Skip to main content

Hallo,

 

Ik zie op de pagina van MijnKPN dat er extra kosten zijn gemaakt voor Downloads uit de google playstore. Ik heb niet aangegeven in de playstore dat ik KPN wil gebruiken als betaalmethode. Ook heb ik niets gedownload bij Google.

Er is op de factuur helaas niet te zien welk product er gedownload zou moeten zijn.

Graag zou ik dit opgelost zien.

 

Met vriendelijke groet,

Marco de Jong

Hi @Marco.de.jong! Welkom op ons KPN Forum. Bedankt voor je vraag. In verband met de drukte reageren we momenteel later dan normaal. Excuses hiervoor. Helaas kunnen wij niet zien welke aankopen er gedaan zijn. Je ziet op het factuur een code van de gedane aankoop. Ook kun je zien welk telefoonnummer dit gekocht heeft (alleen van toepassing als meerdere telefoonnummers één klantnummer delen). Heb je de factuur als eens geopend in de MijnKPN? Op een van de laatse pagina's staat de aankoop vermeld (verbruiksdetails). Google (of de Apple Store/iTunes) kunnen je meer vertellen over deze specifieke aankoop. 
Hopelijk ben je er snel achter waar de aankoop vandaan komt! Laat het vooral weten als ik iets voor je kan betekenen in deze.:blush:


Beste @Lisa 

Ik vind het heel vreemd, er staat niets van een code bij of specificatie. Alleen dat het van de planstore af komt.

 

Het is extra vreemd omdat wij helemaal geen Android gebruikers zijn, en dus ook niets bij de playstore downloaden. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit kan als betaalmethode heb opgegeven bij een playstore. Het zou dan toch heel vreemd dat er via mijn KPN abonnement betaald kan worden bij de playstore. Kan dit ook uitgezet worden voor de playstore ?

 


KPN gebruikt helaas regelmatig de verkeerde factuurregelomschrijving waardoor aankopen via de app store van Apple als Google Playstore aankopen gemeld worden.

Controleer dus ook eventuele aankopen in de app store van Apple.


Het nummer dat eindigt op ****474 Heeft tot nu toe 3 aankopen gedaan t.w.v.€2,99
wjb heeft hierin gelijk. Dit zijn iTunes aankopen geweest en geen Google playstore aankopen. De app geeft de verkeerde beschrijving weer. 

Ik zie op dit moment de volgende aankopen terug:
7-10-2020 (19:00 's avonds ongeveer) - Apple code: MM5M6W4QN3 (€2,99)
19-10-2020 (07:00 ‘s ochtends ongeveer) - Apple code: MM5MB6XHVY (€2,99)

Op 19 september is ook een aankoop gedaan voor dit bedrag. Hopelijk komen de aankopen je bekend voor. Zo niet, dan adviseer ik je contact op te nemen met Apple! 

Edit a few minutes later: Check je aankoopgeschiedenis in iTunes


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Reageer