Skip to main content
Antwoord

Meerdere KPN TV+ afstandsbedieningen gebruiken bij KPN tv-ontvanger

• September 19, 2025
  • 9 reacties
  • 129 keer bekeken

Wanneer kunnen er weer 2 afstandsbedieningen op de box worden aangesloten ?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@oudje 1 ,

Dat kan nu al als je kiest voor één standaard afstandsbediening en één comfort afstandsbediening.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3893776/comfort-voor-tv-afstandsbediening/

Kan ik de Comfort+ voor TV+ als extra afstandsbediening koppelen met de TV+ Box?
Ja dat kan. Er kan 1 reguliere, witte, afstandsbediening en 1 Comfort+ afstandsbediening gelijktijdig gekoppeld zijn.

bron: 

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 19, 2025

Hallo ​@oudje 1 ,

Dat kan nu al als je kiest voor één standaard afstandsbediening en één comfort afstandsbediening.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3893776/comfort-voor-tv-afstandsbediening/

Kan ik de Comfort+ voor TV+ als extra afstandsbediening koppelen met de TV+ Box?
Ja dat kan. Er kan 1 reguliere, witte, afstandsbediening en 1 Comfort+ afstandsbediening gelijktijdig gekoppeld zijn.

bron: 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 19, 2025

Bedankt voor de snelle reactie 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 21, 2025

Hi ​@oudje 1, welkom allereerst bij onze community. 

Fijn om te zien dat Noordzee je op gang heeft geholpen. Puur uit nieuwsgierigheid, wat is de reden om 2 afstandsbedieningen te gebruiken? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 22, 2025

Een van ons twee heeft een zeer ernstige vorm van glutenintollerantie waardoor kruisbesmetting op de loer ligt.

• September 22, 2025

Puur uit nieuwsgierigheid, wat is de reden om 2 afstandsbedieningen te gebruiken? 

Ik/wij hebben echt al 10-tallen jaren voor de meest gebruikte apparaten 2 AB’s.
Op dit moment voor de DAB radio en voor de TV ontvanger.
1 setje bij de bank en 1 setje op de tafel.
( wat is daar vreemd aan ? )
Ook ​@PeterG  sprak daar al eens zijn verbazing over uit :-)

Op zich vind ik IR (infrarood licht) voor communicatie ie een beetje achterhaald, dat komt nog uit de tijd ( vermoed ik ) dat het bezit van de kleinste zender strafbaar was.
Dat beleid is nu gelukkig wat realistischer, iedereen loopt nu met een zender rond.
Maar als ik dan zie dat de “moderne” AB’s er maar 1 per apparaat mogelijk is dan is dat weer net niet handig bedacht. ( voor elke oplossing is weer een probleem )

​NB's :
Eerder was er nog ultrasoon geluid voor afstandbediening.
Voor experimenten ed heb ik er een 2e, gelijke TV ontvanger (niet kpn) bij, met dat systeem kun je max 4 apparaten gebruiken met ieder een eigen AB code.

• September 22, 2025

Maar als ik dan zie dat de “moderne” AB’s er maar 1 per apparaat mogelijk is dan is dat weer net niet handig bedacht.

Dat hebben ze bij KPN gewoon expres zo ontwikkelt. Om te voorkomen dat iedereen gratis extra afstandsbedieningen zou bestellen. Die witte afstandsbediening is namelijk gratis. En die kun je gewoon met een paar muisklikken op de website bijbestellen voor het geval dat die kapot is. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 22, 2025

@KeesYagi, ik vond het niet vreemd maar was nieuwsgierig naar de reden. Dat is voor ons ook interessant om te weten en om bij te leren. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 1, 2025

Bedankt voor de snelle reactie 

Graag gedaan ​@oudje 1 .

Is het gelukt met de aanvraag van de comfort-afstandsbediening?  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 1, 2025

Is gelukt.