen? -> https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp


Ook via webmail is het niet mogelijk mails te versturen.


😔 dan denk ik ook dat er iets niet goed zit inderdaad.


Hoi @SimoneO het is inmiddels al weer een paar weken later, is het probleem nog opgelost of kamp je nog steeds met deze problemen?


Hoi @SimoneO we hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld of het in ieder geval is opgelost. Anders hoor ik het graag!


Hoi, vorige week vrijdag eindelijk de oorzaak gevonden. Er stond een url in de handtekening en die was door KPN op een blacklist gezet. Wacht nu alleen nog op de reden waarom die url op de blacklist is gezet, maar de mail doet het weer naar behoren. Iedereen bedankt voor het meedenken.


Ah top! Ik zou het niet geraden hebben! Goed dat jullie daarachter zijn gekomen!