Skip to main content

Heel zuur, mijn nieuwe telefoon is vorige week in het zwembadje gevallen. meteen eruit gevist. 

Mijn oudste zoon zegt, maak je geen zorgen mam. Je telefoon is waterdicht, die mag 3 meter onder water raken voor een x aantal minuten. 

Telefoon voor de zekerheid in bakje rijst naast me, ga ik weer aan het werk (thuiswerk) en zie in mijn ooghoek mijn scherm groen flikkeren. 

 

In de winkel hebben ze hem voor me aangenomen en opgestuurd maar online zie ik nog steeds dat de garantie nog bepaald moet worden. Ik heb geen verzekering, maar de telefoon is net nieuw en was nog niet eens van mijn rekening afgeschreven. 

Het gaat om een refurbisched toestel. de garantie zou gelijk zijn aan een ‘ normaal’ toestel. Ik ben benieuwd wat hier mee gaat gebeuren zal ik zeggen! 

Iemand een soortgelijke ervaring ? 

 

PS Iphones komen niet met een zwemdiploma. dat blijkt

 

Lastig te zeggen, het reparatiecentrum bepaald of dit garantie is, maar vaak niet. Apple geeft zelf aan dat het in testen waterbestendig is en niet waterdicht. Maar dat is alleen bij gloednieuwe toestellen zo en dan is het nog vaak geen garantie. Refurbished is meestal een gebruikt toestel en deze slijten naar mate het gebruik in jaren en worden de optimale omstandigheden niet meer gehaald.  Het is altijd aan het reparatiecentrum om te bepalen of dit onder de garantie gaat vallen.

Ik heb even de voorwaarden van Forza erbij gehaald die levert KPN namelijk als refurbished toestellen.

Refurbished iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) / iPhone X / iPhone XS / iPhone XR toestellen zijn niet per definitie waterdicht en hierop geven wij dus géén garantie;

Bron.


 

Ik heb even de voorwaarden van Forza erbij gehaald die levert KPN namelijk als refurbished toestellen.

Refurbished iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) / iPhone X / iPhone XS / iPhone XR toestellen zijn niet per definitie waterdicht en hierop geven wij dus géén garantie;

Bron.

Bedankt, ik zal moeten afwachten, maar op de KPN site staat dat er evengoed garantie is, of ik een nieuwe of een refurbished kocht, dat had niets uit mogen maken in dit geval. 

“Bij KPN krijg je 24 maanden garantie op een refurbished iPhone, nét als bij een nieuw toestel!” 


Bedankt, ik zal moeten afwachten, maar op de KPN site staat dat er evengoed garantie is, of ik een nieuwe of een refurbished kocht, dat had niets uit mogen maken in dit geval. 

“Bij KPN krijg je 24 maanden garantie op een refurbished iPhone, nét als bij een nieuw toestel!” 

Ik zou adviseren even het oordeel van het reparatiecentrum af te wachten, deze neemt uiteindelijk het besluit of het uiteindelijk garantie gaat worden te ja of te nee. 


@lezzlie Welkom op het forum. Wat super balen dat je toestel in het water is gevallen! Het is inderdaad afwachten wat het oordeel van het reparatiecentrum is. In principe wordt er bij garantie uitgegaan van de garantie van de fabrikant, dat zou in dit geval slecht nieuws kunnen betekenen. Het is echter niet aan mij om dit te toetsen, daarom zou ik inderdaad willen vragen het besluit van hen even af te wachten.


@lezzlie Welkom op het forum. Wat super balen dat je toestel in het water is gevallen! Het is inderdaad afwachten wat het oordeel van het reparatiecentrum is. In principe wordt er bij garantie uitgegaan van de garantie van de fabrikant, dat zou in dit geval slecht nieuws kunnen betekenen. Het is echter niet aan mij om dit te toetsen, daarom zou ik inderdaad willen vragen het besluit van hen even af te wachten.

Dank Je Rutger. Ik volg al dagen in spanning de status update. Geen nieuws is goed nieuws toch 😅 meer slecht nieuws kan ik er nu ook even niet bij hebben! Dat terzijde. Heb toch goede hoop aangezien het een nieuw toestel is. vandaag Is de incasso Afgeschreven. Heeft  verder nul schade.


@lezzlie Heb je ondertussen al meer mogen horen van het reparatiecentrum?


Hey Rutger,

ja helaas is ie ongerepareerd retour gekomen. Maar met een erg zwakke terugkoppeling. Vloeistofschade waardoor corrosie op elektrische onderdelen.

Een nieuw toestel is IP-X8 waterdicht. Houdt in dat hij best een poos in t water had kunnen liggen op 1 meter diepte. 2 seconden was al teveel. 

Ik ga er vanuit dat ze mijn argumenten  meenemen in mijn verweer. want toon maar aan dat het refurb proces goed is verlopen. 

Ik wacht het even af. Ze hebben me vriendelijk te woord gestaan!

 


@lezzlie Vervelend nieuws maar wel prettig dat je in ieder geval vriendelijk te woord bent gestaan. Ik heb hier verder geen invloed meer op maar hoop natuurlijk op een goede afloop!