Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben overgestapt van Vodafone naar KPN. Ik betaalde mijn abonnement bij Google via mijn mobiele nummer. Nu zou ik dat bij KPN ook willen doen maar ik kan mijn nummer niet meer selecteren bij Google. Enig idee hoe ik dit nu moet doen?

 

Groet Mark

Hoi @MarkLit 

Ik vond dit voor je op deze pagina van KPN.

Google Play Store

Ga naar de “Play Store” en klik op het menu linksboven.

Bekijk hoe je aankopen in de Google Play Store via KPN Pay betaalt.

Volg de onderstaande stappen.

  1. Kies “Betaalmethoden”
  2. Kies “Factureren via KPN”
  3. Kies vervolgens voor “Inschakelen”

Op de achtergrond wordt je mobiele telefoonnummer aangemeld en geverifieerd. Als dit akkoord is, wordt de betaalmethode toegevoegd. Na deze aanmelding wordt “Betalen via KPN factuur” standaard getoond als betalingsmethode. Vanaf nu kun je iedere aankoop via KPN Pay betalen.
Tip: Je kunt er ook voor kiezen om direct de betaalmethode in te schakelen in de "Play Store".


Hallo Raymond,

Bedankt voor je reactie. Dit heb ik al geprobeerd maar ik krijg onderstaande te zien. Ik kan mijn nummer niet verwijderen en dan KPN selecteren. 

 


@MarkLit

De info op de site is verouderd want de indeling van de Play Store heeft een update gehad realiseer ik mij net. Ik heb het nu wel gevonden als het goed is. ( ik zit in het buitenland en gebruik mijn KPN sim niet.)

  1. Ga naar de Play store;
  2. instellingen;
  3. Account- en apparaatvoorkeuren;
  4. En op het volgende scherm moet het kunnen. Ik zie namelijke Facturering voor Telkomsel (Indonesië) toevoegen.

Dit moet het zijn.. 


Ik krijg alleen onderstaande… 

Maakt het nog uit of het op een Android of Apple telefoon is?

 

 


Ja dat maakt zeker uit. 

Apple is iOS en heeft een andere store. Daar kun je overigens ook KPN Pay gebruiken. 

 

Ik zie trouwens dat je niet in de Play app zit maar webbased en dat kun je die route die ik als 2 opnnoemde niet volgen. 


Helaas geen reactie meer. 


Sorry Raymond, dit is niet bewust gebeurd. Ik heb het nu via mijn Apple ID gedaan. 
 

Bedankt voor je hulp!