Skip to main content
Hallo,



Sinds een tijdje heb ik soms dat ik gebeld wordt door zakelijke nummers, ipv dat ik dan het nummer van de beller in beeld zie als ik de oproep nog niet beantwoord heb zie ik de naam van de beller. Dit terwijl ik dat nummer niet in mijn contacten heb of dat ik er eerder mee gebeld heb. Zodra ik opgehangen heb en bij recente oproepen kijk staat daar gewoon het betreffende nummer van de beller en niet meer de naam.. Hoe werkt dit en welke techniek is dit? Samsung s9 met kpn abbo.



Groet Berjan
Hi Berjan, welkom hier.



DIt is een dienst van Google zelf. Als je wordt gebeld door een nummer dat bekend is bij Google als bedrijf zal dit automatisch in beeld worden getoond, handig omdat je ook weet wie het is. Als het nummer niet in jouw telefoon is opgeslagen zal je daarna onder gemiste oproepen alleen het nummer zelf zien. Als je terugbelt zie je zover ik weet wel weer de naam van het bedrijf. Dit bestaat overigens al een tijdje.



Ik citeer: "Daarnaast breidt Google de nummerherkenning uit met informatie over bedrijven. Wanneer de gebruiker wordt gebeld door een bedrijf waarvan het telefoonnummer bekend is, wordt het getoond bij het bellen. Voor Apps-gebruikers wordt ook het interne telefoonboek van de organisatie daarvoor gebruikt. Tot slot maakt Google het vanuit de nieuwe bel-app mogelijk om te zoeken op bedrijven in de buurt of in het Google Apps-adresboek"



Bron. (laatste alinea)



Extra informatie.

Naar mijn ervaring wordt dit gebruikt om de beller anoniem te doen zijn . Ik werd gebeld door :  Belmont Dry Cleaning London . Ik heb geen idee wat een Engelse stomerij met mij van doen heeft . Terugbellen lukt niet . Een sms sturen lukt ook niet ??? Wat is hier aan de hand ????


Het telefoonnummer dat mij gebeld heeft kan ik niet achterhalen . Maar ik neem aan dat het niet Belmont Dry Cleaning uit Londen was . Dat nummer kan ik vinden op de site van Belmont .