Skip to main content

Mij is gezegd dat ik eind februari mijn iPhone XS zou krijgen en krijg weer een berichtje dat hij nog steeds niet leverbaar is ik zou nu graag eens precies willen weten wanneer hij komt en anders moet kpn maar met een andere oplossing komen zie foto staat duidelijk door medewerker eind fe

Goedemorgen @Willemjan2610, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Terecht dat je hier meer duidelijkheid over wil krijgen. Echter ben ik bang dat ik die op dit moment nog niet kan geven.. De verwachting was eind februari / begin maart, alleen zijn er enkele voorzorgsmaatregelen genomen vanwege het coronavirus waardoor ook wij langer moeten wachten op onze leveringen. Tot op heden is ook bij ons niet bekend wanneer de volgende levering binnenkomt hierdoor :sweat:  

Mogelijkheden op dit moment zijn:

  • De bestelling annuleren en opnieuw plaatsen met een ander toestel (dat wel op voorraad is, laat even welke dan kan ik dit voor je dubbel-checken)
  • De bestelling annuleren en los ergens anders een toestel aanschaffen
  • Wachten op deze levering, en het toestel uiteindelijk in ontvangst nemen


Ik hoor graag of ik hier nog bij kan helpen, en mijn excuses voor dit oponthoud!


@Willemjan2610 ik heb geen reactie meer gehad. Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, dan weet je me te vinden!


Wat moet ik er op zeggen kpn komt niet met een oplossing toen ik hem bestelde stond er bij dat hij die maandag zou worden geleverd en daarna kreeg ik een mail van is niet leverbaar toen een medewerker gesproken en die zei eind   februari daarna vraag ik om een oplossing ook niet nog steeds zonder telefoon geen goed voorstel vanuit kpn ja bestellen annuleren dat is geen oplossing dan heb ik nog geen telefoon ook niet met een tegemoetkoming of een voorstel voor een ander iPhone die wel geleverd kan worden 

ik bestel zelfs in China en dat komt nog sneller terwijl daar het coronavisus juist er is het is gewoon een griep iedereen maakt het groter dan het is er gaan zoveel dood aan griep ieder 


@Willemjan2610, het zijn onvoorspelbare weken geweest en dat is het nog steeds. Voor zover ik heb begrepen is dit virus wel gevaarlijker dan de gewone griep. Maar laten we het gesprek hier op het topic en onderwerp KPN houden! Toen je een medewerker hebt gesproken was het ook nog eind februari / medio maart wat bij ons bekend was. Dit is later gewijzigd, dat hadden wij niet kunnen voorspellen. Een eventuele tegemoetkoming kan pas bekeken worden op het moment dat het toestel uiteindelijk geleverd is..

Op dit moment zijn alle iPhones (11, 11 pro max, 8, 8 plus, XR en XS) schaars en tijdelijk niet leverbaar. Dus ik kan of kon je wel adviseren om te annuleren en een andere iPhone te bestellen, maar dan zou je in hetzelfde schuitje terechtkomen ben ik bang. Andere merken en toestellen zijn vooralsnog wel op voorraad, maar vaak als je een iPhone hebt wil je hier ook bij blijven.. 


Er is toen gezegd in dat bericht eind februari niet over maart gehad 

ik wil niet annuleren dat is geen oplossing een oplossing is een tegemoetkoming of een andere iPhone aanbieden als ik annuleren sta ik weer achteraan en kan er gezegd wordt dat hij maandag word geleverd en als ik bestel een maik krijg van helaas niet meer leverbaar inee


Ik sluit me aan bij Willemjan, de service van kpn in deze situatie vind ik vooralsnog niet om over naar huis te schrijven. Ik wacht ook al weken, na enkele keren contact opnemen krijg ik ook iedere keer een andere leverdatum door. Ik begrijp dat het coronavirus en de reactie van Apple daarop voor jullie een situatie is waar niets aan te doen is. Maar inmiddels is mijn oude telefoon echt helemaal kapot gegaan en zelfs een tijdelijke leen telefoon is via kpn niet te krijgen, alleen als ik mijn oude laat repareren. Dat is natuurlijk geen optie als ik aan het wachten ben op mijn nieuwe telefoon. Alleen de bestelling annuleren en een duurdere iphone kopen lijkt nu mogelijk. Voor mij geen optie, maar ik betaal dus ondertussen mijn oude (duurdere) abonnement door, terwijl ik geen telefoon heb om deze mee te gebruiken. 


Het rare is ook hij is bijna overal te krijgen behalve bij kpn maar dan moet je het abonnement annuleren en ergens anders volgens kpn maar kopen maar dan is hij duurder omdat het zonder abonnement is maar kpn wil nergens mee te gemoed te komen en coronavirus onzin bestellingen uit China zijn nog sne


Hoe het bij andere bedrijven is durf ik niet te zeggen.. Een bericht op de website is niet altijd meer zo accuraat, wat je ook bij ons merkt. Dat kan op dit moment niet, omdat het zo onvoorspelbaar is. Deze situatie is voor ons ook nieuw en we moeten roeien met de riemen die we hebben. Er is geen standaard protocol voor de klanten die nu wachten, zodra er meer bekend is dan zullen we dit laten weten!


Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde telefoon. 2/3 weken geleden besteld en ook na bestelling pas te horen gekregen niet leverbaar. Ik kreeg eind februari begin maart te horen. Verder heb ik niks meer van kpn gehoord. Dus zelf ben ik maar naar de kpn winkel in Dordrecht gegaan om de eventuele leverdatum te vragen. Hier werd aangegeven eind maart medio april.  
 

Ook snap ik het probleem omtrent het virus. Maar de manier waar op kpn dit aanpakt is gewoon niet goed.


Eindelijk heb ik de telefoon maar niks gehoord over een tegemoetkoming dat is gezegd dat dat zou worden bekeken als hij uiteindelijk is geleverd maar zelfs daar hoor je niks van nog niet eens sorry of wat dan ook 

ik ben blij dat ik hem nu eindelijk heb maar vind het toch erg na zo lang wachten terwijl toen ik bestelde op 08-02-2020 en toen er bij stond morgen geleverd en dan meer dan twee maanden later pas komt zonder iets te erg voor woorden ik ben altijd positief geweest over kpn maar dit had ik niet echt verwacht dus hoor nog graag wat jullie nou verstaan onder tegemoetkoming na het geleverd is??


@Willemjan2610, fijn om te lezen dat jij hem inmiddels ontvangen hebt! Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Dan ga ik even kijken wat er mogelijk is in deze situatie :wink:


Ik heb het ingevuld dus wacht af 


Reageer