Skip to main content

Hoi!

 

Ik hoop van harte dat iemand me kan helpen. Sinds ik me kan herinneren heb ik altijd al iPhones gehad en eigenlijk ook altijd bij het overstappen naar een nieuwe iPhone de reservekopie van de vorige iPhone overgezet. Met mijn laatste telefoon, overstap van iPhone 7 naar iPhone X, begonnen de problemen. De nieuwe iPhone X ging heel snel leeg, GPS deed raar en nog wat meer rare klachten. Dit terwijl het toestel net nieuw was. Daarom het toestel binnen 3 dagen omgeruild voor een nieuw toesten. Ook op dit nieuwe toestel de reservekopie overgezet. Helaas dezelfde problemen. 

 

Toen heb ik begrepen dat er dus een '’bug'’ in mijn reservekopie zou kunnen zitten die deze problemen veroorzaakt. Oke, ik heb de iPhone X nu gewoon twee jaar gebruikt met deze (vervelende ) problemen. Nu wil ik de overstap gaan maken naar de iPhone 12 Pro. Deze telefoon wil ik eigenlijk wel langer dan 2 jaar gebruiken. Daarom ben ik van plan om '’overnieuw'’ te beginnen en dus niet de reservekopie over te zetten. Wat ik wel graag zou willen zijn mijn foto's op mijn nieuwe toestel. Ik vraag me dus af hoe ik het makkelijkste al mijn foto's van mijn iPhone X naar mijn computer (en harde schijf) krijg en vervolgens op de nieuwe iPhone 12 Pro. Het zou helemaal top zijn als dit ook in chronologische volgorde kan. 

 

Kan iemand me hier tips voor geven?

 

Groetjes Ilse

Je kunt ze met Airdrop kopiëren van Iphone naar Iphone, en ook van Iphone naar Mac. Beide toestellen moeten dan wel van het zelfde WiFi-netwerk zijn aangesloten en Bluetooth hebben ingeschakeld. Selecteer de over te zetten foto’s, druk op “Delen” en kies Airdrop en selecteer de ontvanger. 


Je kunt ze met Airdrop kopiëren van Iphone naar Iphone, en ook van Iphone naar Mac. Beide toestellen moeten dan wel van het zelfde WiFi-netwerk zijn aangesloten en Bluetooth hebben ingeschakeld. Selecteer de over te zetten foto’s, druk op “Delen” en kies Airdrop en selecteer de ontvanger. 

Bedankt voor je reactie! Werkt dit ook als het om pak ‘m beet zo’n 25.000 foto’s gaat?😂


Staan de foto's niet als DCIM bestand op de telefoon?  Dan zou je die naar de computer en geheugenstick kunnen kopiëren onder een nieuwe mapnaam.

Een geheugenstick gebruik ik extra om een dubbele zekerheid te hebben dat waardevolle informatie/herinneringen niet verloren gaan. 


Je kunt ze met Airdrop kopiëren van Iphone naar Iphone, en ook van Iphone naar Mac. Beide toestellen moeten dan wel van het zelfde WiFi-netwerk zijn aangesloten en Bluetooth hebben ingeschakeld. Selecteer de over te zetten foto’s, druk op “Delen” en kies Airdrop en selecteer de ontvanger. 

Bedankt voor je reactie! Werkt dit ook als het om pak ‘m beet zo’n 25.000 foto’s gaat?😂


Had je al die foto’s op de iPhone staan?    

Dat vreet geheugen en kan de iPhone raar van doen en gaat de iPhone stuk, dan ben je alles kwijt.

Je kunt ook (verspreid) gebruik maken van Google foto’s en of Google Drive, te vinden in de app store, deze upload je naar de cloud van Google. Een Google account is gratis, je kunt meerdere accounts aanmaken. 


Zo’n 25.000 foto’s die je duidelijk veel waard zijn moet je niet alleen op je telefoon bewaren maar er ook een backup van maken. Stel dat er bij het overstappen naar de andere telefoon iets fout gaat, of je toestel gaat stuk, ben je alles kwijt.

Als je de telefoon aansluit op een PC kun je ze er gewoon af kopiëren naar een veilige plek, zoals @Friesian ook al aangeeft.

 


Zo’n 25.000 foto’s die je duidelijk veel waard zijn moet je niet alleen op je telefoon bewaren maar er ook een backup van maken. Stel dat er bij het overstappen naar de andere telefoon iets fout gaat, of je toestel gaat stuk, ben je alles kwijt.

Als je de telefoon aansluit op een PC kun je ze er gewoon af kopiëren naar een veilige plek, zoals @Friesian ook al aangeeft.

 

Uiteraard heb ik ook een harde schijf waar ze op staan! Wil ze alleen graag ook op mijn telefoon....


Een telefoon is eigenlijk niet gemaakt om zoveel foto’s op te slaan. Dit kost de telefoon teveel werk en opslag geheugen. Hierdoor raken andere processen de weg kwijt. 
 

Het voordeel van een (online) cloud zoals bv. van Google, is dat je altijd toegang hebt tot de foto’s, net alsof ze op de telefoon staan en de telefoon houdt genoeg ruimte over voor wat het moet doen.