Skip to main content

Ik heb een nieuwe telefoon besteld bij kpn zoals elke 2 jaar bij mijn abonnement. Normaal heel simpel om eea over te zetten naar de nieuwe telefoon. Dit keer kom ik niet eens zo ver. Ik kan de taal selecteren, vervolgens face id aanmaken. Daarna wil de telefoon updaten naar ios 18. Er is geen optie om dit over te slaan. Maar hij loopt vast bij installatie. Heb het nu 3x geprobeerd, tot 3 uur lang wachten. Beide telefoons op wifi, bluetooth en vol batterij aan de stekker. 

Hier exact hetzelfde probleem!


Hier ook het hetzelfde probleem. Hij downloadt IOS 18 maar dan blijft het systeem hangen lijkt het wel. Hier een reguliere IPhone 15. Overzetten vanaf een IPhone 12.

 


Er zijn meer lotgenoten, ook ik probeer sinds gisteren een nieuwe iPhone 15 pro te installeren. Hij blijft hangen op het moeten overgaan naar iOS 18. Inmiddels zijn we 10 uur verder en is de installatie nog niet voltooid. :(


Zojuist op het Apple forum een reactie gelezen die mogelijk zal helpen: 

I've spent the last week on this issue and it even rendered one iPhone 14 unrepairable. With the help of Apple Support, I figured it out today. First, you have to setup your new phone as a new phone, NOT by using your old phone. Once you go through the initial setup, you have to download iOS18. Only took about 45 minutes compared to the hours I waited thinking it was gonna load before. I sympathize with each of you that waited over night only to wake up to a still downloading phone. No bueno. After, iOS18 is downloaded, you have to go into settings and reset the phone. I reset all settings but kept the eSims. After the phone resets, you go through the initial setup again, but this time you can use your old phone to setup and transfer data. This data transfer was 30 minutes from the old phone, easy peasy. I did this twice and it worked, once on my wife's phone and once on my father-in-law's. I **** near cried after it worked the first time. Thanks to the Apple lady that helped me and I hope this helps you guys. Good luck

 

Zelf niet de tijd om het nu te testen, maar mogelijk voor jullie wel. 


Dat is zeker het proberen waard!! 


De mogelijke oplossing van hierboven vertaald via Google Translate: 

Ik heb de afgelopen week aan dit probleem gewerkt en het heeft zelfs een iPhone 14 onherstelbaar gemaakt. Met de hulp van Apple Support heb ik het vandaag opgelost. Eerst moet je je nieuwe telefoon instellen als een nieuwe telefoon, NIET door je oude telefoon te gebruiken. Zodra je de eerste installatie hebt doorlopen, moet je iOS18 downloaden. Het duurde maar 45 minuten vergeleken met de uren dat ik wachtte omdat ik dacht dat het zou laden. Ik leef mee met jullie allemaal die de hele nacht hebben gewacht en wakker werden met een nog steeds downloadende telefoon. Niet goed. Nadat iOS18 is gedownload, moet je naar de instellingen gaan en de telefoon resetten. Ik heb alle instellingen gereset, maar de eSims behouden. Nadat de telefoon is gereset, doorloop je de eerste installatie opnieuw, maar deze keer kun je je oude telefoon gebruiken om de installatie uit te voeren en gegevens over te zetten. Deze gegevensoverdracht duurde 30 minuten vanaf de oude telefoon, een fluitje van een cent. Ik heb dit twee keer gedaan en het werkte, een keer op de telefoon van mijn vrouw en een keer op die van mijn schoonvader. Ik heb bijna gehuild toen het de eerste keer werkte. Bedankt aan de Apple-dame die mij heeft geholpen en ik hoop dat dit jullie helpt. Veel succes


Het heeft voor mij gewerkt. Succes iedereen! 😊


Dat is dan goed nieuws @Jens 072. Hopelijk biedt dit dan ook de oplossing voor @Ykke 


Zeker, hij doet het!


Zeker, hij doet het!

Fijn zo ! 👍🏽


Wat een goede tip. 
ook bij mij bleeft de conversie hangen op de upgrade naar ios 18.

dankzij de slimme Apple mevrouw en Jens is het nu wel gelukt.

BEDANKT !!!


Hoi ik wou even vragen kan je hem echt helemaal overzetten ik heb mijn wachtwoorden niet helemaal goed opgeslagen dus die weet ik van sommige apps niet meer moet je bijvoorbeeld dingen inloggen?


Hallo @Jade Moerdijk, nadat je iOS 18 hebt geïnstalleerd hoef je niet bij al jouw apps opnieuw in te loggen. Goed nieuws dus zou ik zo zeggen. 


Het heeft voor mij gewerkt. Succes iedereen! 😊

Hoi! Ik heb hetzelfde probleem nu en heb het account uitgelogd (na het updaten ios18) Ik wil nu het toestel resetten maar kom enkel bij instellingen bij Herstel alle instellingen. Alleen dan kan ik alleen opnieuw inloggen met het Apple account en niet vanaf het begin met het overnemen van alle apps etc. Hoe heb jij dat gedaan?


  • Eerst telefoon instellen als nieuw installeren
  • Dan updaten naar laatste versie
  • Daarna je toestel weer legen / herstel alle instellingen.
  • Daarna kan je terug zetten vanaf backup (icloud)

 

Dit heb ik van de week bij 4 toestellen zo gedaan en werkte prima.

 

PS Heb je een E-Sim moet je nooit je oude toestel wissen anders kan je natuurlijk de nieuwe E-sim niet activeren en moet je simkaart weer aanvragen enzz.

 


Reageer