Skip to main content

Hallo, 

 

Het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat mijn oproepen rechtstreeks naar voicemail worden doorgezet. Dit gebeurt niet bij alle oproepen, maar is heel willekeurig bij een aantal van mijn contacten. Ik heb geprobeerd om de telefoon opnieuw op te starten, dit werkt in het begin wel, maar na een paar dagen doet hetzelfde probleem voor. Ik krijg de oproep niet binnen maar direct het bericht “u heeft één gemiste oproep van”. Als ik dan diegene wil terugbellen, gaat de telefoon wel direct over. Ik heb bovendien bellen via wifi aanstaan, maar ook dit verhelpt het probleem niet.  

Ik woon sinds kort in een nieuwbouwwoning, kan dit er mee te maken hebben? Ik had ergens gelezen dat nieuwbouwwoningen tegenwoordig dusdanig goed geïsoleerd zijn dat het bereik erg afneemt. 

 

Ik hoor het graag.

 

Groet, 

Adája 

Ik had ergens gelezen dat nieuwbouwwoningen tegenwoordig dusdanig goed geïsoleerd zijn dat het bereik erg afneemt. 

Als je én Bellen via wifi én óók daaronder weer “voorkeur wifi” aan hebt bel je via de wifi van je eigen modem. Daar komt 4G helemaal niet bij kijken.
Heb je alleen Bellen via wifi aan dan gebeurt dat pas als de phone een heel zwak/geen 4G bereik heeft.

 

In een smartphone kan je per contact instellen of het gesprek 'geblokkeerd’ moet  worden; ze krijgen dan voicemail.

Of… je hebt ‘niet storen’ aan staan

…. denk ik ….


Hoi @AdajaStoetman, welkom op het forum! Het klinkt inderdaad alsof je bereik binnenshuis soms te wensen overlaat. Bellen via Wifi zou dan de beste/makkelijkste oplossing zijn maar dan moet dat natuurlijk wel werken!
Heb je wel goed WiFi in huis? Soms wil de online wifimanager daar een heel eind mee helpen!


@AdajaStoetman heb je nog een oplossing kunnen vinden?