Skip to main content
Beantwoord

Lenovo M10 HD herkent geen sim meer

  • 11 May 2024
  • 3 reacties
  • 54 keer bekeken

Goedenavond,

 

Ik heb nu bijna 2 jaar een Lenovo m10 hd tablet met een simkaart met data abonnementje van kpn. 

Mijn dochter gebruikt de tablet voornamelijk thuis en is dan verbonden met wifi.

Nou zijn we een paar dagen weggeweest en in de auto moest er uiteraard een filmpje gekeken. Helaas bleek dit niet te werken. Dus maar een hotspot aangezet en mijn dochter kon haar filmpjes weer kijken.

Bij aankomst toch maar even kijken wat er aan de hand is en nou bleek dat de tablet geen simkaart meer ziet. Sterker nog in geen enkel menu is er iets te vinden over een sim kaart of een 3/4/5g verbinding. 

Het is net of de tablet zichzelf omgezet heeft naar een simkaartloos type. 

Ook de simkaart uit mijn telefoon word niet herkend. De simkaart van mijn tablet werkt overigens wel in mijn telefoon. 

 

De tablet is gekocht in de kpn store samen met het data abonnement en de data verbinding heeft ook gewerkt. Hoe lang het al niet meer werkt is mij niet helemaal duidelijk omdat hij meestal verbonden is met wifi.

Herkent iemand dit probleem, en is er eventueel een oplossing voor?

 

Alvast bedankt!

 

Groeten niels

 

Hallo @pinkienelis 

 

Je zou kunnen proberen of een netwerk reset helpt, dit YouTube filmpje laat zien hoe je dat doet.

Als dat ook niet helpt kan je het beste langs een KPN winkel gaan, lukt het hun ook niet dan kan je hem daar gelijk achterlaten om te laten repareren, aangezien de tablet nog geen 2 jaar is zou dat gewoon onder de normale garantie moeten vallen.


Bedankt voor je reactie! Ik heb al een netwerk reset en ook een volledige factory reset gedaan. Helaas zonder resultaat. Ik hoopte dat er nog iemand was met een gouden tip😁

 


Even de helpdesk van Lenovo raadplegen @pinkienelis ?

 


Reageer