Skip to main content

Dag,

 

Ik wil graag een melding maken/vraag stellen maar dat is tegenwoordig niet meer op een normale manier mogelijk dus moet het maar via een Forum?!

 

De doos van KPN was niet geseald, dichtgeplakt, waar een Iphone 11 Pro Max in zat.

Nu lees ik dat criminelen telefoons uitwisselen voor een neppe of deze manier en wil dit dus melden dat de doos van KPN niet dicht was. Ook de Bruna meldde dit gelijk aan mij toen ik de telefoon ging ophalen. Nu is de IMEI “goed” maar dat kunnen ze tegenwoordig ook al overnemen?

Is er een manier om dit te controleren? Is deze melding genoeg?

Maar goed, bij deze de melding.

Eigenlijk zou je zo'n doos helemaal niet moeten accepteren. Maar ja ... je wilt je mobiel hebben. En als je die doos niet accepteerd, dan ben je zo 2 maanden verder...


Eigenlijk zou je zo'n doos helemaal niet moeten accepteren. Maar ja ... je wilt je mobiel hebben. En als je die doos niet accepteerd, dan ben je zo 2 maanden verder...

Mee eens, echter was de mobiel nog wel geseald en daar zag ik niks aan, dus dacht dat het geen probleem zou zijn.


Ik lees mee, en ik vraag me af :

. . .Nu is de IMEI “goed” maar dat kunnen ze tegenwoordig ook al overnemen?

Is er een manier om dit te controleren? . . .

Als er weer eens een lading van deze dingen ontvreemd wordt, het zou toch een koud kunstje moeten zijn om toestellen op basis van dit nummer onbruikbaar te maken ?


Ik lees mee, en ik vraag me af :

. . .Nu is de IMEI “goed” maar dat kunnen ze tegenwoordig ook al overnemen?

Is er een manier om dit te controleren? . . .

Als er weer eens een lading van deze dingen ontvreemd wordt, het zou toch een koud kunstje moeten zijn om toestellen op basis van dit nummer onbruikbaar te maken ?

Ik weet niet zo goed wat je bedoeld.


Ik lees mee, en ik vraag me af :

. . .Nu is de IMEI “goed” maar dat kunnen ze tegenwoordig ook al overnemen?

Is er een manier om dit te controleren? . . .

Als er weer eens een lading van deze dingen ontvreemd wordt, het zou toch een koud kunstje moeten zijn om toestellen op basis van dit nummer onbruikbaar te maken ?

Die toestellen gaan dan meteen naar het buitenland. Buiten het bereik van KPN.


Ja maar dan nog, ze zullen toch ooit contact gaan maken met grote broer in de VS.


Dag @patrick2491. Van harte welkom hier. Ik snap wel dat je hier niet een heel fijn gevoel aan over hebt gehouden. Je geeft aan dat het IMEI overeenkomt. Als dat ook het IMEI is dat in de systeeminformatie van het toestel staat, en het toestel ziet er verder goed uit, dan zou ik je hier niet teveel zorgen om maken. Ik kan in dit geval niet veel voor je betekenen, helaas. Als je het echt niet vertrouwt, zou je er nog voor kunnen kiezen om de bestelling te annuleren en het toestel te retourneren, om je bestelling vervolgens opnieuw te plaatsen. 


Reageer