Skip to main content

Mijn vriend heeft 15 Sept bij verlenging kpnabonnement refurbished iphone 7 erbij aangeschaft. Na 3 weken viel deze telefoon steeds onverwachts uit. Geweest naar kpn winkel en de medewerker gaf aan dat er een software update moest plaatsvinden en dat het probleem niet lag aan de hardware. (Wat we raar vonden maar de medewerker hield vol dat dit kwam door de software) In wifi omgeving de update naar ios 14 willen uitvoeren. Bij willen updaten gaf telefoon aan dat deze de update niet kon uitvoeren omdat het netwerk niet bereikt kan worden. In instellingen mobiel netwerk gegaan, en kreeg geen mogelijkheden daar om een netwerk aan te zetten. Daar stond melding dat er alleen een netwerk gekozen kan worden als er een update uitvoerd is. Kpn verwees naar imac omdat het hier om een sofwareprobleem ging. Daar hebben ze m leeg gemaakt en gereset voor 12,50. Kreeg de telefoon mee om thuis opnieuw Thuis installeren. Bij installeren bij configuratie weer een melding . Imac heeft verwezen naar Apple support. Die gebeld en met hulp van hun opnieuw gereset. En daar werd gezegd dat als de melding weer komt dan is het hardware probleem er ws een niet apple onderdeel zit in de refurbished telefoon. Beetje kastje naar de muur gevoel. En kosten gemaakt zonder dat er een oplossing is. Wat kan ik nu nog doen? Kan ik nu terug naar de kon winkel en vragen om een vervangend toestel? En kan ik de gemaakte kosten terug krijgen?

Hey @Syl100!

 

Wat enorm balen dat het toestel niet lekker werkt :frowning2: . Heel begrijpelijk dat je het kastje naar de muur gevoel krijgt hierdoor.

Ik raad je zeker aan om weer naar de KPN winkel te gaan en dit verhaal uit te leggen aan mijn collega's in de winkel. Benoem ook zeker de stappen die je al genomen hebt.

Hopelijk kan er dan gewoon naar het toestel gekeken worden!

 


Hoi @Syl100 

 

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Reageer