Skip to main content

Ik heb van KPN een telefoontje gekregen, maar kon dat op dat moment niet opnemen. Heb dat nummer teruggebeld, kreeg de melding dat er opnieuw contact zou worden gezocht. De volgende dag kreeg ik een mail met het verzoek mijn iPhone 11 op te sturen ter reparatie via een link die in die mail was vermeld. Ik ben met die mail naar de KPN winkel in mijn woonplaats gegaan en ben daar uitstekend geholpen; zij heeft via de genoemde link mijn iPhone 11 aangemeld, en daarna kreeg ik een nieuwe mail met het verzoek mijn iPhone 11 op te sturen ter reparatie, ik moest de beveiliging er dan wel hebben afgehaald. 
Nu ben ik mantelzorger voor mijn vrouw en daarnaast erg actief met vrijwiligerswerk waarvoor ik bereikbaar moet zijn; ik kan mijn telefoon zeker vanwege mijn vrouw, maar ook vanwege dat vrijwilligerswerk echt niet missen. Dus ik kan niet mijn iPhone 11 opsturen, en dan maar wachten totdat die weer terugkomt. Mijn KPN winkel zegt dat ik mijn iPhone 11 niet moet opsturen, maar dat ik wel een ander toestel toegestuurd zal krijgen, dan eerst alles over kan zetten op dat nieuwe toestel en daarna pas mijn iPhone 11 op moet sturen. Maar daarover staat in de reparatiemail van KPN niets...
Hoe los ik dit nu op?

Hi @Knissie. Ik snap dat je als mantelzorger bereikbaar moet zijn. Alleen kan ik helaas niets veranderen aan het reparatieproces. 

Als in de winkel is gezegd dat je de telefoon niet direct hoeft op te sturen, vraag het dan eerst daar. Ik weet niet of ze andere informatie hebben dan ik. 

Ik kan verder niet inschatten of je meer doet dan alleen bellen en sms’en. Maar mocht dat niet zo zijn, zou je kunnen overwegen tijdelijk een goedkoop toestel aan te schaffen. Voor 20 euro heb je al een simpel toestel waarmee je altijd bereikbaar bent. Nogmaals, ik weet niet of dit een goede tijdelijke oplossing is. Maar ik kan dus niet iets voor je doen om het reparatieproces zoals aangegeven te veranderen. 


Hoi Bram

bedankt voor je reactie, ik doe ALLES met mijn telefoon, is mijn agenda, mijn contactenlijst, mijn what’sapp, en nog zoveel meer, dus even een goedkoop toestel aanschaffen lost voor mij alleen het bereikbaar zijn op voor mijn vrouw, maar niet al het andere…

De oorzaak van de problemen met de verbinding ligt niet bij mij, dat ik al vanaf juli slecht bereikbaar ben evenmin, en ik vind dan ook dat KPN dat probleem voor de bij hen gekochte iPhone 11 moet oplossen voor mij als klant en je iPhone enkele weken kwijt zijn is echt geen goede oplossing. En ik zag in het forum ook al dat er verschillende mensen na het opsturen van hun telefoon te horen krijgen dat ze die of terugkrijgen zonder dat er iets is gebeurd of de reparatiekosten moeten betalen (bedragen van dik in de 400 euro zijn al voorbijgekomen) en ook die weg is geen oplossing: daarmee zeg je tegen de klant dat ze zelf moeten betalen voor een probleem wat niet door de klant is veroorzaakt.

Een goede oplossing voor mij zou zijn dat ze een gelijkwaardige telefoon (iPhone 11 of 12) opsturen, dat ik daarna alles overzet op die telefoon en daarna de telefoon opstuur naar dat reparatieadres.

Ik hoor graag van KPN hoe ZIJ mijn probleem wat door KPN is veroorzaakt oplossen…

 


@Knissie ik heb helaas geen andere optie dan toch het toestel op te laten sturen. We kunnen het reparatieproces niet aanpassen.

Verder hebben niet alle iPhone 11 toestellen last van deze storing. Klanten die hun toestel insturen maar niet bij de getroffen groep horen krijgen inderdaad hun toestel ongerepareerd terug. Omdat de oorzaak van hun storing ergens anders gezocht moet worden. 

Ik snap je vraag. Maar ik kan geen ander antwoord geven dan toch het oplossingsproces te volgen zoals deze is ingericht. En wellicht een tijdelijk toestel te lenen of op een andere manier een goede vervanging te regelen voor de duur van de reparatie. 


Bram, dit is voor mij geen enkele optie, KPN laat mij volkomen in de steek, zo voelt dat echt: maanden lang (juli-aug-sep-okt enz.) een waardeloze verbinding, je telefoon wekenlang inleveren en zelf maar een oplossing moeten zoeken voor een vervangende telefoon wat alleen maar eenzelfde of een hogere versie kan zijn om te behouden wat er op de huidige telefoon staat aan gegevens, agenda contacten etc. etc etc. is een levensgroot bewijs van hoe KPN denkt met klanten om te moeten gaan. Ik spreek jou er niet persoonlijk op aan, maar het is te gek voor woorden!!!! Laat KPN mij dan een andere telefoon (iPhone 11 zonder problemen of welk andere (hoger) type dan ook, zoals blijkbaar anderen ook al gekregen hebben, dan kan ik tenminste verder zonder problemen; wil best bijbetalen voor een iPhone 12 als dat nodig is, maar als mantelzorger en volop vrijwilliger voor belangrijke organisaties is jullie ‘niet-oplossing’ echt totaal geen oplossing!

Jammer….. enorm jammer, en wat een schade brengen jullie op deze manier aan...


Beste @Knissie 

Helaas gaat KPN het niet op een andere manier oplossen.

Print via de pc even de agenda uit op papier. Stuur alle contacten via WhatsApp dat u even alleen per sms of telefoon bereikbaar bent en koop inderdaad een goedkoop toestel van 20 euro. Misschien dat kpn nog iets kan doen voor de maanden waarin u slecht bereik heeft en coulance kan geven. Daar ga ik niet over. Ben ook maar een klant.

Maar techniek kan stuk gaan en kpn biedt een oplossing. Misschien niet de oplossing die u zou willen zien.