Skip to main content

Ik vernam vanuit jullie (KPN) dat ik in de winkel een los toestel kan aanschaffen voor de prijs die op de website vermeld staat met een extra bijdrage voor het losse toestel. Ik ben vanmiddag naar de winkel in Zwolle geweest en wilde daar de nieuwste S20+ bestellen. Mij werd echter medegedeeld dat ik geen los toestel in de winkel kan aanschaffen hier....hoe is dit mogelijk? Volgens jullie kan dit wel? Ik zou alleen moeten wachten of er nog toestellen of iets dergelijks over blijven volgens de medewerkers en dan zou ik gebeld worden. Ik krijg natuurlijk al een voorgevoel dat dit niet gaat gebeuren aangezien dit op een klein post-it papiertje werd geschreven. Hoe zit het nou met het aanschaffen van een losse S20+ in de winkel KPN?

Het is wel mogelijk om een los toestel te kopen in een KPN-winkel. Inderdaad wel met een toeslag. 

Waarschijnlijk zijn ze daar in Zwolle nu door de voorraad heen. Dat gebeurt bij de laatste generatie iPhones ook regelmatig. De meeste KPN-winkels hebben maar een kleine handelsvoorraad telefoons. 

Ik kan mij daarnaast voorstellen dat ze liever een telefoon aan een klant willen verkopen in combinatie met een nieuw abonnement, maar dat zullen ze jou niet openlijk vertellen. Maar ik zou dat wel kunnen begrijpen in een situatie van schaarste. 

Je zou het eens kunnen proberen bij een KPN-winkel in een andere stad, of een paar maanden wachten. Dan zal de schaarste wel voorbij zijn. 

 

 


Beste Noordzee, 

Ook ik kan me goed voorstellen dat ze liever een abonnement verkopen icm een toestel. Echter betreft het nu een S20 plus die nog niet eens in voorraad is bij de KPN omdat deze op 13 maart pas geleverd kan worden. Het lijkt me dan toch dat ik een bestelling kan doen voor dit toestel zodat ze deze voor mij kunnen bestellen? Ik was zelfs bereid om het toestel al helemaal af te betalen nu. 

De schaarste kan het dus niet zijn...als ze dan slim zijn bestellen ze mijn toestel direct mee haha. 

 

Ik ben benieuwd of dit kan. 

 

Gr Jordy de Maar


Hi Jordy, welkom op het forum. 

Ik zie al waar dit mis gaat, dit had mijn collega ook moeten weten. Mijn excuses voor het misverstand. Een pre-order kun je via ons nooit plaatsen voor een los toestel. Hierin hebben onze klanten met een abonnement toch een voorrang. Is in dit geval bijvoorbeeld Coolblue of een andere zaak niets voor jou? Ik kan je namelijk niet aan pre-order helpen voor een los toestel, helaas. 


Beste Alex, 

 

Ik ging er al vanuit dat dit het probleem was inderdaad. Ik snap dit volkomen. Ik zal daarom het toestel wel kopen bij jullie als deze uit is en op voorraad in de winkel. Bedankt voor de reactie 

 

 


Graag gedaan uiteraard. Je weet me hier te vinden mocht dit nodig zijn.Â