Skip to main content

Ik heb zojuist mijn telefoon opnieuw opgestart met mijn puk code  ik heb daarna 2x pincode ingegeven voor sim kaart en ontgrendelen. Er stond een update klaar die heb ik laten draaien. Nu vraagt hij om pincode maar pakt de zojuist nieuw ingestelde puncide niet! Wat nu?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Schillie66 , zet het toestel eens uit en dan weer aan, hoe reageert het toestel dan?


Ik moet pincode ingeven maar hij pakt hem weer niet ..


Hoi @Schillie66,welkom op het forum! 
Als hij de ingestelde pincode nog steeds niet pakt lijkt het me het handigst deze nog een keer verkeerd in te typen en wederom met je PUK code opnieuw in te stellen.
Zou het anders kunnen zijn dat dit niet de PIN code van je simkaart is maar je toestel zelf ook een PIN code heeft?


Beste Thomas, ik heb op forum inmiddels iets gevonden:

Na een update vandaag is mijn telefoon (Samsung Galaxy S8+) (verplicht) opnieuw herstart. Nu vraagt mijn telefoon (letterlijk) om de volgende melding, met een numeriek toetsenbord eronder:

"Uw telefoon is ter beveiliging gecodeerd. Voer uw pincode in om uw apparaat te starten."

Het is de PIN voor apparaatencryptie. Je hebt waarschijnlijk ooit (of standaard) het apparaatgeheugen geencrypt en om een of andere reden vraagt ie nu om de decodeersleutel.

'Oplossing' die geboden wordt: resetten naar fabrieks instelling .. blijkbaar meer voorkomend Samsung / Google probleem. Helaas ..
 

 


Goedemorgen @Schillie66, bedankt voor de update!
Als het die pincode is is een fabrieksreset inderdaad helaas de enige oplossing. 
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!