Skip to main content

Ik heb sinds een paar maanden mijn S20+.

Hij deed het prima tot twee of drie weken geleden, ik verlies verbinding met WhatsApp. Contacten kunnen me niet meer bellen, ik verlies overal bereik. Als ik WhatsApp wil gebruiken moet ik de app opnieuw opstarten voor ik weer mijn berichten kan ontvangen.

 

Is er iets waar ik mee kan testen of mijn mobiel misschien stuk is? Zoiets als de *#0*#? Hiermee kan ik een aantal dingen testen alleen ik heb geen idee welke optie ik zou moeten kiezen voor het testen van mobiele netwerken.

 

Misschien dat het aan mijn simkaart ligt? Ik heb geen telefoon waarmee ik mijn simkaart kan testen maar deze simkaart heb ik nu ongeveer 3 jaar.

 

Daarnaast, mijn mobiel werkt prima alleen qua netwerk is hij niet zo blij.

Heeft iemand enig idee, het is erg vervelend dat ik niet bereikbaar ben en het niet eens zelf door heb.

Ik heb vandaag contact gezocht met Samsung via hun livechat maar die gaf aan dat het waarschijnlijk aan mijn netwerk lag. Kpn in dit geval dus.


Hi @ebhur, welkom en goed dat je jouw vraag hier stelt. Het is ontzettend vervelend als jouw toestel steeds de verbinding verliest. Allereerst wil ik graag de situatie helder in kaart krijgen, zodat we gericht naar een oplossing kunnen werken. Hiervoor heb ik een aantal vragen. Zie je dat het bereik boven in je scherm wegvalt (bijvoorbeeld dat je ‘Geen service' ziet staan? Ervaar je dit probleem op een specifieke plek, of speelt het op meerdere locaties? Ook ben ik benieuwd of er meer mensen in jouw omgeving zijn met een KPN abonnement die dit probleem ervaren. Is het ook mogelijk om jouw SIM-kaart in een toestel van één van jouw naasten te testen en een andere SIM-kaart in jouw toestel te proberen? Mocht het probleem mee verhuizen, dan weten we dat het in de SIM-kaart zit of dat er wellicht iets anders aan de hand is. Als het probleem in de SIM-kaart zit, dan kun je eenvoudig een nieuwe SIM-kaart aanvragen. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn? Ik hoor het graag van je!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Reageer