Skip to main content

2 weken geleden een nieuwe iPhone 12 besteld, alles overgezet en ingesteld en in gebruik genomen, maar als snel bleek dat de oplaadkabel niet lekker functioneerde. Je moet het kabeltje heen en weer wiebelen totdat deze pakt en soms pakt ie helemaal niet. Kortom werkt niet goed.

Dus contact gehad met de klantenservice en de oplossing die zij bieden vind ik echt te belachelijk voor woorden. Ik moet dus de complete telefoon inclusief de kabel retour sturen en dan gaan ze er naar kijken. Dus voor het vervangen van een kabel van 15 euro moet ik ook mijn telefoon (die goed functioneert) terugsturen. Dat betekent dus dat ik ook geen telefoon meer heb.

Een hoop gedoe alleen maar voor een kabel, waar ik weer extra tijd aan moet besteden. Waarom niet alleen de kabel retour, dat kan ik nog begrijpen. Het wordt de klant zo moeilijk gemaakt zodat hij/zij zegt weet je laat maar ik koop zelf wel een kabel. Ik ben al jaren tevreden klant van KPN, maar dit is echt geen service

Hoi @sillie83, welkom. 

Dat is inderdaad omslachtig, je iPhone werkt immers goed. Het is mogelijk om de laadkabel om te ruilen bij een KPN winkel (wel even een afspraak maken in verband met corona :wink:). Neem in ieder geval jouw aankoopbewijs mee. 


Super, ik ga een afspraak maken, dankjewel!


Als je denkt dat een verhaal niet slechter kan worden dan is dat toch vaak het geval…

Afgelopen week een afspraak gemaakt bij de KPN winkel (Zeist), naar toe gereden en eenmaal in de winkel het verhaal uitgelegd aan Friso en ik werd vervolgens heel raar aangekeken. Hij zou even achter gaan kijken, dat even kijken duurde dik een kwartier en hoorde hem bellen. Vervolgens kwam hij terug en zegt doodleuk ja hij doet het gewoon en daarnaast hebben we geen kabels in de winkel dus dan moet je je complete toestel retour sturen. Dacht even dat ik in de maling werd genomen. In eerste instantie bleef ik nog redelijk rustig en uitgelegd dat ik echt niet zoveel moeite onderneem voor een kabel die normaal werkt en dat er waarschijnlijk een klein breukje inzit, soms doet ie het wel en soms niet. Nou hij doet het gewoon dus ik kan je niet helpen het enige wat je kan doen is alles terug sturen. Op een gegeven moment werd deze gozer zelfs onvriendelijk en cynisch. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet eerder zon arrogant en onsympathiek persoon heb meegemaakt. Ik ging met tranen in mijn ogen van ongeloof en woede weer de winkel uit. Een uur verder, 25 km gereden en nog niets… Wat een ongelofelijk slechte service, zit er oprecht over te denken om alles op te zeggen bij de KPN. Ik ga zelf wel een nieuwe kabel kopen!