Skip to main content
Beantwoord

Multisim activeren op de Apple Watch 10 met iPhone 13 Pro lukt niet

• December 5, 2024
  • 57 reacties
  • 1366 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

57 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@KwokWai en ​@A.roos12, als jullie beiden de stappen voor het activeren van Multisim hebben doorlopen en dit niet werkt, maak hier een belafspraak voor. Dit moet door onze technische dienst opgelost worden en dat kan mijn collega telefonisch voor jullie beiden regelen. 

Ik heb alle signalen in dit topic wat betreft de (enorm) wisselende informatie/conclusies doorgegeven. Inmiddels is nu onze informatie intern aangepast dat, wanneer het met de standaardstappen voor het oplossen niet lukt, er een ticket voor de technische dienst aangemaakt moet worden. Dat zal nu dus hopelijk minder moeilijk gaan dan eerder gemeld. 

• Deelnemer
  • January 24, 2025

@Sanne van KPN  dan zou het mooi zijn als de TD ook daadwerkelijk tot actie overgaat. Na op hun verzoek doorgeven van het EID-nummer heerst inmiddels 11 dagen radiostilte… zo komen we vanzelf op die drie maanden uit. :o(

• Nieuwkomer
  • January 25, 2025

Inmiddels bij mij probleem “vanzelf” opgelost. Gisteren toen ik weer met de klantenservice wilde bellen keek ik voor de laatste keer in de Watch app op de iPhone bij mobiel netwerk. Nu kon ik opeens wel mobiel netwerk selecteren! Toen de stappen doorlopen en werd de multi sim geactiveerd. Ipv paar minuten heeft het hele middag geduurd. Maar eindelijk werkt het nu!! To be honest: dit moet m.i. een software probleem zijn van KPN. Hopelijk lossen ze het snel op, want irritant is het wel !

• Deelnemer
  • January 26, 2025

Inmiddels bij mij probleem “vanzelf” opgelost. 

Geïnspireerd door het succes van ​@KwokWai maar weer eens geprobeerd… en zowaar kon ik nu ook multisim activeren! Althans, de status is ‘Activeren...’ en afgaand op KwokWai’s ervaring zou het over enkele uren moeten gaan werken.

Dat het een probleem was/is in de KPN backend systemen wordt hiermee wel duidelijk. Zou alleen fijn zijn als dergelijke zaken intern ook goed gecommuniceerd werden. Had veel frustrerende telefoontjes met de servicedesk gescheeld.

• Deelnemer
  • January 30, 2025

Inmiddels bij mij probleem “vanzelf” opgelost. 

Geïnspireerd door het succes van ​@KwokWai maar weer eens geprobeerd… en zowaar kon ik nu ook multisim activeren! Althans, de status is ‘Activeren...’ en afgaand op KwokWai’s ervaring zou het over enkele uren moeten gaan werken.

Enkele uren werd uiteindelijk 5 dagen, maar multisim is nu eindelijk geactiveerd!

unicycle
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • February 4, 2025

Update van mij.

Daags na mijn post over die absurde escalatie in de winkel -met doel een vrijblijvende opzegging te saboteren- heb ik uiteraard een klacht ingedient. Ik moest even bijkomen.
Daarin direct mijn overeenkomst betwist, op basis van dwaling danwel bedrog, en alvast op basis daarvan nietig verklaard, tenzij er binnen 14 dagen alsnog aan de verkoopbeloftes voldaan zou worden.

Daags daarop ben ik gebeld door een medewerker, die direct het probleem herkende en erkende; ze had het zelf ervaren. En het mag gezegd worden; gewoon eens een prettig persoon, fijn!
Met erkennen van een probleem, ben je dichter bij een oplossing i.p.v. heen en weer van het kastje naar de muur van onbegrip.
Ze bekrachtigde mijn eventuele opzegging / respijt-termijn van 14 dagen om zo alsnog niet meer in gebreke te kunnen blijven.
1 week later geen nieuws.
2 weken later een bericht dat nog maar ‘ns een week moest wachten, want de TD had nog een 3e week nodig...

Ondertussen naar Vodafone overgestapt, die toevallig een zeer scherpe aanbieding deed.
Liever ”slechts” nationale dekking, dan in gans Europa iets dat niet werkt, maar wel ervoor betalen.
Hun stokoude naam, Libertel, galmt nog altijd door in hun huidige bedrijfscultuur.

Dusse... doei!
Geen dank voor het uitblijven van enige vorm van excuses van de winkel.
Ondanks dat ik er zelf getuige van was, blijft die ongelovelijk incompetent.
Niet passief onbehulpzame medewerkers, maar ronduit actief anti-behulpzame tegenwerkers.
Ik zie mijzelf pakweg in de komende kwart eeuw dus voorlopig niet als klant terugkeren.
En aan de wel-behulpzame medewerkers: dank voor de -helaas tevergeefse- inzet.

• Nieuwkomer
  • May 18, 2025

@Sanne van KPN  de hyperlink in deze tread naar een terugbelverzoek werkt niet. Hiermee kom ik in de algemene klantenservice pagina met standaard antwoorden op problemen.

Ik heb een kids ESIM op mijn iPhone 14 Pro toegevoegd en probeer tevergeefs om de multisim aan de praat te krijgen op een Apple Watch Series 7 Cellular. Alle software is up-to-date. Ik heb de klantenservice gesproken en die zeiden dat er een storing was met multisim en dat ik moet wachten. Maar dat lijkt als ik deze reacties zie niet het geval te zijn. Hoe kom ik in contact met de technische dienst van KPN om mijn multisim te activeren of te resetten? 

Alvast bedankt,

Gr Vincent